• 1
  • 2
2025-08-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Det är ju inte direkt gratis att göra seriös reklam. Hur tänker du att festivalledningen borde lägga upp saken?

Jag skickade många punkter till dem med vad jag tycker är bra förslag eftersom jag varit med och promotat festivaler när de startat upp. Men även CV med festivaler jag jobbat med innsn.

Men de sa "vill behöver inte din hjälp", vilket var tråkigt för det var samma strategier som SRF hade 2000, Wacken och copenhell.

Men det var tydligen inte värdefullt
Citera
2025-08-27, 00:38
Medlem
Marknadsföring borde ske mot Polen, Norge, Finland. Kanske även mer söderut.
Och hade jag varit dem både planscher, stickers vid alla rockställen och festivaler runt om i landet. (Behöver inte resa dit- posta och samarbeta med någon lokalt).
Hade jag varit dem så hade jag postat reklam i varenda metal grupp på FB mm

Risk finns att det inte blir fler år om inte intäkterna blir högre.
Citera
2025-08-27, 06:24
Medlem
Reinkaos218s avatar
Asså såhär. Mindre fokus och mani på den där jycken och mer på seriös marknadsföring så att det faktiskt kommer besökare som drar in pengar, så blir det bra. För det är ju liksom inget gulligt hbtq kawaii desu naruto event med kattungar och diverse. Det är ju en festival med brutal musik. Det ska det vara iallafall. Sen måste det finnas en riktig vilja ifrån några i toppskiktet att arbeta och lägga i sitt yttersta också.
Citera
2025-08-27, 06:34
Medlem
Facades avatar
Det är dock en extremt nischad festival.
Jag förstår att de inte vill spela lite snällare musik för då blir de sellouts.
Jag gillar hård metal av dess olika slag men black är verkligen inget som går hem för mig vilket gör festival fullkomligt ointressant.
Men skulle de ha några andra goa metal band också som inte är just black så skulle jag kunna tänka mig dra dit, hade givetvis då även lyssnat på något/några black metal band när man ändå är där såklart.
Men när det är enbart det, vilket är själva poängen, så blir det så otroligt nischat och densamma med publiken. Och då blir det få besökare.
Citera
2025-09-03, 16:36
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reinkaos218
Det var jättebra i år. Dock blir det antagligen med största sannolikhet ingenting 2026 som det ser ut nu, tyvärr för oss som sett så mycket fram emot det.

Festivalledningen har postat på Facebook vilka datum som är aktuella 2026. Dock sade man också att det blir mindre budget nästa år.
Citera
2025-09-03, 17:59
Medlem
Reinkaos218s avatar
Wait and see…
Citera
2025-09-05, 17:45
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Wait and see…

Sitter du inne med inside-info? Hmm.

Förköpsbiljetter till 2026 finns ute till försäljning.
Citera
2025-09-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Marknadsföring borde ske mot Polen, Norge, Finland. Kanske även mer söderut.
Och hade jag varit dem både planscher, stickers vid alla rockställen och festivaler runt om i landet. (Behöver inte resa dit- posta och samarbeta med någon lokalt).
Hade jag varit dem så hade jag postat reklam i varenda metal grupp på FB mm

Risk finns att det inte blir fler år om inte intäkterna blir högre.

Marknadsföringen är sekundär. Har man en bra lineup som gör det värt besväret att ta sig till en mindre stad kommer det börja snackas, och det kommer dra folk per automatik. Inga utländska gäster kommer att bege sig till Sverige bara för att se Dark Funeral, Marduk eller andra band som världsturnerar jämt och ständigt.
Citera
2025-09-13, 13:01
Medlem
BSKGMs avatar
Citat:
Asså såhär. Mindre fokus och mani på den där jycken och mer på seriös marknadsföring så att det faktiskt kommer besökare som drar in pengar, så blir det bra. För det är ju liksom inget gulligt hbtq kawaii desu naruto event med kattungar och diverse. Det är ju en festival med brutal musik. Det ska det vara iallafall.

Hör dig helt på den! Jag var där en av dagarna första året när de körde på O'learys i Västerås, och det var likadant då att det lades upp en massa inlägg på irrelevant trams. Trots att man skulle dit slutade man att följa FB-sidan; man pallade helt enkelt inte.

Aspirerar man på att ta över efter Gefle Metal, som lockade cirka 5 000 pers/dag med huvudakter såsom Amon Amarth, Watain, Kreator, Meshuggah, Behemoth med flera plus en sjuhelvetes massa bra medelstora band, är det fullt fokus på det väsentliga som gäller.
Citera
2025-09-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BSKGM
Hör dig helt på den! Jag var där en av dagarna första året när de körde på O'learys i Västerås, och det var likadant då att det lades upp en massa inlägg på irrelevant trams. Trots att man skulle dit slutade man att följa FB-sidan; man pallade helt enkelt inte.

Aspirerar man på att ta över efter Gefle Metal, som lockade cirka 5 000 pers/dag med huvudakter såsom Amon Amarth, Watain, Kreator, Meshuggah, Behemoth med flera plus en sjuhelvetes massa bra medelstora band, är det fullt fokus på det väsentliga som gäller.

Ja det är irriterande att FB och IG Hanters som en viss persons personliga blogg. Mycket irrelevant dravel, som att katten fyller år! WTF
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in