2025-01-31, 20:59
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Roger (Per Morberg) försvann och ersattes sedan av sin kompis Piru som spelades av Jarmo Mäkinen från Jägarna och K-Rauta. Piru skrämde skiten ur de som jobbade på hotellet, sedan efter någon säsong försvann Piru också.

Det var så det var i såpor. Många roller var bara på tid och sedan fick de hitta på ett snabbt och ofta dåligt sätt att skrota karaktären på:

Piru var en konstig figur, verkade dyka upp och sen bara försvinna. Det som var poängen, men särskilt spännande eller roligt var det inte:

The Piru Show
https://www.youtube.com/watch?v=BxeGYPR6yNQ

Ja, precis,det var någonstans där jag tappade intresset för serien.. sen slutade jag titta helt..han var jobbig figur, man fattade aldrig vad han gjorde där? Nordisk Film måste ha tänkt att de kommer inte gå med vinst, så lika bra vi struntar helt med att krångla med 700-videoband..Ja bara det klippet från avsnittet så undrade man verkligen..
Senast redigerad av Mr-Ferguson- 2025-01-31 kl. 21:04.
Citera
2025-01-31, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
För helvete, tråden gäller Vita Lögner och INTE Skilda världar. Vita Lögner har aldrig släppts på dvd.

För fan när min käraste bonde har rätt, shit, men snyggingen kan väl tanka hem med restriktioner för endast enskilt bruk från XYZ, ingen åklagare kommer få stånd, hälsningar jurist.
Citera
2025-06-06, 07:27
Medlem
SlitenGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Den gick på Tv3 mellan 1997 och 2002. Helt jävla guld serie som jag kommer ihåg som barn.

Referens: https://www.youtube.com/watch?v=23BCbQJXWWA

Jag har för mig att jag läste för många år sen att avsnitten inte finns kvar, att inte ens TV3 brydde sig om att spara dem.
Citera
2025-06-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlitenGubbe
Jag har för mig att jag läste för många år sen att avsnitten inte finns kvar, att inte ens TV3 brydde sig om att spara dem.

du menar borta för alltid???
Citera
2026-06-05, 05:56
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
du menar borta för alltid???

Jag kom på en sak, de kan omöjligtvis ha kastat allt då MTG som ägdes av TV3 sjävla gav ut året 2001 DVD – Det Bästa Ur Blåsningen som innehåller totalt 12 blåsningar (har den själv) Så jag tror tror mycket väl att att seriens originalband kan vara sparad..Jag tänker har de sparat Blåsningen så har de nog sparat Vita Lögner ocksså.Men att de banden har några år på nacken..

Och även serien Skurt som gick på TV3 har också släppts på DVD
Citera
2026-06-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Ferguson-
Jag såg några avsnitt,sen mitten av säsong 2/3 blev serien mer som beverly hills, allting var nästan bara på strandklubben eller hotellet..Då tappade man intresset för serien..Det är också kanske därför Nordisk Film valde att strunta i att lägga mycket energi på serien..

skickade nyss ett mejl till deras service, får se vad som sker.
Citera
2026-06-24, 14:11
Medlem
Citat:
Jag kom på en sak, de kan omöjligtvis ha kastat allt då MTG som ägdes av TV3 sjävla gav ut året 2001 DVD – Det Bästa Ur Blåsningen som innehåller totalt 12 blåsningar (har den själv) Så jag tror tror mycket väl att att seriens originalband kan vara sparad..Jag tänker har de sparat Blåsningen så har de nog sparat Vita Lögner ocksså.Men att de banden har några år på nacken..

fick detta svar:

Tack så mycket för att du kontaktade oss.
Angående din fråga om originalbanden för serien "White Lies" (1997–2002), har vi tyvärr ingen information i våra arkiv beträffande deras nuvarande status eller om de har bevarats eller förstörts. Jag beklagar att vi inte kan ge dig ett mer definitivt svar på detta.
Vi uppskattar verkligen din entusiasm och din önskan att se denna titel tillgänglig på vår plattform. Vi har vidarebefordrat din förfrågan direkt till våra interna innehålls- och programmeringsteam för framtida övervägande.
Tack igen för att du delade din feedback med oss. Vänligen meddela oss om du har några andra frågor.
Citera
2026-06-24, 14:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Jag har alltid hört att det är kvaliteten på banden som är anledningen till att de aldrig ens försökte. De behöver helt enkelt städas upp för att få en acceptabel kvalité och de tycker inte att det är värt jobbet. Att de har slängt banden tror jag är väldigt låg chans till. Det slutade de flesta produktionsbolag göra kring 1980.

Det bästa vi kan hoppas på idag är väl att de tycker kvaliten är tillräckligt okej för streaming.
Citera
2026-06-25, 17:34
Medlem
Citat:
fick detta svar:

Angående din fråga om originalbanden för serien "White Lies" (1997–2002), har vi tyvärr ingen information i våra arkiv beträffande deras nuvarande status eller om de har bevarats eller förstörts. Jag beklagar att vi inte kan ge dig ett mer definitivt svar på detta.
Vi uppskattar verkligen din entusiasm och din önskan att se denna titel tillgänglig på vår plattform. Vi har vidarebefordrat din förfrågan direkt till våra interna innehålls- och programmeringsteam för framtida övervägande.
Tack igen för att du delade din feedback med oss. Vänligen meddela oss om du har några andra frågor.

Låter som ett ganska intetsägande svar, och att de inte har något intresse för att kolla deras nuvarande status. Eller så vill de inte ge ett sådant svar. Om det har bevarats eller förstörts. Oklart om din förfrågan leder nånstans.
Citera
2026-06-27, 21:52
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Vita Lögner kommer aldrig att släppas på DVD eftersom Nordisk Film tyckte att videomaterialet var så dåligt så de struntade i det helt enkelt..

Har såpoperan "Vita lögner" någonsin varit aktuell för DVD-utgivning??

Jag har också läst den förklaringen men alltid sett det som en Wikipedia-sanning. Alltså, att någon skrev in det på Wikipedia utan källa och referens, men eftersom det lät trovärdigt och rimligt så fick det stå kvar på sidan en längre tid.
Citera
Igår, 05:36
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har alltid hört att det är kvaliteten på banden som är anledningen till att de aldrig ens försökte. De behöver helt enkelt städas upp för att få en acceptabel kvalité och de tycker inte att det är värt jobbet. Att de har slängt banden tror jag är väldigt låg chans till. Det slutade de flesta produktionsbolag göra kring 1980.

Det bästa vi kan hoppas på idag är väl att de tycker kvaliten är tillräckligt okej för streaming.

Ja, det är ju de jag skrivit också hela tiden. Nordisk Film tyckte inte det var värt att sitta och tvätta originalbanden som är typ över 700 avsnitt och i slutändan gå med back för att det inte finns nåt jättestort intresse för den serien.

Originalbanden är med all säkerthet kvar.För varför skulle de slänga Vita Lögner spara Skurt och Blåsningen som är betydligt äldre än Vita Lögner? Om inte annat så har zodiac media (de äger Mastiff och Jarowski har kvar kopior av originalbanden. Och tror inte heller att något produktionsbolag kommer att ge ut den.För att de tycker inte det värt det..

Och jag är rädd för att den kommer inte att vara tillgänglig streaming heller för de måste ändå krångla med typ 700 avsnitt och massa annat..

Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Har såpoperan "Vita lögner" någonsin varit aktuell för DVD-utgivning??

Jag har också läst den förklaringen men alltid sett det som en Wikipedia-sanning. Alltså, att någon skrev in det på Wikipedia utan källa och referens, men eftersom det lät trovärdigt och rimligt så fick det stå kvar på sidan en längre tid.

Ja det har den. I samband med att Skilda Världar släpptes på DVD så hade Nordisk Film planer på att släppa Vita Lögner också på DVD.MEN Nordisk Film själva tyckte att videomaterialet var i dåligt skick (inte att serien var dålig) så de brydde sig inte om det sen helt enkelt.Jag har för mig att någon frågade Nordisk Film och fick det svaret..? Men det är många år sen nu..

Men den kommer i alla fall aldrig att släppas på DVD/streaming så låt oss klargöra det en gång för alla.

Det är ingen stor efterfrågan på såna serier längre. Det var det en gång i tiden men inte nu längre och produktionsbolagen känner att det kommer inte gå med nån jättevinst precis, även vi är några som verkligen vill ha den på DVD/streaming så är det är inte nån som direkt slänger sig över sån serie tyvärr..

Då det ska det verkligen vara ett produktionsbolag som verkligen VILL och vågar satsa, har intresse för att ge ut den, intresse för svenska 90tals serier.Och det finns inte många.

Jag om NÅN vill ha Vita Lögner på DVD och OP7 och Brottsvåg, det skulle göra min samling komplett.Men jag vet att det kommer aldrig att bli så för inga produktionsbolag har intresse för såna serier idag tyvärr..Och även om vi är några fans av Vita Lögner så är den serien inte så aktuell 2026 för de flesta vill se det som är populärt idag..

Jag skulle så gärna vilja att fler svenska produktionsbolag och fler folk i Sverige visade lite mer intresse för svenska 90 tal tidigt 2000 tal serier.Men det är få som gör det tyvärr, allting idag ska vara så 2026, usch

Vi får nöja oss med klipp och avsnitt från tuben helt enkelt
Senast redigerad av Mr-Ferguson- Igår kl. 05:51.
Citera
Igår, 05:56
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
fick detta svar:

Det väldigt arrogant svar du fick där och inte till nån stor hjälp precis, men sak samma, zodiac media har säkert kvar kopior av originalbanden.. Men den kommer aldrig att ges ut ändå tyvärr..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in