Våldtäkten ska ha skett förra veckan. Enligt artikeln ska eleverna ha blivit informerade men den enda jag sett kommentera en lokal grupp har en son som inte fått informationen.
Gärningsmannen häktades i sin frånvaro fredagen 10:e, och frihetsberövades dagen därpå, enligt artikeln. 18 år gammal.
De uttrycker sig också vagt vad gäller plats. Det står inte att det är på skolan, utan "på en av gymnasieskolans adresser" vilket får mig att misstänka att det kanske inte är inne i själva skolan. Skolans största program är IM-programmet, för dem som inte har behörighet. Där finns många trasiga barn. Jag vet att de ska ha egna lokaler inte långt från musikskolans aula.
Nu har jag fiskat fram att det är en syriansk ung man som bor på det ökända området "Trasten" som överfallsvåldtagit en tjej på en av skolans toaletter.
Jag tvingades vända mig till en släkting som bor kvar i kommunen för att hitta detta, h*n berättade att samtliga elever vet vem som gjort detta, vilket får mig att oroa mig ytterligare – använder inte ungdomar idag Flashback?!!
Senast redigerad av IT-chefen 2025-01-27 kl. 08:25.
Kvinnan som gjort anmälan är elev på gymnasieskolan, men det är däremot inte mannen, enligt radion. De båda är bekanta med varandra. Han nekar till brott. Åtal ska väckas senast den 28 januari.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!