2025-01-13, 15:55
Medlem
Från blt:
Vid 20-tiden på fredagskvällen larmades polisen ut till en adress i Sölvesborgs kommun.

– Vi fick ett larm och det ska ha förekommit någon form av bråk. De utsatta i händelsen är en kvinna och barn, sa Fredrik Bratt, presstalesperson på polisen, till BLT då.

En man i 55-årsåldern greps då misstänkt för grov misshandel och grovt vapenbrott. Under lördagsmorgonen anhölls den misstänkte gärningspersonen, en man i 55-årsåldern, nu misstänkt för mordförsök, grov misshandel och grovt olaga hot, vilket Helena Ekstrand vid Åklagarmyndighetens presstjänst, bekräftar för BLT under lördagen.

– Jag går inte in på vad han ska ha gjort, men jag kan bekräfta att han är anhölls på morgonen. På måndag lottas ärendet ut till en åklagare i Karlskrona, säger hon.

Enligt P4 Blekinge ska kvinnan ha förts till sjukhus under fredagskvällen, men ska inte ha några allvarligare skador.

Någon som vet vem/vilka??
Citera
2025-01-13, 16:55
Moderator
Parongatans avatar
Lägger till källan till trådstarten:

https://www.blt.se/artikel/misstankt-mordforsok-i-solvesborg-man-anhallen/

/Moderator
Citera
2025-01-13, 21:36
Medlem
GM är veterinär med finskklingande namn bosatt på Ryssberget. BO är ex hustru. Tragiskt på många plan.
Citera
2025-01-14, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnaDunder
GM är veterinär med finskklingande namn bosatt på Ryssberget. BO är ex hustru. Tragiskt på många plan.

Usch verkligen. Kan du ofta något? Hittar inget när jag söker.. eller för trög så här på morgonen...
Citera
2025-01-14, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satisfied
Usch verkligen. Kan du ofta något? Hittar inget när jag söker.. eller för trög så här på morgonen...

Delar förnamn med mannen som genomförde åmselemorden. Googlar du det namnet ihop med ordet länsveterinär så får du träff.
Citera
2025-01-14, 13:20
Medlem
Häktningsförhandling ska hållas i eftermiddag https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/man-begars-haktad-misstankt-for-forsok-till-mord
Citera
2025-01-14, 15:35
Medlem
Juh* Torop*inen ?
Citera
2025-01-14, 16:21
Medlem
Fel datum i rubriken, om det hände i fredags var det den 10/1.
Citera
2025-01-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Juh* Torop*inen ?
Ja
Citera
2025-01-14, 18:57
Medlem
Mannen blev häktad av tingsrätten i eftermiddags, vilket var rätt väntat.

Från Svt
"Den 53-årige mannen häktades på sex punkter. Det handlar om två fall av grovt olaga hot, två fall av misshandel, grovt barnfridsbrott samt försök till mord."
Citera
2025-01-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnaDunder
Namn på exet ?
Citera
2025-01-15, 02:08
Medlem
han har jag träffat en gång för 20+ år sen när min katt skulle kastreras.
uppfattade honom som lugn och trevlig men mycket kan ju hända på 20+ år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in