2025-01-13, 14:53
Medlem
Hagis124s avatar
VARFÖR TA BORT KONTANTEN BARA FÖR ATT BANKEN VILL TJÄNA MER PENGAR OCH TA BORT MÄNNISKANS FRIHET.

#Bara Sverige som gör detta påhitt.

Ett exempel på att gynna att Sverige har gått åt helvete med politiken dvs, man skyller på knarket o invandrare och lyfter detta jävla sinnessjuka förslag och tar bort kontanten.

Svensken är så jävla dum i huvudet.
Citera
2025-01-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Kolla alla bilder som visas, bara 500 sedlar.

Men det där på sociala medier gör de ju bara för att impa och för att ungarna ska vilja gå med i gängen.
Citera
2025-01-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Därför att de bara byter till Dollar , Euro eller hundralappar. Det är som att görbjuda adidasbyxor för att minska brottsligheten.

Det vore nästan mer effektivt. Förbjud becknarväskorna också så är vi där
Citera
2025-01-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jo men det bästa sättet att få bort brottslighet som kretsar kring knark är att legalisera knark. Alla andra insatser gör bara minimal skillnad i jämförelse.
Det svaret visste jag.
Citera
2025-01-13, 15:17
Medlem
Ingen av er kommer med nått förslag å minska brottsligheten, jo ett var legalisering.
Citera
2025-01-13, 15:29
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ja det är kanon men ingen här håller med, är alla brukare här.?

För mer seriösa argument så tar folk ständig el för givet. Eller hackerattacker.

Utan kontanter är man beroende av att allt det tekniska och elektroniska flyter fläckfritt.
Attacken som stängde ner Coops system ett tag häromåret borde fått folk att tänka om.

Dessutom blir det mycket enklare för bankerna att fulspela om pengarna ej är fysiska.
Citera
2025-01-13, 15:35
Medlem
Citat:
Varför inte ta bort den, mindre kontantköp funkar ju med 20 sedlar å större tas med kortet, alla drogaffärer som visas görs med 500 sedel samt utförsel av pengar gör med 500 sedeln. 99 % av befolkningen skulle klara sig utan den.

Drogaffärer görs med banköverföringar, swish, krypto och byteshandel, varför inte ta bort de också?
Men visst ta bort 500 sedeln, drogaffärer kan inte ske med 20, 100, 200 eller 1000 kronors sedlar.
Jättesmart lösning du kommer med får jag lov att säga
Citera
2025-01-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassastrand2
Drogaffärer görs med banköverföringar, swish, krypto och byteshandel, varför inte ta bort de också?
Men visst ta bort 500 sedeln, drogaffärer kan inte ske med 20, 100, 200 eller 1000 kronors sedlar.
Jättesmart lösning du kommer med får jag lov att säga
Så varför är det 500 sedlar på varenda tillslag som visas?
Citera
2025-01-13, 15:48
Medlem
Citat:
Så varför är det 500 sedlar på varenda tillslag som visas?

Jag håller ju med dig, vi kan ta bort 500 sedeln, då blir det helt omöjligt att handla droger med bara 20, 100, 200 eller 1000 kronors sedlar, banköverföringar, swish, krypto eller byteshandel.
De sedlarna och alternativen kan inte tas utomlands heller, det är bevisligen omöjligt av alla tillslag.
Kriminella kan inte använda andra valörer eller handelsmetoder
Citera
2025-01-13, 16:14
Medlem
Citat:
Varför inte ta bort den, mindre kontantköp funkar ju med 20 sedlar å större tas med kortet, alla drogaffärer som visas görs med 500 sedel samt utförsel av pengar gör med 500 sedeln. 99 % av befolkningen skulle klara sig utan den.

Nu vet jag att du är emot kontanter sedan tidigare, så det lär inte gå in den här gången heller;
Det finns alltså människor som vill ha kontanter.
Om du förstår det fenomenet, så behöver du inte förbjuda/sluta med det själv.

Bara inte använd det.
Citera
2025-01-13, 16:21
Medlem
Det här med att förbjuda 500-sedlarna var i någon artikel strax innan jul.

Någon kärring som menade på just samma argument som TS, att narkotikahandeln skulle få ett hårt slag😁

Okej buddypal, jag tycker vi skall förbjuda hastighetsmätarna att visa över 110.
Då upphör alla fortkörningar!
Citera
2025-01-13, 16:31
Medlem
Skulle dom väck sedlarna lär dom bara ersätta med euron. Går att plocka ut lätt på Forex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in