2025-01-12, 18:19
Medlem
Hej alla! Jag har en ganska svår fråga som jag vill dela med mig av. Jag har insett att jag har en önskan att ha blöja och nap, och att bli behandlad som en bebis av tjejer. Men samtidigt så känner jag att detta inte är hälsosamt för mig, och att det håller mig tillbaka i livet.

Jag tycker om tanken på att vara trygg och säker och att bara helt enkelt känna mig älskad. Jag vill kunna ha sunda relationer med andra människor, och inte vara beroende av någon annan för mina fantiser eftersom det känns väldigt taskigt mot den personen.

Jag undrar om det finns någon annan där ute som har gått igenom något liknande? Har ni också känt er fast i ett beteende eller en tankegång som ni vet inte är bra för er? Hur har ni lyckats bryta loss

Det här är något jag verkligen vill förändra och jag vill se om det finns nån utväg.
Citera
2025-01-12, 18:22
Medlem
EnflygandeKos avatar
Gå till psykolog för att prata vad som gör att du har dessa "begär ". Försök bearbeta (troligtvis kanske något trauma) .
Alternativt KBT.
Citera
2025-01-12, 19:35
Medlem
MrB00ZEs avatar
Sök inte hjälp! Vi människor är skumma, det ligger i vår natur att gilla det som är lite tabubelagt (med undantag pedofili osv).
Citera
2025-01-12, 20:00
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicorn92
Hej alla! Jag har en ganska svår fråga som jag vill dela med mig av. Jag har insett att jag har en önskan att ha blöja och nap, och att bli behandlad som en bebis av tjejer. Men samtidigt så känner jag att detta inte är hälsosamt för mig, och att det håller mig tillbaka i livet.

Jag tycker om tanken på att vara trygg och säker och att bara helt enkelt känna mig älskad. Jag vill kunna ha sunda relationer med andra människor, och inte vara beroende av någon annan för mina fantiser eftersom det känns väldigt taskigt mot den personen.

Jag undrar om det finns någon annan där ute som har gått igenom något liknande? Har ni också känt er fast i ett beteende eller en tankegång som ni vet inte är bra för er? Hur har ni lyckats bryta loss

Det här är något jag verkligen vill förändra och jag vill se om det finns nån utväg.
Gå till vårdcentralen eller vuxenterapin direkt om det går att få tid där utan remiss.
1. beskriv ditt problem
2. var tydlig med konsekvenserna för dig och för andra
3. och tydlig din oro för hur det kan påerka din framtida möjligheter att ite bli en belastning på samhället
4. fråga vad de kan göra för dig. Här tror jag inte att KBT ensamt kan hjälpa till utan det bör väl också ingå någon slags terapi för insikt.
-----------
Behovet av kärlek, trygghet, omvårdnad, slippa ta ansvar, lämna över ansvar, oro för framtiden, oro för att bli lämnad etc är ju känslor och tankar hos var och en. För dig är de lite starkare och tar sig lite annorlunda uttryck.
Det kanske du kan justera med lite samtal där du får hjälp att tänka, reflektera, förstå etc
Bara att du vågar nämna det öga mot öga i samtal med en annan person ger dig mindre skam.
Citera
2025-01-12, 21:04
Medlem
SmegmaFris avatar
Psykolog är nog vad du behöver.
Hur var din barndom?
Ingen kärlek?
Citera
2025-01-12, 22:17
Medlem
Ingen kink jag blir upphetsad av, men den är ju inte helt ovanlig?
Varför inte leva ut den ibland? Allt ska vara så jäkla tabu hela tiden. Gå till typ Fetlife eller vad nu svenska motsvarigheterna heter och hitta likasinnade.
Citera
2025-01-13, 00:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemFanOrkar
Ingen kink jag blir upphetsad av, men den är ju inte helt ovanlig?
Varför inte leva ut den ibland? Allt ska vara så jäkla tabu hela tiden. Gå till typ Fetlife eller vad nu svenska motsvarigheterna heter och hitta likasinnade.

Jag tycker knappt något verkar tabu längre och skulle uppskatta om vi kunde tabu-belägga lite mer igen.
Alla ska tydligen va så depraverade som möjligt och hålla på med all möjlig skit och ingen ska känna skam över nåt.

I detta arna samhälle så skulle folk må bra av lite hederlig heterosex i missionären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in