2025-01-12, 07:01
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Var vi lika fria nu som då, så hade sån teknologi kunnat hanteras.
Nu är slaveri lagligt men alla slavar har lurats till att tro att slaveri har avslutats.
El kostade inte då när pyramiderna gav gratis el till alla, men idag ska folk jobba för att köpa elen som nån annan tillverkar gratis. Bensinbilar fast vätgasbilar och elbilar har funnits länge.
Ja till och med marken måste vi hyra en boplats på, av nån som låtsas äga den.
Förr var det inte så. Templen och pyramider var kunskaps center dit folk fick komma och studera viktig kunskap som fortfarande fyller väggarna.

Idag sitter folk i skolbänkar och lär sig vad dom ska tro på.
På Kailasa tiden fick dom som kände sig redo besöka templen och studera avancerad byggteknologi samt religion, och människokroppens hemlisar.

Du blandar ihop saker nu. Motsätter mig inte i sak. Men du kommer med påståenden du inte har fakta bakom.
Citera
2025-01-12, 07:03
Bannlyst
Lasrar fanns inte på 800-talet och lasrar används inte ens idag för det syftet.
Citera
2025-01-12, 07:38
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Du blandar ihop saker nu. Motsätter mig inte i sak. Men du kommer med påståenden du inte har fakta bakom.

Bagdad-batterierna visar att el användes.
Vi kan använda samma principer för att skapa såna krukbatterier som våra förfäder använde.

Jag såg även en video som visade att en pyramid i egypten var en vattenpump som använde vattnets vikt för att få vatten att forsa i rör. Vi kan använda den designen för att skapa en sån pump.

Det är bevisen som alla kanske inte ser direkt men som inte kan förnekas egentligen.

Samma med lasrar. Gran Canyon stenkuberna visar att det definitivt inte var en snubbe med hammare och spett som skärde ut kuberna ur berget. Dessa bevisar lasrar, enligt mig iaf: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/38ef6b2cb4b680c9389aba2aa0dd03ef.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Lasrar fanns inte på 800-talet och lasrar används inte ens idag för det syftet.

Kommer du ihåg det eller vad?
Hur skärde dom ut dessa stenar om inte med laser?: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/38ef6b2cb4b680c9389aba2aa0dd03ef.jpg
Citera
2025-01-12, 07:52
Medlem
DonFoldits avatar
För er som vill se stenarna i Utah som lasrar måste ha skärt ut: https://youtu.be/FdYiItXR01I?si=st4l4yf2iabRpwf6

Vatten eller snören eller spett hade inte fungerat för att skära ut såna kuber ur ett berg.

Endast lasrar eller gudar kan skära ut såna där kuber som väger hundratusentals kilon.
Citera
2025-01-12, 09:20
Bannlyst
Citat:
Hur skärde dom ut dessa stenar om inte med laser?: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/38ef6b2cb4b680c9389aba2aa0dd03ef.jpg
Nej, jag levde inte då. Det finns ett område inom vetenskapen som kallas "historia" som kan appliceras för att bestämma när olika teknologier existerade, så vi har överväldigande bevis på att lasrar inte fanns på 800-talet. Och som sagt var så använder man ändå inte lasrar i stenbrott, man använder sågar.

Ingen "skärde" (skar) ut stenarna i bilden, de har lossnat av sig själva som klippblock gör med tiden. De raka kanterna beror på hur kristallgittret ser ut i mineralena i fråga. Vad har klippblock i Utah med ett tempel i Indien att göra?
Citera
2025-01-12, 09:50
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Jag såg en video där nån gubbe i Egypten stod och mätte radioaktivitet vid ett monument, och han hävdade att det hade smällt kärnvapen där för tusentalls år sedan, och att radioaktiviteten finns kvar från smällen.

Det kan nog stämma. Tid är inte linjärt enligt våre förefäder som såg tid som cykliskt. En början, ett slut, och sen repeteras det. Det som händer har redan hänt, men det som hände kom till ett slut, precis som vi är påväg mot ett slut på en tidsålder och civilisation.

Lite småkorkad är man om man kan se Kailasa templet utan att kunna räkna ut att det byggdes av nån som hade mer kunskap än oss.

Antimateria-teknologi då?
Och vad är det, och hur bygger du byggnader med stora smällar?
Dom har hittat en dator som romarna hade.
Antikythera Mechanism var ingen dator, bara en listig klocka för planeternas positioner, det är korkade journalister som hittar på fel ord.
Jag har inga problem med att gudar hjälpte.
Kärnvapen lämnar ett speciellt spår av radioaktiva ämnen, kan du visa att det verkligen finns där?
Här är ett ställe man kan se spår, men det var vi moderna människor som orsakade detta:
https://museumsvictoria.com.au/article/atomic-glass/

Citat:
Utesluter inte Alien-tech, eller att vi (människor) haft annan tech tidigare, men det finns ingen riktig fakta eller bevis. Lite som innan senaste ”mini” istiden, Homo Sapiens Sapiens har ju funnits i 200.000 år så det är fullt möjligt att det har funnits cykler.
Och vad är alien-tech?
Men vi har inga bevis för det, vi har antaganden. Det enda vi vet är att människan idag är bra äldre än vad exempelvis Bibeln föreskriver.
Bibeln är en samling berättelser, inte ett historiskt dokument.
Finns ju otaliga ”mytologier” som på sitt sätt skulle förklara mycket, mytologier som var och/eller blev religioner. Som idag styr mycket. Så då kan man fråga sig varför vill dessa kontrollera jätte gammal kunskap? Vad vore fel för oss idag att kunna förädla denna kunskap? Är vi redo? Vill /hemliga eliten/ inte dela med sig?
Hemlig elit?
Mkt frågor och få svar.

Citat:
Bagdad-batterierna visar att el användes.
Vi kan använda samma principer för att skapa såna krukbatterier som våra förfäder använde.
Ett batteri baserat på järn och koppar, blir ett väldigt dåligt batteri, vi har passerat den nivån för länge sedan.
Det är inte heller säkert att Bagdad-batteriet var just ett batteri.

Jag såg även en video som visade att en pyramid i egypten var en vattenpump som använde vattnets vikt för att få vatten att forsa i rör. Vi kan använda den designen för att skapa en sån pump.
Att pyramiderna var vattenpumpar, är bara en av alla fantasifulla ideer som har föreslagits.
Visst kan vi, men varför? Energin trollas inte fram.

Det är bevisen som alla kanske inte ser direkt men som inte kan förnekas egentligen.

Samma med lasrar. Gran Canyon stenkuberna visar att det definitivt inte var en snubbe med hammare och spett som skärde ut kuberna ur berget. Dessa bevisar lasrar, enligt mig iaf: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/38ef6b2cb4b680c9389aba2aa0dd03ef.jpg
Instämmer med annan användare i tråden, stenar spricker längs de inneboende strukturer som finns i stenen.
Har du aldrig sett en stenhuggare klyva en sten?
Det är bara det sista steget man skär eller slipar eftersom det är onödigt då man kan utnyttja stenens egenskater.

Ingen har någonsin skurit sten med laser, efter det är fel teknik för uppgiften...
Senast redigerad av sommarlov 2025-01-12 kl. 09:54.
Citera
2025-01-12, 10:38
Medlem
Liberationfronts avatar
Alien-tech som att flytta materia med ljud, eller skära i det. Finns massor med hypoteser som Annunaki, bland andra men inga handfasta bevis.
Citera
2025-01-12, 11:11
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
På Kailasa tiden fick dom som kände sig redo besöka templen och studera avancerad byggteknologi samt religion, och människokroppens hemlisar.
Dessutom fick de läsa Kalle Anka pocket på tisdagar och titta på Vilse i Pannkakan efter kl. 18 varje vardagskväll. Nu undrar du såklart varifrån jag vet det. Jag har min information om vad som hände under "Kaliasatiden" från samma källa som du, alltså hittepå och ogrundade påståenden.
Citera
2025-01-12, 13:49
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Nej, jag levde inte då. Det finns ett område inom vetenskapen som kallas "historia" som kan appliceras för att bestämma när olika teknologier existerade, så vi har överväldigande bevis på att lasrar inte fanns på 800-talet. Och som sagt var så använder man ändå inte lasrar i stenbrott, man använder sågar.

Ingen "skärde" (skar) ut stenarna i bilden, de har lossnat av sig själva som klippblock gör med tiden. De raka kanterna beror på hur kristallgittret ser ut i mineralena i fråga. Vad har klippblock i Utah med ett tempel i Indien att göra?

Är tid cykliskt så levde du troligen då. Men du har glömt bort tidigare liv som du har haft.
Så vad tror du har skapat Kailasa templet och de perfekta megablocken i Utah, om inte laser?

Citat:
Alien-tech som att flytta materia med ljud, eller skära i det. Finns massor med hypoteser som Annunaki, bland andra men inga handfasta bevis.

Jag såg en video om Youlong grottorna inatt, Annunaki grottorna.
Underjordiska lokaler som tycks vara byggt.... för jättar.

Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Dessutom fick de läsa Kalle Anka pocket på tisdagar och titta på Vilse i Pannkakan efter kl. 18 varje vardagskväll. Nu undrar du såklart varifrån jag vet det. Jag har min information om vad som hände under "Kaliasatiden" från samma källa som du, alltså hittepå och ogrundade påståenden.

Ja, visst är vi ganska korkade om vi kan se något som Kailasa templet men ändå hävda att vi kan mer än den som byggt det.
Citera
2025-01-12, 14:21
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Är tid cykliskt så levde du troligen då. Men du har glömt bort tidigare liv som du har haft.
Så vad tror du har skapat Kailasa templet och de perfekta megablocken i Utah, om inte laser?

Jag såg en video om Youlong grottorna inatt, Annunaki grottorna.
Underjordiska lokaler som tycks vara byggt.... för jättar.

Ja, visst är vi ganska korkade om vi kan se något som Kailasa templet men ändå hävda att vi kan mer än den som byggt det.

Längre människor än genomsnittet idag och då, men inte jättar. Tänker främst på hur översättningar gjordes då. Motsätter mig inte teorin, snarare tolkningen av översättningen
Citera
2025-01-12, 14:30
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Längre människor än genomsnittet idag och då, men inte jättar. Tänker främst på hur översättningar gjordes då. Motsätter mig inte teorin, snarare tolkningen av översättningen

Dom har lämnat efter sig bilder som dessa: https://pbs.twimg.com/media/F87W6mkbgAAfH4k.jpg

Vi kan se spåren av deras avancerade byggteknologi.
Det gjordes inte misstag när deras teknologi byggde tempel och pyramider.
Citera
2025-01-12, 15:21
Bannlyst
När jag får se ett arbetslag hugga ut ett helt tempel från ett berg, DÅ tror jag att det går.
Tills dess tror jag att det var utomjordingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in