2025-02-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Frankrike bör kunna betvinga Portugal, men jag hoppas portugiserna skräller och tar brons.

Danmark-Kroatien blir nog en uppvisning. Stackars Duvnjak får det inte lätt om han halvskadad ska stappla omkring och agera quarter back, som i amerikansk fotboll. Men ett silver är starkt av Kroatien och ett bevis på att coachen Dagur Sigurdsson gjort ett bra jobb. Det är roligt med isländska coacher som tar plats i konkurrenskraftiga landslag. Så var det för ett tag sedan i rugby, fast då med nyazeeländska coacher.

Sverige skulle ta in en isländsk topptränare i landslaget.
Citera
2025-02-02, 15:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Sverige skulle ta in en isländsk topptränare i landslaget.

Ja, varför inte, om man kan hitta någon.

Portugal gör det bra igen, än så länge.
Citera
2025-02-02, 15:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Jeg er ikke uenig i at Ribera er en dygtig træner, men så må det vel også trække lidt ned at han ikke kunne fuldføre triumfen og tabte finalen.
Spanien var trods alt forsvarende Europamestre i 2022 og havde klassespillere på de fleste positioner. Deres forsvar vil jeg mene var bedre end vores det år.

Spanien har været betragtet som en ond ånd siden VM finalen 2013, hvor de tævede os 35-19.

Sverige var bra i den finalen. Ribera är inte den mest framgångsrike tränaren bland de nu verksamma, det är Jacobsen och väl även Gille, men han är strax därbakom. Och väldigt klok när det gäller att maximera prestationen av sitt spelarmaterial och säkra spansk medalj.

Ja, Spanien trängde sig in där 2013 i den franska dynastin: Frankrike vann VM 2009, 2011, 2015, 2017.
Och jag tror att det är Frankrike som utgör det största hotet mot den danska dynastin i de kommande mästerskapen. Nantesspelarna Minne (mittnia) och Briet (den 2.05 långe vänsternian) gör det bra i bronsmatchen än så länge och kan bli pålitliga pjäser framöver. Men Danmark får finna sig i att vara favoriter i varje mästerskap under överskådlig tid så länge Emil Nielsen, Gidsel, Pytlick, Lauge och någon till viktig pjäs förblir hela och i vettig mästerskapsform. Fjärde raka VM-guldet bara någon timme bort, det är storartade prestationer danskarna bjuder på.
Citera
2025-02-02, 15:45
Medlem
SPORTNERD888s avatar
KRISTJAN has gone BOLD😲
Citera
2025-02-02, 15:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Dika Mem har en fin skotteffektivitet i turneringen, 69% före denna match, tvåa i skytteliigan efter Gidsel. Och Mem är ju verkligen en niometersskytt med rejält upphopp och hårda skott.

Portugal gör det väldigt bra, ett stort genombrott för landslaget. Kul.

Italiens genombrott, en 16:e-plats i VM, är på en lägre nivå men för mig mycket överraskande, och glädjande. De kanske kan bli ett lag som nästan alltid är med i VM och EM om något år, och som kan tävla på en hyfsat hög nivå.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-02-02 kl. 16:06.
Citera
2025-02-02, 16:09
Medlem
Tycker Viaplay skall ha en handbolls domare i studion..som SVT har när det gäller fotbollsmästerskap..alltså domare.

Det behövs för att konfrontera de domare som dömmer år ut och år in.
Citera
2025-02-02, 16:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Tycker Viaplay skall ha en handbolls domare i studion..som SVT har när det gäller fotbollsmästerskap..alltså domare.

Det behövs för att konfrontera de domare som dömmer år ut och år in.

Bra idé, om man kan hitta någon oavhängig med integritet. SVT:s fotbollsdomare gillar jag inte...Men det har funnits en del märkliga insatser av domare i handbollsmästerskap som man borde kunna diskutera.
Citera
2025-02-02, 16:28
Bannlyst
När kommer handbollen införa nån slags känsel detektorer så mål när dom är nere inte godkänns?
Citera
2025-02-02, 16:31
Bannlyst
I handboll finns alltid en timeout kvar oavsett tid kvar 🤠
Citera
2025-02-02, 16:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
När kommer handbollen införa nån slags känsel detektorer så mål när dom är nere inte godkänns?

Antagligen svårt rent teknologiskt.

Fin bronsmatch.
Citera
2025-02-02, 16:34
Medlem
SPORTNERD888s avatar
I drömmarnas värld kan Kroaterna komma in i huvudet på danskjäveln
Citera
2025-02-02, 16:52
Moderator
Schlesiens avatar
Hellgrens resa