2025-08-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag är hetero och tittar på programmet men blir förvirrad, man har pitchat programmet som att alla är bisexuella och att allting kan hända men det känns inte riktigt så....?

De enda som verkar vara bisexuella är Vitor, Oliver, Stefan och med stor tvekan Nina.

Zerba, Lovisa och Lars känns rätt igenom homosexuella.

Resten känns ganska heterosexuella...?

Du får tänka på att de har ett snävt utbud där i huset. Så de som inte verkar bisexuella, har förmodligen bara funnits intresse för personer av det ena könet just i huset. På utsidan hade det nog sett annorlunda ut. Där har du ju uppenbarligen blivit attraherade av personer av bägge könen, därav de ens sökte sig till ett program för bisexuella.

Sedan är det sällan man är 50/50 som bi...

Alla i programmet verkar otroligt snälla och gulliga.
Hade jag varit yngre och singel, så hade jag intresserat mig för Vitor (så fin både utvändigt och invändigt), Jessy (vilken pingla, så vacker mild).
Citera
2025-08-18, 19:47
Medlem
Jessy, är det hon som fick sviten ihop med mörka killen? Tycker så synd om henne, hon är jättevacker och söt inifrån och ut och ändå är det som hon hela tiden träffar såna som inte uppskattar henne.

Vitor är sexig till tusen, och så fin och omtänksam. Men han är som de flesta därinne, verkar vilja leka runt. Den enda som verkar vilja hitta något seriöst är Jessy.
Citera
2025-08-18, 20:51
Medlem
Hatrunkarens avatar
Så jag har tittat på den Brittiska varianten "I kissed a girl" och har bara kommit till insikten att vi svenskar har fan ingen jävla koll på hur man klipper i tv.

Det händer ju för fan ingenting. Alla springer bara runt och väntar på att nått ska hända, väntar på att listan ska komma, kollar om man får en matchning, firar lite i 5 minuter, och sen går runt och väntar på nästa lista. Alla snackar om hur nyfikna de är på varandra eller hur de ska utforska varandra, men sen händer ju absolut ingenting. Händer det saker off cam? Varför sänds ens skiten i tv då?

Sedan kommer vi till alla dessa jävla synkar med samma info som spys om och om igen.

1. synka med person (Berättar var hen ska säga)
2. Personen säger saken
3. SYnka med person (Personen säger vad den nyss sa)
4. synka med mottagaren till medelandet (Mottagaren berättar vad som nyss sades till hen)

Ny regel introduceras.

1. Regel presenteras för deltagare (Ni får bara ha två på eran lista)
2. synka med en deltagare (personen berättar att nu får man bara ha två på sin lista)
3. synka med nästa deltagare (-||-)
4. synka med nästa deltagare (-||-)
5. Regel reintroduceras till deltagarna
6. Regeln använd (I detta steg repetera steg 2 till 4)
7. Regeln har nu använts. (Presentera vilken regel som nyss användes)

Allt är verkligen robinson "Viktigaste tävlingen hittils"

Och vad castar vi egentligen för människor nu för tiden? Alla är ju influencers, kändisar, eller wannabe influencers. Inget normalt jävla folk. Man brukade ju casta människor som man trodde skulle göra bra TV men nu kör vi ju bara influencers i hopp om att det faktum att de redan är kända ska räcka. Men det funkar ju inte så, influencers är ju så rädda för att säga nått dumt så alla är ju bara tysta eller sin väldigt artificiella influencer personlighet, dötrist.

Allt ska ha en snyfthistoria, det märks även här. Vi lägger så jävla mycket focus på Vitor och hur ledsen han blir, hur fånigt va inte det? Jag vet inte vem jag ska välja bwäähäää. Eller Lars när han sitter och pratar om ett förhållande som tog slut för vadå? 12 år sen? Driver du med mig? Det är ju vardagligt skit, men här läggs det upp som ett trauma.

Varför körde vi ens en lista i svenska varianten? För att folk inte ska bli ledsna och åka ut? Det var ju inte ens ett problem i Brittiska varianten. Detta är så typiskt svensk tv också, Robinson har gränslandet, Farmen har torpet, och det här har listan i hopp om att folk inte ska åka, och deltagarna ser till att göra sitt bästa för att detta är verkligheten också, och kringår helt syftet med programmet.

Jaja, nu lägger sig ståndet och hatrunkaren tänker göra detsamma, ska bli intressant och se hur i helvete man får nån form av final av det här. Godnatt.
Citera
2025-08-19, 07:25
Medlem
Intelligenss avatar
Borde inte så kallade influencers och tiktok-profiler vara förbjudna att vara med detta program på SVT? De är ju sina egna varumärken och med detta låter ju SVT de göra reklam för sig själva och sina varumärken på public service för våra skattepengar.
Citera
2025-08-19, 21:38
Medlem
intedinkilles avatar
Amanda, 26, Stockholm/Gävle, Account coordinator - tråkigt för henne att komma in sist och åka ut först. Hann inte få någon uppfattning av henne.

Ida, 22, Värmdö, Stödassistent - känns som hon behöver hjälp med att hitta sin stil. Hon har ett coolt utseende men tycker hennes kläder inte passar henne alls. Man får inte se eller höra mycket av henne. Gissar att hon är nästa att åka ut.

Ida, 28, Stockholm, Artist/Låtskrivare - svår att sätta fingret på. Söt men för mager för min smak. Känns inte bi utan straight då hon enbart har intresse av de manliga deltagarna.

Jessy, 25, Farsta/Falun, Content kreatör - vacker och verkar varm. Diggade henne, tråkigt att hon åkte hem.

Jeremy, 33, Sundbyberg, Boendestödjare - gillar tjejerna honom för han är den mest maskulina killen i huset med sina extrakilon på magen? Han känns väldigt velig och jag skulle bli förvånad om det slutar med att han hittar kärlek.

Lars, 21, Nyköping/Köpenhamn, Servitör/Bartender - alla verkar ha problem med hans ålder men han verkar vara en av de mest mogna och genuina i programmet.

Lovisa, 27, Stockholm, Influencer - väldigt intetsägande. På vilket sätt är hon influenser? Noll utstrålning, tråkig personlighet. Svårt att se hur en sådan person kan leva på att folk är intresserade av att se henne. Tycker dock hon och Zorba är söta ihop.

Marcio, 30, Stockholm, Frilans i marknadsföring - vet inte vem det är. Har han inte kommit in i huset än?

Mia, 25, Stockholm, Sjuksköterska - vet inte vem det är. Har hon inte kommit in i huset än?

Nina, 33, Stockholm, Event Manager - stackarn verkar ha lätt för att bli kär men svårare att få andra att känna samma tillbaka. Varför inte fixa sin hemska utväxt i håret innan man ska synas i tv?

Oliver, 26, Farsta, Säljare - behöver verkligen jobba på sin kommunikation. Han hade, vad vi tittare sett, inte alls berättat för Lars hur han kände för honom.. konstig reaktion utefter det att bli svartsjuk och sen stänga den dörren helt.

Olivia, 27, Stockholm, Butiksbiträde - lustigt att få vara med i ett program för bisexuella när man aldrig gjort något med en av samma kön? Annars verkar hon väl skön.

Stefan, 28, Stockholm, Studerar till kapten - svår att sätta fingret på. Känns mer gay än bi. Tror känslorna när Amanda åkte ut mest var dåligt samvete, inte något riktigt intresse.

Victor, 24, Södertälje, Arbetsledare Socialtjänsten - la inte märkte till honom förrän han sa att han skulle åka hem.

Vitor, 28, Gävle, Undersköterska - känns krånglig känslomässigt. Förstår inte varför flera är intresserade av honom. Han måste ha en karisma som inte syns genom rutan..

Zorba, 30, Stockholm/Gällivare, TikTok-kreatör - kände igen henne från TikTok och tycker hon är rätt kul där. Tycker hon känns vettig och ärlig. Hoppas på kärlek för henne!
Citera
2025-08-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukslukaren
Nina en själviskt individ som bara vill ha och ha FAN GE SVITEN TILL ZORBA OCH LOVISA SELFISH AZZ också ska alltid hålla på å klänga fööööör mycke
Håller med Nina är fejk vill bara vara med i tv, samma sak när hon var med i Bachelor. Hon är för mkt & Jeremy ångrar ditt intresse. Zorba o Lovisa skulle ha sviten!!!
Citera
2025-08-25, 20:11
Medlem
Nina verkar rar men hon är så gapig så jag måste dra ner ljudnivån varje gång hon pratar och skriker, och så på, förstår om det blir avtändande.

Vitor är snygg men inte en trofast typ direkt. Spännande med den nya snygga tjejen, vad ska nu hända?
Citera
2025-08-25, 21:22
Medlem
vad heter nya tjejen mia i efternamn? blev jättekär måste veta
Citera
2025-08-25, 22:26
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Alltså Nina.... Vet inte om hon är genuin eller inte (kan mycket väl vara så att hon vill uppnå "Karriär i Dubai" som många av sina gelikar.

Men VARFÖR måste hon prata sådär tillgjort (var samma sak när hon dejtade Sia i Bachelor). Känns som att hon försöker vara "gullig" men det slår bara bak ut - hon hade lika gärna kunnat prata bebisspråk.

Kan hon inte bara vara sig själv utan att försöka vara "Girl next door" i absurdum?

Tårarna för Jeremy tror jag var äkta, men enkom för att hennes ego får sig en törn när hennes "gulliga sätt" inte lönar sig alls utan snarare får motsatt effekt hos såväl Zorba som Jeremy.
Citera
2025-08-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Alltså Nina.... Vet inte om hon är genuin eller inte (kan mycket väl vara så att hon vill uppnå "Karriär i Dubai" som många av sina gelikar.

Men VARFÖR måste hon prata sådär tillgjort (var samma sak när hon dejtade Sia i Bachelor). Känns som att hon försöker vara "gullig" men det slår bara bak ut - hon hade lika gärna kunnat prata bebisspråk.

Kan hon inte bara vara sig själv utan att försöka vara "Girl next door" i absurdum?

Tårarna för Jeremy tror jag var äkta, men enkom för att hennes ego får sig en törn när hennes "gulliga sätt" inte lönar sig alls utan snarare får motsatt effekt hos såväl Zorba som Jeremy.
En vecka har endast gått & hon biter sig fast i Jeremy dom ej är intresserad utan vill gå vidare. Fattar hon inte det, han har ju varit tydlig & detta är spelets regler. Likadant med Sia, få var hon besatt och klängde. Sedan så har hon sådan tacky Dubai stil…Hon kommer ryka
Citera
2025-08-26, 08:49
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
En vecka har endast gått & hon biter sig fast i Jeremy dom ej är intresserad utan vill gå vidare. Fattar hon inte det, han har ju varit tydlig & detta är spelets regler. Likadant med Sia, få var hon besatt och klängde. Sedan så har hon sådan tacky Dubai stil…Hon kommer ryka

Håller med dig helt. Även att hon säger till Lars och Vitor: "Jag ser ut SÅHÄR ikväll, och han kommer ändå inte fram" tycker jag tyder på att hon ser sig som någon slags gudinna i huset, i jämförelse med de andra - och då sticker det extra i ögonen att Jeremy fattat tycke för Ida G som är Ninas raka motsats såväl sett till utseende som personlighet.

Det tog hårt på henne att Jeremy hämtat vatten till Ida när hon var dålig, för det är EXAKT sådant Nina vill att någon ska göra för henne, men hon är så på och så överdriven att folk skräms bort.

Som när hon och Jeremy kom till sviten - det kändes som att hon pratade en kvart om hur fantastiskt och mysigt allting var, och klamrade sig fast vid hans midja.

Det är en sak att vara positiv och se de fina sakerna i livet med tacksamhet, men hon spelar över - det blir för mycket.
Citera
2025-08-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Håller med dig helt. Även att hon säger till Lars och Vitor: "Jag ser ut SÅHÄR ikväll, och han kommer ändå inte fram" tycker jag tyder på att hon ser sig som någon slags gudinna i huset, i jämförelse med de andra - och då sticker det extra i ögonen att Jeremy fattat tycke för Ida G som är Ninas raka motsats såväl sett till utseende som personlighet.

Det tog hårt på henne att Jeremy hämtat vatten till Ida när hon var dålig, för det är EXAKT sådant Nina vill att någon ska göra för henne, men hon är så på och så överdriven att folk skräms bort.

Som när hon och Jeremy kom till sviten - det kändes som att hon pratade en kvart om hur fantastiskt och mysigt allting var, och klamrade sig fast vid hans midja.

Det är en sak att vara positiv och se de fina sakerna i livet med tacksamhet, men hon spelar över - det blir för mycket.

Ja det var jobbigt att lyssna på och jag tror han höll god min bara och sen såg man hur han slappnade av tillsammans med Ida som är lugn och jordnära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in