2025-04-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Detta är inte några Stockholms-tjejer utan snarare inflyttade lantisar som är uppväxta i Norrköping, Motala, Onsala och Västerås.

Typiskt lantisar som flyttar till Stockholm som försöker träna bort sin dialekt och klättra i status.
Citera
2025-04-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Komiskt att så många ser ner på dessa tjejer. De är otroligt framgångsrika, är entreprenörer och tjänar mycket pengar. Svenska avundsjukan visar sitt fulaste tryne.
Otroligt att svenskar 2025 inte erkänner influenser som ett riktigt yrke.

För att de är otroligt korkade, talanglösa, ytliga och konsumtionshetsande. Finns inget beundransvärt i vad de gör snarare förstör de samhället. Tjejer tror att för att lyckas så ska man vara korkad och uppumpad med botox och fillers.
Citera
2025-04-10, 11:50
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Ännu ett program om Generation Oduglig.

De enda som kommer titta på detta är medelålders kärringar och bögar.

TS undrar om programmet kommer vara bra eller anus.

DET KOMMER SUGA GETPENIS SOM ALLT ANNAT SKIT GENERATION VÄRDELÖS KOMMER MED !!
Den här tryckaren är till dig https://www.youtube.com/watch?v=Z3oiVS--fA4
Lovisa Worge är skitful både med eller utan botox & filler, i vanlig ordning får fula tjejer jobba som modeller, så jag förstår Biancas kommentar om att hon inte är en 10'a
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-10 kl. 11:52.
Citera
2025-04-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
För att de är otroligt korkade, talanglösa, ytliga och konsumtionshetsande. Finns inget beundransvärt i vad de gör snarare förstör de samhället. Tjejer tror att för att lyckas så ska man vara korkad och uppumpad med botox och fillers.

Märks att du inte är ett dugg insatt i vad dessa tjejer gör egentligen. Du är den perfekt tittaren till serien.
Citera
2025-04-11, 18:57
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAntrop
Jag tycker det känns lovande efter att ha sett dom första avsnitten, jag är inte bekant med dessa tjejer annat än att jag snubblar över dom på insta då och då. Kul att se nån form av personlighet bakom Lovisas stenkalla yttre, synd att höra hur Bianca pratar om sig själv. Vill se mer av Alice och hennes tjej, Klara verkar skön, Hanna är jag helt nollställd inför.
Vidriga brudar hela bunten. Lovisa är bara ett anorektiskt skal, Klara är ful som stryk och har Sveriges största panna - helt obegripligt vilken oskön personlighet dessutom. Alice är bara så jävla självkåt och Hanna….jadu, jag vet inte, framstår ganska normal bredvid dessa andra
Citera
2025-04-11, 20:42
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Komiskt att så många ser ner på dessa tjejer. De är otroligt framgångsrika, är entreprenörer och tjänar mycket pengar. Svenska avundsjukan visar sitt fulaste tryne.
Otroligt att svenskar 2025 inte erkänner influenser som ett riktigt yrke.
Vad är tjejerna influerar till då? utöver kroppsnormer? vilken parfym tjejer ska välja?
Citera
2025-04-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ett jävla tjat om att de inte är från Sthlm. De bor och lever i Sthlm och det räcker så.
Fast nej det räcker inte så, när namnet på serien antyder att de skulle vara Stockholmstjejer och på något sätt representera Stockholm.

Själv är jag född, uppvuxen och bodde mina första 30+ år i Stockholm innan jag flyttade till en mindre stad, och här kommer jag alltid vara "stockholmaren" för de lokala (vilket är helt ok då jag är just stockholmare). Det vore bara skrattretande om man skulle göra en tv-serie som heter "Guys of Utböle" och ha med någon som jag i line-upen.
Citera
2025-04-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad är tjejerna influerar till då? utöver kroppsnormer? vilken parfym tjejer ska välja?

Du har verkligen ingen koll alls, det hör man ju. Du kanske ska kolla in deras Snapchat, Instagram, YouTube el Tik tok så kan du lära dig lite ett och annat. Finns så så mycket som diskuteras mer än yta. Det är så här rykten sprids, av personer som tycker en massa saker men aldrig har faktagranskat. Pinsamt.
Citera
2025-04-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaskonJaskon
Fast nej det räcker inte så, när namnet på serien antyder att de skulle vara Stockholmstjejer och på något sätt representera Stockholm.

Själv är jag född, uppvuxen och bodde mina första 30+ år i Stockholm innan jag flyttade till en mindre stad, och här kommer jag alltid vara "stockholmaren" för de lokala (vilket är helt ok då jag är just stockholmare). Det vore bara skrattretande om man skulle göra en tv-serie som heter "Guys of Utböle" och ha med någon som jag i line-upen.

De är ju Stockholmstjejer just nu, de bor och lever största delen av sina liv där vilket formar dem såklart. Inget i titeln tyder på att de är född och och uppvuxna där. Det finns redan en serie som heter Girls of Oslo, varav namnet. Mycket att hänga upp sig på då, not. Det är så typiskt infödda Stockholmare som blir kränkta av sånt här.
Citera
2025-04-12, 17:09
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Du har verkligen ingen koll alls, det hör man ju. Du kanske ska kolla in deras Snapchat, Instagram, YouTube el Tik tok så kan du lära dig lite ett och annat. Finns så så mycket som diskuteras mer än yta. Det är så här rykten sprids, av personer som tycker en massa saker men aldrig har faktagranskat. Pinsamt.
Nej jag tror inte att det kommer vara tydligt vad dom säljer, utan jag tror att det handlar om tjejer som säljer sin sk personlighet bara & förväntas ha en massa åsikter om vadsomhelst vilket då ska antas influera andra tjejer
Citera
2025-04-13, 16:53
Citat:
Ett jävla tjat om att de inte är från Sthlm. De bor och lever i Sthlm och det räcker så.

Med samma logik skulle ett gäng somalier på 25-30 år kunna flytta till Sverige och därefter spela in "People of Sweden" utan att förlora sin trovärdighet. Hur representativa för Sverige är de där invandrarna för Sverige och dess kultur? Och dessa tjejerna är ungefär lika representativa för Stockholm och stadens kultur som nyanlända exotiska element från Afrika är för Sverige.
Citera
2025-04-14, 10:18
Medlem
psaks avatar
Detta engelska 'Girls of Stockholm' betyder snarare 'tjejer i sthlm' än 'tjejer från sthlm'.

Inte för att jag sett programmet men beskrivningen med tjejer med influensa, bloggar och hej och hå låter väl som att de beter sig 'stockholmskt' anno 2025? De verkar inte bete sig som bonddöttrar direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in