2026-09-13, 04:46
Medlem
Xallioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker det är lugnt nästan överallt i Sverige. Men det beror nog delvis på att jag är en tant.

Jag hade undviket Prästgårdsliden, Lundby och Tunet. Om min dotter flyttade till Mjölby hade jag tyckt typ Vasastan var bäst.

Vet inte vart du får din information ifrån, men jag håller inte med. Bott på Tunet/i angränsande områden i 20 års tid, alltid jobbat obekväma tider och det här stämmer inte. Tunet är lugnt nu för tiden, absolut, det finns enstaka incidenter, vilket alltid händer i "tätare områden" kanske var det annorlunda innan jag flyttade hit, men det är ingenting jag har upplevt.
Från egen erfarenhet, då jag känner ett antal människor i "det livet", så händer det betydligt mer på Prästgårdsliden samt "Gula pakistan", men inte heller där är det jättemycket action. Kretsarna runt tågstationen samt upp mot Lagmansskolan/Vasa-området tror jag personligen är mer problem i, just av den anledningen att det finns mycket avskiljda ställen/ställen där folk får vara ifred, om du förstår hur jag menar. Ser du 5 icke-skidåkande grabbar stå i en gränd går du inte dit, det finns många gränder där.

Hur som helst, Tunet/Högliden/området "över vägen" mot villaområdet är lugnt enligt mig. Det händer inte mycket här. Det är väl epa-ungarna som stör mest.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in