Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Där fanns ju också skäl...
Men detta rörde en nyanställning och då finns det ju alltid friare tyglar. TS fråga gällde ju den årliga lönejusteringen.
Exakt, jag kände Jonas väl, som fastighetsförvaltare för ett stort statlig bolag är du chef för dina understötar, Jonas som var min ving kompis inom el, dvs man delar in, jag har vent, bygg o vissa upphandlingar inom just bygg, Jonas allt inom el, man har sina morgon möten där man skickar ut sina underståtar på uppdrag, varje dag, dessa morgonmöten är till för att bemöta alla akuta fall som kommit in, få dessa fixade så snabbt o enligt prioritering.
Jonas slutade, hitta en likande kille igen är inte enkelt, man ska passa in i laget, dvs vem som helst passar inte in. Genom att jag kände både Jonas och Simon som är min brors dotters man, Simon har varit in åtskilliga gånger, vi vet han klarar av jobbet.
Min chef som inte är spec intresserad av lågutbildade, framför allt inte fastighetsförvaltare när han annars bara tittar på ingenjörer som lägsta skräp anställd. Ännu bättre är att toppcheferna tycker 1,5 milj som statligt anställd är låg lön per år när det gäller topp kretsen, där Kinberg/Batra var ordförande .
För mig innebar det fria tyglar o rekommendera vem jag vill ha in, för en sådan chef bryr sig inte, så länge jag håller alla understöttar i schack underlättar det hans arbete.
Var inte svårt o få min brors dotters man o få en högre lön, jag rekommenderade han. bevisa han varit här, där vi betalt konsultarvoden långt över han vanliga lön, få han som anställd menas vi sparar pengar.
Dvs han fick en lön högt över vad han annars hade.