Citat:
Ursprungligen postat av
psykopathenko
Frågan man bör ställa sig är väl varför han just nu väljer att streama när han spelar sin karaktär, och gör det pissdåligt och säger korkade saker. Han måste ju ha vetat att det i detta ögonblick skulle bli känt att det inte är han som spelat? Så korkad är han inte att han inte kunde räkna ut det. Ingen tvingade honom att streama, det var helt på eget initiativ.
Så det är något han valde att göra, just nu. Så varför gjorde han det? Kände han att det var lika bra att på ett ganska mediokert och luddigt sätt avslöja det på nu - för att det annars, i framtiden, skulle kunna bli en mycket större grej hans motståndare skulle kunna hålla emot honom? (Om han i framtiden t.ex. planerar att söka som kandidat för president-posten).
Nu försvinner det i surret, en liten lögn som han själv avslöjar och inte försöker göra så stor grej av. Nu kan han hävda att han ”trollade lite” - medan om det hade avslöjats på något helt annat sätt om 8 år, när han står där som representant för republikanerna, så kan alla smålögner vara det som fäller honom och som får tillräckligt många att misstro honom.
Min teori är att han försöker städa framför sin egna dörr - vi kommer nog se fler av Elons liknande harmlösa små lögner ”råka” avslöjas, och skojas bort, de närmaste åren.
Intressant idé!
Men jag undrar om det ändå inte var "äkta" och att han räknade med att inte bli påkommen.
Hela hans karriär bygger ju på falska löften, överdrifter och lögner. Tillexempel löften om nya superprodukter som kommer att komma
nästa år, överdrivna eller rent felaktiga prestanda specifikationer eller tekniskt omöjliga projekt(Hyperloop). Samtidigt omger han sig med ja-sägare och fanboys och det är väldigt sällan som han ställs till svar för alla lögner, felaktigheter och bommade deadlines han lämnar efter sig.
Så jag tror han ljög på som vilken vanlig dag som helst på jobbet, och utgick från att ingen skulle uppmärksamma det.