2025-01-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Syftet är knappast att lösa ett brott, då går man till polisen. Att lägga upp saker på detta vis på Facebook sker för att sprida missaktning.

Det fälls personer för det på löpande band.
Jag uppfattar det som att syftet är att få slut på stenkastningen. Publiceringen tror jag var tänkt för att få någon förälder elker annan vuxen i barnrns närhet att få dem att sluta.

Eftersom han inte vet vilka de är det svårt att tro att syftet ör att förtala.

Däremot ör det bra att anmäla till polisen, fast stenkastande barn (på saker( tycker jag mer är uppfostran (civilsamhälle) än polisanmälan.

Det finns en nyansskillnad från Matbutiken som hängde ut foton och namn på de barn som åkte fast/dömdes för snatteri.
Citera
2025-01-18, 10:41
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Syftet är knappast att lösa ett brott, då går man till polisen..

Att Lösa ett brott? Vad fan svamlar du om egentligen...

Nej mycket riktigt, det handlar inte om att lösa någon gåta här som någon Sherlock Holmes inte. Och är det vad du vill att det ska göras så är säkert "gåtan" redan löst..
Det handlar nog mer om att få slut på ett beteende illa kvickt innan det skadar någon där i strängnäs allvarligt.
Så att kommunhuset slipper starta ännu ett jävla möte där de drar ut på skiten trotts att inget vettigt händer... Eller att avlasta poliser, som ändå inte kommer dit förän ungarna dragit hem för femte gången..

För du tror väl ingen redan ringt dem?

Det är ett sätt att få tag i föräldrarna till ungarna ögonaböj så att de kan dra i sina ungar utan att blanda in poliser...

Att "sprida missaktning" om ungar som du drar till med, misstänker jag att du bara gör för att leka viktig... Spelar ingen roll hur många som fälls för det på löpande band... Det du kommer farande med är fortfarande en foliehatts misstolkning.

Och ärligt talat, låter det lite mera som förtal det du gör mot han just nu, än vad ett foto är på internet.
Senast redigerad av buhbye 2025-01-18 kl. 10:45.
Citera
2025-01-18, 10:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Om din granne åker fast för fortkörning, ska vi lägga ut det också på nätet? Fusk med VAB o s v, häng ut personerna på nätet bara? Barn som mobbar andra barn, häng ut på nätet bara. Säkerhetschefen gjorde fel!

Barn? -Det är ungdom vi pratar om här, inga "baarn". Antagligen straffmyndiga.
Hoppas att Strömmer fixar så att straffen ändras till Englands nivå, dvs. 10 år=straffmyndig.
Grabbarna är högstadieålder eller äldre.
Citera
2025-01-18, 10:50
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Lynchningar och högaffelpöbeln hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. Inte vill du att vi som skriver på FB ska hängas ut?

Nä, just det din lus.

Vi lever inte längre i ett civiliserat samhälle, men det är lite roligt det du säger. Samma personer som vill skydda dessa våldsbrottslingar vill just också att flashbackare ska hängas ut för att de blir upprörda på sagda brottslingar.
Citera
2025-01-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...DVIbDZWolfyTHA

Säkerhetschefen Patrik Jarenius berättar för SVT att han var på väg hem från Stockholm och tog tåget mot Strängnäs. På vägen hem fick han syn på fyra ungdomar vid Läggesta station och blev själv vittne när de kastade föremål mot tåg och bussar.
Eftersom det inte var första gången liknande skadegörelse hänt tog han ett kort på ungdomarna, och delade bilden på Facebook med en beskrivning om vad han misstänkte dem för. I inlägget uppmanade sina 1 600 följare att dela inlägget för att få reda på vilka ungdomarna.

Som vanligt reagerade kommunen på gammalt vanligt skitnödigt svenskt vis genom kanslichef Jennie Engström och kommunikationschef Anna Liljehag och raderade säkerhetschefens inlägg samt bad om ursäkt till bla gärningsbaaaarnen och invandrarreportern på SVT nyheter.

Någon som har bilderna på GB som nu är bortcencurerade?

Självklart att 2st vänsterfittor ordnade så det försvann, ställ upp dessa på närmaste torg och låt dom få känna på lite hederlig stening
Det är rysligt illa när sådant får ske, fram med namnen på ungdjävlarna
Citera
2025-01-18, 11:03
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Syftet är knappast att lösa ett brott, då går man till polisen. Att lägga upp saker på detta vis på Facebook sker för att sprida missaktning. Det fälls personer för det på löpande band.
Om jag hade lagt upp bilderna och dom togs ner, skulle jag lägga upp dem igen och igen och igen....tills det blev så stora nyheter att myndigheterna blev tvingade att agera mot brottslingarna.
Skiter fullständigt i om bryter mot någon lag!
Citera
2025-01-18, 11:06
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om jag hade lagt upp bilderna och dom togs ner, skulle jag lägga upp dem igen och igen och igen....tills det blev så stora nyheter att myndigheterna blev tvingade att agera mot brottslingarna.
Skiter fullständigt i om bryter mot någon lag!

Du skiter med andra ord i gällande rätt och vad skulle göra ditt skitbeteende så mycket bättre än deras. Respektera de regler vi har innan du har synpunkter på andras beteende.
Citera
2025-01-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja, du har fel. Man får inte automatiskt fotografera på offenlig plats och sedan lägga ut det på nätet, det är ett missförstånd som göras av personer som set för mycket videos från USA och som aldrig själva besökt Sverige ofta gör.

Det ska vara ytterst kränkade, hotfullt etc för att man inte ska få ta bilder på allmän plats.

Jag ser inte hur det skulle vara olagligt att ta bilder av människor som kastar sten mot ett tåg? Men förklara gärna hur du tänker.
Citera
2025-01-18, 11:09
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Du skiter med andra ord i gällande rätt

Helt riktigt, folk skiter i "gällande rätt" när det är så uppenbart att det styrs av idioter. Vem fan är ni att tro att folk har något att lära utav er?

En jävla nörd som stirrat sig blind i "Sveriges rikes lagar" boken, bara för att kunna manipulera det systemet.. Ska berätta för andra hur man ska uppfostra sina kids?
Senast redigerad av buhbye 2025-01-18 kl. 11:12.
Citera
2025-01-18, 11:12
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Helt riktigt, folk skiter i "gällande rätt" när det är så uppenbart att det styrs av idioter. Vem fan är ni att tro att folk har något att lära utav er?

Ja, vad sägs om kunskap och insikter. Något som du synes var helt frånvarande av.
Citera
2025-01-18, 11:14
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ja, vad sägs om kunskap och insikter. Något som du synes var helt frånvarande av.

Vad fan har du för kunskap och insikter om något över "lagboken"? Typ hälften av skiten som du skrivit här inne har varit nördtalk och en feltolkning.. Och resten visar brist på connection till nått som ens är mänskligt...

Du har läst en lagbok.. Och nu vet du nått om att uppfostra sina kids?

Får vi gissa på att du knappt har någon tid att kunna umgås med din egen..?
Senast redigerad av buhbye 2025-01-18 kl. 11:29.
Citera
2025-01-18, 11:17
Medlem
Jag skulle önska att åtminstone videos som visar pågående brott blev helt rätt att visa publikt för alla att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in