2025-01-14, 00:31
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Hade varit intressant att veta adress på skiten
Citera
2025-01-14, 09:09
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allthingscharity
Malmöpolisen hittar en nyckel till ett okänt lås i en död mans ficka. 🤔

På ett par sekunder så listar supersnutarna ut vilket lås i den stora vida världen som nyckeln passar till: ett hus i Bunkeflostrand där det bor en ostraffad småbarnsfamilj! 🧠

Polisen förstår allvaret och skickar dit flera bilar och griper småbarnsföräldrarna som var KNARKKUNGAR! 😎

Trve story. 😉

Det kan ha varit en kopieringsskyddad nyckel med ingraverad numerisk kod. Då går det rätt fort att ta reda på vilket hus eller lägenhet den går till. För mer exakt info få vi nog avvakta FUP:en.
Citera
2025-01-14, 13:39
Medlem
Hur kan 4.8 kg bli 2.7 miljoner?
Citera
2025-01-14, 16:04
Medlem
Lätt det är i den delen av Bunkeflostrand som kallas Annestad. Det är problemområdet där, inte miljonprogram, men en del hyreskvarter i flerbostadstadshus som inte är trevliga direkt. Finns även bostadsrätter i Annestad.

Villadelen i Bunkeflostrand är som natt och dag, medelklass/övre medelklass där händer nästan aldrig något skit.
Citera
2025-01-14, 16:10
Medlem
Även kriminella har fruar och barn så jag ser inget konstigt i att det var en småbarnsfamilj.

Det är bara det att just denna kriminella var ej känd eller straffad sen tidigare, men så är det väl alltid att någon gång blir den första som polisen får koll på vad man sysslar med.

Bra historia om den är sann, att polisen var såpass kreativa att de lyckades spåra sig till ytterligare inblandade personer i brottsfallet via en nyckelknippa och även tog sig för att kontrollera bostäderna.

Jobbar man på det viset kan det ena nysta upp det andra. Räcker ju att den där småbarnspappan har någonting som i sin tur går att spåra till andra som han samarbetar med och så vidare. När polisen är såpass aktiv så kan man med lite tur rulla upp hela kriminella nätverk och haffa tiotals personer.
Citera
2025-01-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Det kan ha varit en kopieringsskyddad nyckel med ingraverad numerisk kod. Då går det rätt fort att ta reda på vilket hus eller lägenhet den går till. För mer exakt info få vi nog avvakta FUP:en.

Jag förstår det såhär: om du har en kopieringsskyddad nyckel och tappar den så kan du beställa en ny nyckel om du har kvar nyckelkoden. Om jag hittar din borttappade nyckel så kan jag dock inte använda kopieringsskyddet för att lista ut var jag ska göra inbrott. Har jag fel?
Citera
2025-01-14, 19:20
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allthingscharity
Jag förstår det såhär: om du har en kopieringsskyddad nyckel och tappar den så kan du beställa en ny nyckel om du har kvar nyckelkoden. Om jag hittar din borttappade nyckel så kan jag dock inte använda kopieringsskyddet för att lista ut var jag ska göra inbrott. Har jag fel?

Kort svar: ja. Kopieringsskyddet innebär att det krävs godkännande från behörig person för att få göra en kopia. Den behöriga personen identifieras genom numret på nyckeln. Låssmederna kan verifiera numret mot identiteten, dvs. det finns ett register.
Citera
2025-01-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Hur kan 4.8 kg bli 2.7 miljoner?

Aldrig haft med tjack eller tjackisar att göra, men att det kostar 560+ spänn per gram verkar långt från sanningen. S.k. agendasättande journalistik och en frånvarande redaktör.
Citera
2025-01-14, 20:04
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Aldrig haft med tjack eller tjackisar att göra, men att det kostar 560+ spänn per gram verkar långt från sanningen. S.k. agendasättande journalistik och en frånvarande redaktör.
Det blandas väl ut rätt rejält så att de där kilona blir många fler kilon.
Citera
2025-01-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det blandas väl ut rätt rejält så att de där kilona blir många fler kilon.

Nu framgår det inte riktigt om det var obankat eller inte? Om man nu ens blandar ut tjack? Det är väl det knark som redan i sig har högst värdeökning och enkel tillgång?
Men även så har ju journalisten gått rejält snett, bortsett att man redan kalkylerar att någon som har 5 kg skulle sälja det som 5000 enheter.
Citera
2025-01-14, 21:24
Medlem
TeEsErs avatar
Det står i artikeln. Tydligen fanns det mer än 4.8 kg amfetamin, som jag förstår det hittades även kokain och tabletter.
Citat:
Påsen innehöll 4,8 kilo amfetamin. I lägenheten hittades sammanlagt knark värt 2,7 miljoner
kronor i gatuledet.
Citera
2025-01-17, 08:41
Medlem
Ingen som vet något om adressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in