2025-01-25, 20:36
Medlem
Ezzelinos avatar
En klimathysteriker tog sig in på planen i matchen Danmark-Tjeckien och blev ledd av banan av den hetlevrade danske förbundskaptenen Nicolaj Jacobsen. Danmark vann med 28-22, men många spelare var tydligen lite under isen, jag såg spelarbetygen i Ekstra Bladet, och det var Emil Nielsen i mål, Gidsel och Pytlick som fick höga betyg, vilket de ju i princip alltid förtjänar.

Danmark får möta Brasilien i kvartsfinal, och sannolikt Tyskland (alternativet är Portugal) i semifinal.
Citera
2025-01-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En klimathysteriker tog sig in på planen i matchen Danmark-Tjeckien och blev ledd av banan av den hetlevrade danske förbundskaptenen Nicolaj Jacobsen. Danmark vann med 28-22, men många spelare var tydligen lite under isen, jag såg spelarbetygen i Ekstra Bladet, och det var Emil Nielsen i mål, Gidsel och Pytlick som fick höga betyg, vilket de ju i princip alltid förtjänar.

Danmark får möta Brasilien i kvartsfinal, och sannolikt Tyskland (alternativet är Portugal) i semifinal.
Tjeckien måste ju typ bli det land som har släppt in minst bollar, i genomsnitt, när turneringen sen summeras. Tror dom har hållit motståndarna nere under 20 i flera matcher. Sen har dom förvisso inte gjort många mål själva.

Sen håller jag inte med om att Tyskland är favoriter. Portugal har sett vassare ut. en 50/50 match imo.
Citera
2025-01-26, 19:37
Medlem
Vilka svenska spelare hoppar över dagens match? Eller blir det bästa möjliga lag?
Citera
2025-01-26, 19:39
Bannlyst
Gäller inte matchen nånting, samma odds på Sverige och Norge, borde inte Norge vara mer motiverade på hemmaplan?
Citera
2025-01-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Gäller inte matchen nånting, samma odds på Sverige och Norge, borde inte Norge vara mer motiverade på hemmaplan?

Funderar också på att lägga en slant på Norge, känns mer motiverade samt ett bättre lag på papper pga alla skador som Sverige har.

Spelar Sagosen ikväll? Utgick väl skadad sist?
Citera
2025-01-26, 19:59
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Funderar också på att lägga en slant på Norge, känns mer motiverade samt ett bättre lag på papper pga alla skador som Sverige har.

Spelar Sagosen ikväll? Utgick väl skadad sist?

Sagosen är borta.

Brasilien slog alltså Spanien också, 26-25. Spanien, Sverige och Norge har fallit tungt i den här turneringen.
Citera
2025-01-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Vilka svenska spelare hoppar över dagens match? Eller blir det bästa möjliga lag?
Truppen är ganska tunn, finns inte utrymme för spelare som är friska och hela att avstå.
Citera
2025-01-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Sagosen är borta.

Brasilien slog alltså Spanien också, 26-25. Spanien, Sverige och Norge har fallit tungt i den här turneringen.

Spanjorerna är också en stor besvikelse, känns som att deras nya generation är rakt av svag, tror inte de kommer slåss om medaljerna i framtiden.

Brassarna har två sjukt bra målvakter, andra målvakten idag typ typ 14 bollar? Och första målvakten Rosa har tagit 7/11 straffar under VM har jag för mig? Sjuk statistik.

Framåt är de ojämna och danskarna kommer äta upp de men imponerande att ta sig till kvarten.

Kroaterna lägger jag en varning för, de har hemmaplan tills finalen och med publiken och Duvnjak tillbaka kan de nog sprattla till (Om de löser Slovenien ikväll).

Allt pekar dock på att danskarna tar ännu ett VM, första Brasilien sen Portugal/Tyskland i semin, är väl bara fransmänen i finalen som kan skaka de men Gidsel och Pytlick är nog tyvärr för bra.
Citera
2025-01-26, 20:12
Moderator
Schlesiens avatar
Johanna har fått håret helt förstört och nån har satt upp Zuzannes nya fina Oslofrisyr så Martin Fiskespö dominerar försnacket.

Det tar litte tid o komma igång, det för man va ärlig med, säger Jim Gotti idag.
Citera
2025-01-26, 20:13
Medlem
Hunden007s avatar
Man kan inte förlora Norge iallfal vi skall inte va sämst i norden!
Citera
2025-01-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Man kan inte förlora Norge iallfal vi skall inte va sämst i norden!
Blir nog så. Har slutat hoppats!
Citera
2025-01-26, 20:27
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Må hända att allt går åt helvete ibland som detta mästerskap pekade mot inför men nu när Norge står på andra sidan ska de FAN tystas🤫
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in