2025-01-19, 12:53
Medlem
Melange5738s avatar
Jag har alltid fattat att han är en aning efterbliven men jag trodde inte att han var så jävla efterbliven som han faktiskt är. Det börjar bli mer och mer uppenbart att det är en faktiskt efterbliven person som vi håller på och gör narr av här vilket gör att det blir mer och mer olustigt att skratta åt honom.
Citera
2025-01-19, 12:54
Medlem
drinksareonmes avatar
(FB) Info/skvaller om Elon Musk
Citera
2025-01-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Bra analys som är högst rimlig.

Varför ljuger du?

Sydafrikanen har:

Uppfunnit PayPal, eller det startades av Max Levchin, Peter Thiel, och Luke Nosek.

Startat Tesla, eller det startades av Martin Eberhard och Marc Tarpenning.

Och i alla andra företag så gör han allt jobb själv, eller inte.
Med andra ord: Han har inte uppfunnit eller skapat ett skit.
Citera
2025-01-19, 14:22
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Förstår att han är din husgud, men försök se på allt nyktert, han är en bluff (en framgångsrik bluff). Han vänder sina politiska åsikter efter vinden så fort han kan tjäna pengar på det.

Din läsförståelse är under all kritik. Stallhagen fattade i alla fall mitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Med andra ord: Han har inte uppfunnit eller skapat ett skit.

Jag glömde att Space X har två medgrundare. Den ene är Tom Mueller. Tom Mueller är raketingenjör och desigher av raketmotorer och tidigare företagets teknikchef. Anses vara fadern till företagets Merlinmotor. Har numera startat eget.

Ja du har fattat helt rätt Stallhagen.
Citera
2025-01-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Din läsförståelse är under all kritik. Stallhagen fattade i alla fall mitt inlägg.

Jag glömde att Space X har två medgrundare. Den ene är Tom Mueller. Tom Mueller är raketingenjör och desigher av raketmotorer och tidigare företagets teknikchef. Anses vara fadern till företagets Merlinmotor. Har numera startat eget.

Ja du har fattat helt rätt Stallhagen.
Det är ju allmänt känt att han hela tiden köpt sig till framgång, eller som ett uttryck jag hörde: "A f*cking memelord who bought himself into the scientific community"
Smart är han säkert, men inte på det sättet folk tror eller enligt den bild han vill förmedla.
Citera
2025-01-19, 16:46
Medlem
Frågan man bör ställa sig är väl varför han just nu väljer att streama när han spelar sin karaktär, och gör det pissdåligt och säger korkade saker. Han måste ju ha vetat att det i detta ögonblick skulle bli känt att det inte är han som spelat? Så korkad är han inte att han inte kunde räkna ut det. Ingen tvingade honom att streama, det var helt på eget initiativ.

Så det är något han valde att göra, just nu. Så varför gjorde han det? Kände han att det var lika bra att på ett ganska mediokert och luddigt sätt avslöja det på nu - för att det annars, i framtiden, skulle kunna bli en mycket större grej hans motståndare skulle kunna hålla emot honom? (Om han i framtiden t.ex. planerar att söka som kandidat för president-posten).

Nu försvinner det i surret, en liten lögn som han själv avslöjar och inte försöker göra så stor grej av. Nu kan han hävda att han ”trollade lite” - medan om det hade avslöjats på något helt annat sätt om 8 år, när han står där som representant för republikanerna, så kan alla smålögner vara det som fäller honom och som får tillräckligt många att misstro honom.

Min teori är att han försöker städa framför sin egna dörr - vi kommer nog se fler av Elons liknande harmlösa små lögner ”råka” avslöjas, och skojas bort, de närmaste åren.
Senast redigerad av psykopathenko 2025-01-19 kl. 16:48.
Citera
2025-01-19, 19:25
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Frågan man bör ställa sig är väl varför han just nu väljer att streama när han spelar sin karaktär, och gör det pissdåligt och säger korkade saker. Han måste ju ha vetat att det i detta ögonblick skulle bli känt att det inte är han som spelat? Så korkad är han inte att han inte kunde räkna ut det. Ingen tvingade honom att streama, det var helt på eget initiativ.

Så det är något han valde att göra, just nu. Så varför gjorde han det? Kände han att det var lika bra att på ett ganska mediokert och luddigt sätt avslöja det på nu - för att det annars, i framtiden, skulle kunna bli en mycket större grej hans motståndare skulle kunna hålla emot honom? (Om han i framtiden t.ex. planerar att söka som kandidat för president-posten).

Nu försvinner det i surret, en liten lögn som han själv avslöjar och inte försöker göra så stor grej av. Nu kan han hävda att han ”trollade lite” - medan om det hade avslöjats på något helt annat sätt om 8 år, när han står där som representant för republikanerna, så kan alla smålögner vara det som fäller honom och som får tillräckligt många att misstro honom.

Min teori är att han försöker städa framför sin egna dörr - vi kommer nog se fler av Elons liknande harmlösa små lögner ”råka” avslöjas, och skojas bort, de närmaste åren.

Intressant idé!

Men jag undrar om det ändå inte var "äkta" och att han räknade med att inte bli påkommen.

Hela hans karriär bygger ju på falska löften, överdrifter och lögner. Tillexempel löften om nya superprodukter som kommer att komma nästa år, överdrivna eller rent felaktiga prestanda specifikationer eller tekniskt omöjliga projekt(Hyperloop). Samtidigt omger han sig med ja-sägare och fanboys och det är väldigt sällan som han ställs till svar för alla lögner, felaktigheter och bommade deadlines han lämnar efter sig.

Så jag tror han ljög på som vilken vanlig dag som helst på jobbet, och utgick från att ingen skulle uppmärksamma det.
Citera
2025-01-19, 20:25
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko

Om du bara har ja-sägare som aldrig säger emot, så formas nog ens självbild på det här sättet. Finns ju någon tidigare poddcast kansek den första med Joe Rogan när han påstår att han sitter och designar motorer eller vad det nu var på nätterna. Ingen lär ju tro på sådant här.

Hans nya namn nu bland gamers är Space-Karen efter dessa rabalder.
Citera
2025-01-19, 20:26
Medlem
Anktalares avatar
[quote=FyFanVadFattigt.|90749899]Din läsförståelse är under all kritik. Stallhagen fattade i alla fall mitt inlägg.

Ironin flög mig helt över huvudet, erkänner...
Citera
2025-01-29, 07:30
Medlem
Elon Musk har inte en flashback-dase. Det är det som händer i avsaknaden av storkukslugn, man förblir en liten pojke i en stor kostym och blir aldrig riktigt nöjd.
Citera
2025-06-27, 13:38
Medlem
Run3s avatar
Han är för upptagen med annat för att ha tid med dataspel. Bara barn, arbetslösa och töntar har tid till att bli bra i spel som Diablo och Path of Exile. En ledare som han kan låta någon annan göra det tråkiga på sina karaktärer. Helt bortkastat ifall Elon Musk skulle grinda i Diablo.

Det handlar om arbetsdelning. Någon fet, äcklig loser kan levla upp Elon Musks karaktär. Medan Elon Musk driver Tesla, SpaceX, etc. Det är bäst ifall människor fokuserar på det de är bra på.
Citera
2025-06-29, 14:10
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Han är för upptagen med annat för att ha tid med dataspel. Bara barn, arbetslösa och töntar har tid till att bli bra i spel som Diablo och Path of Exile. En ledare som han kan låta någon annan göra det tråkiga på sina karaktärer. Helt bortkastat ifall Elon Musk skulle grinda i Diablo.

Det handlar om arbetsdelning. Någon fet, äcklig loser kan levla upp Elon Musks karaktär. Medan Elon Musk driver Tesla, SpaceX, etc. Det är bäst ifall människor fokuserar på det de är bra på.

Problemet är inte att Elon använt en annan persons konto och karaktär; problemet är att han LJÖG om att ha levlat upp karaktären själv och tog åt sig äran för någon annans arbete. Samt förstås att han betedde sig som en röv mot Youtubarna som avslöjade honom.

Med tanke på hur mycket energi och prestige Musk lägger på att framstå som en bra gamer så verkar han se upp en hel del till de "feta, äckliga förlorarna" som du pratar om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in