• 1
  • 2
2025-01-14, 20:50
Medlem
Alfahanen63s avatar
Hej
Min syster ska flytta till Mjölby i vår. Och jag kunde inte hålla mig från att oroa mig över det. Jag har läst om sprängdåd och skjutningar i den lilla byn. Är det mycket kriminalitet där? Och vad är det för typ av kriminalitet, små gäng eller stora etablerade gäng?

MVH Alfa
Citera
2025-01-14, 20:55
Moderator
Chantres avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2025-01-14, 21:25
Medlem
TourettePies avatar
hej Alfa!

Jag har en kusin som bott där, cirka ett år sedan han flyttade. Hans son som gick i skolan där blev både rånad och misshandlad ett flertal gånger. Vet ej om han gjort något för att förtjäna det dock. Men läs nyheterna så ser du hur mycket som sker.

tror dessa saker sker över hela Sverige gäller bara att inte vara på fel plats fel tillfälle.
Citera
2025-01-14, 21:38
Medlem
Alfahanen63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TourettePie
hej Alfa!

Jag har en kusin som bott där, cirka ett år sedan han flyttade. Hans son som gick i skolan där blev både rånad och misshandlad ett flertal gånger. Vet ej om han gjort något för att förtjäna det dock. Men läs nyheterna så ser du hur mycket som sker.

tror dessa saker sker över hela Sverige gäller bara att inte vara på fel plats fel tillfälle.

Oj... det lät inget vidare. Har du hört något om vilken form av kriminalitet? är de bara tonåringar som bråkar eller är det mer etablerat
Citera
2025-01-14, 21:47
Medlem
TourettePies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfahanen63
Oj... det lät inget vidare. Har du hört något om vilken form av kriminalitet? är de bara tonåringar som bråkar eller är det mer etablerat

vet ej, men med tanke på att han går i högstadiet så bör det vara tonåringar men finns säkert något större gäng i komunen.
Citera
2025-01-14, 21:58
Medlem
Det langas knark där som i vilken stad som helst. Denna ort är inte förskonad.
Citera
2025-01-14, 22:19
Medlem
Citat:
Hej
Min syster ska flytta till Mjölby i vår. Och jag kunde inte hålla mig från att oroa mig över det. Jag har läst om sprängdåd och skjutningar i den lilla byn. Är det mycket kriminalitet där? Och vad är det för typ av kriminalitet, små gäng eller stora etablerade gäng?

MVH Alfa

Jag känner en kille som jag gick en utbildning med som bor där. Han säger att det är mycket knark bland ungdomarna och något gäng som har kontrollen på det hela. Finns också som någon nämnde att ungar blir rånade på kläder och pengar av några utländska ungar. Ingen vågar så klart anmäla dom eftersom dom hotar med att göra vad som helst.... som på många orter alltså.
Citera
2025-01-14, 23:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Hej

MVH Alfa
Mjölby har alltid haft många på parkbänkarna. Folk har alltid sagt att antingen sitter man på fik eller på parkbänkar i Mjölby. Men de som sitter där är ju ofta lite äldre. Dock ger de en vink om hur det social arvet ser ut i Mjölby.

Mjölby har oerhörda problem med drogen kristall. En amfetamin blandningen där tjack blandas med något, roppar, fentanyl, brens etc etc. Eller vad hen som blandar nu har hemma antar jag. Det farliga med den drogen är framförallt att den som tar drogen aldrig vet vad som är iblandat. Så det är lätt att överdosera och svårt att förutsäga hur ruset blir.

Mjölby och Motala är de två orter i sverige som drabbats hårdast av kristall i hela Sverige. Så se upp om din syrra börjar prata om Chrille eller Kriss.

För några år sedan stängde tullen ett stort narkotika lager på ett industriområde och för något år sedan gjordes ett jätte tillslag på Skänningemarken stadshotell som ligger i Mjölby kommun. Båda tillslagen innehöll betydligt större mängder än vad som kan gå i närområdet. Så Mjölby ligger väl bra till för någon form av omlastning.

Sen finns det så klart allt från 14-åringqr som springer runt och tror de är gansta till dummare flumnare.

Men merparten av Mjölbys ungdomar är bra och skötsamma. Och det är alltid lugnt på gator och torg. Mjölby är i mångt och mycket forfarande lugnt och tryckt.
Citera
2025-01-15, 15:48
Medlem
Alfahanen63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men merparten av Mjölbys ungdomar är bra och skötsamma. Och det är alltid lugnt på gator och torg. Mjölby är i mångt och mycket forfarande lugnt och tryckt.

Låter bra. Hoppas det fortsätter vara en trygg by
Citera
2025-01-15, 15:49
Medlem
Alfahanen63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Jag känner en kille som jag gick en utbildning med som bor där. Han säger att det är mycket knark bland ungdomarna och något gäng som har kontrollen på det hela. Finns också som någon nämnde att ungar blir rånade på kläder och pengar av några utländska ungar. Ingen vågar så klart anmäla dom eftersom dom hotar med att göra vad som helst.... som på många orter alltså.

Låter otäckt. Vet du vilka områden som är mer "farliga" än andra?
Citera
2025-01-15, 17:51
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Låter bra. Hoppas det fortsätter vara en trygg by
Jag tycker det är lugnt nästan överallt i Sverige. Men det beror nog delvis på att jag är en tant.

Citat:
Jag hade undviket Prästgårdsliden, Lundby och Tunet. Om min dotter flyttade till Mjölby hade jag tyckt typ Vasastan var bäst.
Citera
2025-01-15, 23:18
Medlem
Citat:

Tyvärr känner jag inte till områden. Ska kolla med kurskompisen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in