2026-08-12, 10:22
Medlem
Känner flera som åkte fast tidigt och fick sina liv bortpissade pga höga böter och prickar. Övervakningens framfart har gjort att färre tar onödiga risker.
Citera
2026-08-14, 04:43
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1691
Tycker mig se en del yngre förmågor i Sthlmsområdet vilket är kul. Ser en del AIK/Dif/Bajen grejer. Känns som många yngre fotbollssupportrar börjar intressera sig för graff även om det mest syns på Instagram. Tyvärr är de flesta toys men det behövs att yngre börjar intressera sig.

Det som kommer döda svensk graffitikultur är all övervakning. Man tror vi lever i Kina. Sen är det omöjligt att racka färg om man inte gör det från andra målare. Samtidigt stiger priset på kannorna hela tiden vilket också försvårar.

Är det verkligen kul att ungdomar kluddrar namn på fotbollsklubbar? Hade det inte varit bättre med något systemhotande budskap? Alla kryptovalutor har ju en "crewtag", så det kanske är där kidsen ska börja. BTC Crew versus ETH Crew. Nöje med nytta, för det är ju kryptovalutor som har störst potential att avfinansiera övervakningssamhället. Om ingen betalar med SEK Crew så är det svårt att se hur SL Crew ska kunna finansiera CSG Crew. Då kanske det blir högerextrema motorcykelklubbar som åker runt och jagar klottervandalerna gratis. Värsta Mad Max asså.
Senast redigerad av Charles-Lynton 2026-08-14 kl. 04:51.
Citera
2026-08-16, 07:45
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Är det verkligen kul att ungdomar kluddrar namn på fotbollsklubbar? Hade det inte varit bättre med något systemhotande budskap? Alla kryptovalutor har ju en "crewtag", så det kanske är där kidsen ska börja. BTC Crew versus ETH Crew. Nöje med nytta, för det är ju kryptovalutor som har störst potential att avfinansiera övervakningssamhället. Om ingen betalar med SEK Crew så är det svårt att se hur SL Crew ska kunna finansiera CSG Crew. Då kanske det blir högerextrema motorcykelklubbar som åker runt och jagar klottervandalerna gratis. Värsta Mad Max asså.

Haha, rolig idé med kryptotags.

Men ja, otroligt störigt med alla fula toy tags gjorda av fotbollshuliganer. Måste de tagga "Bajen" i söderort? De är ju ändå på hemmaplan så vad fan behöver dem klottra ner saker här för? Inte så att de får fler supporters. Åk till Solna eller norrort om ni ska tagga "Bajen"… vilket då gör att jag förväntar mig se mer DIF och AIK-tags i söderort, med samma logik.
Citera
2026-08-17, 09:08
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer

Men ja, otroligt störigt med alla fula toy tags gjorda av fotbollshuliganer. Måste de tagga "Bajen" i söderort? De är ju ändå på hemmaplan så vad fan behöver dem klottra ner saker här för? Inte så att de får fler supporters. Åk till Solna eller norrort om ni ska tagga "Bajen"… vilket då gör att jag förväntar mig se mer DIF och AIK-tags i söderort, med samma logik.

Aldrig hört talas om uttrycket ”pissa revir”? Samma anledning som gatugäng i Latinamerika och USA gör det där de bor.
Citera
2026-08-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer

skulle aldrig röra mig från söderort så någonstans måste man tagga
Citera
2026-08-17, 18:23
Medlem
burialhexs avatar
va ä det för pissluffare som taggar 120 år gamla vagnar?

https://www.mitti.se/nyheter/historiska-tagvagnar-forstors-man-blir-gratfardig-6.3.379582.f192015cf6

Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in