2025-01-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Offret. Inte den som körde bilen.
Ja förlåt.
Läste lite för snabbt.
Citera
2025-01-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
"Envisas"...?

Detta handlar om en 4-siffrig länsväg: AC 1005 mellan Rökåberg och Åmliden.

Anvisa gärna någon alternativ väg för sträckan.
Sommartid kanske man hitta någon skogsstig, men under vintern finns det ingen annan väg att välja.

Alla har inte bil, alla vill kanske inte kallstarta sin bil för en kortare promenad till grannen, somliga känner att dom behöver röra på sig.

AC 1005 är den väg man förflyttar sig längs - bilar, timmerbilar, fotgängare med hund och folk med sparkstötting.

Vägen är till för alla. Varför skuldbelägga offret?

Säkert ytterligare en som inte förstått innebörden av att inte ha tillräckligt med reflexer på sig. Typ, jag ska bara gå till grannen så jag skippar reflexvästen. Dessutom mörkt klädd och dålig/obefintlig vägbelysning. Det visar på total likgiltighet ifall man dör eller inte. Många tror att ser jag ljuset av en bil då ser dom jag också.
Citera
2025-01-19, 15:48
Medlem
[quote=Tigerboll|90732330]Säkert ytterligare en som inte förstått innebörden av att inte ha tillräckligt med reflexer på sig. Typ, jag ska bara gå till grannen så jag skippar reflexvästen. Dessutom mörkt klädd och dålig/obefintlig vägbelysning. Det visar på total likgiltighet ifall man dör eller inte. Många tror att ser jag ljuset av en bil då ser dom jag också.[/QUOTE

Reflexer mitt på dagen!!??
Citera
2025-01-21, 09:43
Medlem
Citat:

Reflexer mitt på dagen!!??

Det var inte mitt på dagen.
Senast redigerad av Tigerboll 2025-01-21 kl. 09:45.
Citera
2025-01-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Det var inte mitt på dagen.

Jo, det var det.
Larmet kom till räddningstjänsten kl. 14:20 och solens nedgång den dagen var 14:14. Då är det ljust nästan en timme till.
Citera
2025-01-21, 10:20
Medlem
Citat:
Jo, det var det.
Larmet kom till räddningstjänsten kl. 14:20 och solens nedgång den dagen var 14:14. Då är det ljust nästan en timme till.

Mitt på dagen är vi 12. Sen påverkar även om det är dålig sikt. Mulet mötande som bländar osv.
Citera
2025-01-21, 10:35
Medlem
Citat:
Mitt på dagen är vi 12. Sen påverkar även om det är dålig sikt. Mulet mötande som bländar osv.

Då har nog dom flesta en annan definition av vad mitt på dagen är, än vad du har.

Det var i alla fall ljust ute.
Citera
2025-01-21, 11:22
Medlem
Citat:
Då har nog dom flesta en annan definition av vad mitt på dagen är, än vad du har.

Det var i alla fall ljust ute.

Tydligen så anser vissa att 22.00 när solen går ner är mitt på dagen.
Citera
2025-01-21, 13:58
Medlem
Citat:
Tydligen så anser vissa att 22.00 när solen går ner är mitt på dagen.

Det får stå för dom i så fall, men kl. 14 serveras i alla fall dagens lunch...

Hursomhelst, din ursprungskommentar handlade om att "ytterligare en som inte förstått innebörden av att inte ha tillräckligt med reflexer på sig".

Kl. 14:20 den dagen, så behövdes det inga reflexer eller reflexvästar eftersom att det var ljust ute.
Citera
2025-01-21, 14:03
Medlem
Citat:
Det får stå för dom i så fall, men kl. 14 serveras i alla fall dagens lunch...

Hursomhelst, din ursprungskommentar handlade om att "ytterligare en som inte förstått innebörden av att inte ha tillräckligt med reflexer på sig".

Kl. 14:20 den dagen, så behövdes det inga reflexer eller reflexvästar eftersom att det var ljust ute.

Väl synliga kläder har reflexer och en väl synlig färg. Detta gör att risken att bli påkörd minskar. Oavsett om det är ljust eller inte.
Citera
2025-01-21, 14:07
Medlem
Citat:
Väl synliga kläder har reflexer och en väl synlig färg. Detta gör att risken att bli påkörd minskar. Oavsett om det är ljust eller inte.

Inte i det här fallet. Enligt uppgift så hade bilföraren solen i ögonen vid en omkörning, så hon såg ändå ingenting.

Lägg ner försöket att skuldbelägga den omkomna kvinnan!
Citera
2025-01-21, 14:24
Medlem
Citat:
Inte i det här fallet. Enligt uppgift så hade bilföraren solen i ögonen vid en omkörning, så hon såg ändå ingenting.

Lägg ner försöket att skuldbelägga den omkomna kvinnan!

Jag skuldbelägger ingen. Du vill föringa att väl synliga kläder gör att man inte syns bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in