2025-01-16, 15:50
Medlem
blowns avatar
Någon som vet mer om vem förövaren är?

Våldtäkten ska ha skett förra veckan. Enligt artikeln ska eleverna ha blivit informerade men den enda jag sett kommentera en lokal grupp har en son som inte fått informationen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/elev-haktad-for-valdtakt-pa-gymnasieskola-i-gislaved/
Citera
2025-01-17, 07:15
Medlem
IT-chefens avatar
Gärningsmannen häktades i sin frånvaro fredagen 10:e, och frihetsberövades dagen därpå, enligt artikeln. 18 år gammal.

De uttrycker sig också vagt vad gäller plats. Det står inte att det är på skolan, utan "på en av gymnasieskolans adresser" vilket får mig att misstänka att det kanske inte är inne i själva skolan. Skolans största program är IM-programmet, för dem som inte har behörighet. Där finns många trasiga barn. Jag vet att de ska ha egna lokaler inte långt från musikskolans aula.
Citera
2025-01-27, 08:23
Medlem
IT-chefens avatar
Nu har jag fiskat fram att det är en syriansk ung man som bor på det ökända området "Trasten" som överfallsvåldtagit en tjej på en av skolans toaletter.

Jag tvingades vända mig till en släkting som bor kvar i kommunen för att hitta detta, h*n berättade att samtliga elever vet vem som gjort detta, vilket får mig att oroa mig ytterligare – använder inte ungdomar idag Flashback?!!
Senast redigerad av IT-chefen 2025-01-27 kl. 08:25.
Citera
2025-01-27, 08:49
Medlem
halaltarzans avatar
SVT....
Citat:
Kvinnan som gjort anmälan är elev på gymnasieskolan, men det är däremot inte mannen, enligt radion. De båda är bekanta med varandra. Han nekar till brott. Åtal ska väckas senast den 28 januari.
Citera
2025-03-14, 22:50
Medlem
loooser123s avatar
Nu har MSM skrivit om det, men givetvis inte skrivit att det handlar om en invandrare, även om man kan förstå det mellan raderna.

Citat:
Hon har berättat att hon och expojkvännen dagen innan hade träffats på skoltoaletten för att prata. Där höll han kvar henne – och tvingade henne till en sexuell handling, enligt åtalet.

– Jag ville bara gå därifrån och han håller fast mig, säger kvinnan i larmsamtalet till polisen.

– Alltså min nacke gjorde ont eftersom att han försökte trycka mitt huvud mot. Alltså hans könsorgan. Alltså flera gånger.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/elev-atalas-for-valdtakt-inne-pa-skoltoalett/
Citera
2025-03-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loooser123
Nu har MSM skrivit om det, men givetvis inte skrivit att det handlar om en invandrare, även om man kan förstå det mellan raderna.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/elev-atalas-for-valdtakt-inne-pa-skoltoalett/
Från samma artikel:

"Jag svär på min mamma", "Om du inte svara" och "Jag hugger av din hals"
Citera
2025-03-15, 06:16
Medlem
Är offret för mångkulturen svensk?
Citera
2025-03-16, 12:19
Avslutad
Enligt en artikel i vn idag så ska dom ha haft ett förhållande som hon lämnat. Han ska ha våldtagit henne, hotat henne, misshandlat, ofredat genom att stå utanför hennes bostad och tuta och lekt rövare så pass att grannar har gått ut och konfronterat honom. Flera människor omkring dom har bevittnat hur han har behandlat henne och hållt henne om ryggen genom att konfrontera honom.
Efter våldtäkten på toan så fick hon nog och anmälde. Verkar på SMS konversationer som att han är invandrare på sättet han skriver.
Citera
2025-03-20, 23:59
Medlem
Ska tydligen ha blivit frisläppt idag. Flera av hans kompisar väntade utanför och firade detta. Tappar hoppet helt om samhället…
Citera
2025-03-29, 07:08
Avslutad
Skrämmande… hoppas flickan får lugn ändå
Citera
2025-03-30, 12:24
Medlem
blowns avatar
Hur i helvete kan han vara på fri fot OCH tillbaka på skolan?

Enligt utsago får de inte stänga av honom från skolan, eftersom han redan varit avstängd en gång tidigare. Svensk äckel-byråkrati och handfallenhet när den är som bäst.

Det finns alltså vittnen och bevis, men ändå fälls han inte. Det är ju för fan totalt orimligt.

Det finns väl bara en läxa för den här babianen att lära av det här – det finns INGA konsekvenser av att hota, misshandla och våldta svenska flickor. Bara kör på.
Citera
2025-04-01, 20:30
Medlem
VN.se skriver att han frias för våldtäktsanklagelserna men döms för lite annat smått
Citat:
Ursprungligen postat av vn.se
Sammanlagt döms mannen, mot sitt nekande, för två fall av misshandel, varav ett anses vara ringa brott. Trots sitt nekande döms han också för fyra fall av ofredande, olaga hot samt ringa narkotikabrott.

För er som är intresserade så heter den dömde A*as, född 2006, går andra året på el-programmet på Gislaveds gymnasium, dvs han är ett år äldre än övriga i klassen.

*=n
Senast redigerad av safetrade 2025-04-01 kl. 20:31. Anledning: Fixat quoten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här