• 1
  • 2
2025-01-10, 11:00
Medlem
SVT har ett reportage där man hävdar att invandringen till Sverige är den lägsta på 40 år.
Sedan börjar man blanda korten för att dribbla bort läsaren.
Det pratas om invandring, asylrelaterad invandring, kvotflyktingar osv.

Man har även fina cirkeldiagram med enbart procentsiffror, allt för att lura läsaren.

Men enligt Migrationsverket så har 86877 stycken personer (om jag räknat rätt) fått uppehållstillstånd under jan-nov 2024. Då har jag inte räknat med de som hade verkställighetshinder.

Varför fortsätter media att öppet ljuga för svenskarna?
De senaste 20 åren så har minst 100 000 människor/år fått uppehållstillstånd i Sverige.
Risken är stor att även 2024 års siffror blir likadana.

Citat:
Invandringen till Sverige minskar. Den asylrelaterade invandringen var förra året den lägsta sedan 1985, det erfar SVT.

Under fredagsförmiddagen kommer regeringen presenterade 2024 års migration till Sverige. En grupp där invandringen minskat kraftigt sedan toppen i mitten på 2010-talet är den asylrelaterade invandringen. Här ingår personer som har beviljats uppehållstillstånd i Sverige på grund av asyl eller som kvotflykting eller som anhörig till dessa. Enligt uppgifter till SVT är dessa nivåer de lägsta på 40 år.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...ingen-pa-40-ar
Citera
2025-01-10, 11:05
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Statsteve berättar ändå att man menar asylrelaterad invandring. Men "glömmer" nämna att pizzabiten med "anknytning" är just asylrelaterad till största delen.
Citera
2025-01-10, 11:06
Avstängd
Kan bara hålla med. Man dribblar bort den vanlige läsaren som tror att invandringen minskar kraftigt. I själva verket har asylinvandringen i flera år gått över till anhörighetsinvandring. Anhörighetsinvandring finns det ingen ände på, finns alltid fler anhöriga att importera.

Det som man istället ska titta på är att arbetskraftsinvandringen inte ökar sin andel. Detta är ett varningstecken eftersom det redan är på en för låg nivå. Jag tror att vi ser en värre siffra nästa år för arbetskraftsinvandringen i och med att arbetslösheten har ökat och många konkurser i spåren av att lånen företagen fick under covidperioden nu måste betalas tillbaka.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-01-10 kl. 11:09.
Citera
2025-01-10, 11:08
Medlem
och hur är det med den illegala invandringen? Sällan det presenteras några siffror över den alls faktiskt.
Citera
2025-01-10, 11:10
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
SVT har ett reportage där man hävdar att invandringen till Sverige är den lägsta på 40 år.
Sedan börjar man blanda korten för att dribbla bort läsaren.
Det pratas om invandring, asylrelaterad invandring, kvotflyktingar osv.

Man har även fina cirkeldiagram med enbart procentsiffror, allt för att lura läsaren.

Men enligt Migrationsverket så har 86877 stycken personer (om jag räknat rätt) fått uppehållstillstånd under jan-nov 2024. Då har jag inte räknat med de som hade verkställighetshinder.

Varför fortsätter media att öppet ljuga för svenskarna?
De senaste 20 åren så har minst 100 000 människor/år fått uppehållstillstånd i Sverige.
Risken är stor att även 2024 års siffror blir likadana.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...ingen-pa-40-ar
Kan detnvara ngn skillnad på å ena sidan asylrelaterad invandring som det pratas om på svt och å andra sidan uppehållstillstånd?
Citera
2025-01-10, 11:10
Medlem
Underlaget presenteras troligtvis här om någon minut

https://www.youtube.com/live/GTSYTkG6nU0?feature=shared
Citera
2025-01-10, 11:14
Medlem
Skapa en tråd när de talar sanning istället. Så kan vi diskutera det en gång var 7:e år eller så.

Svt är ett lyxigt socialkontor för "starka kvinnor" som inte klarar sig själva i ett riktigt samhälle.
Citera
2025-01-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
och hur är det med den illegala invandringen? Sällan det presenteras några siffror över den alls faktiskt.
Hur skulle det gå till hade du tänkt?
Citera
2025-01-10, 11:15
Medlem
”Anknytning” är antagligen i hög grad asylrelaterad.
Citera
2025-01-10, 11:24
Medlem
Pullfaktorn har minskat, 75% avslås och 25% är nya ärenden resten återsökning.
Citera
2025-01-10, 12:14
Medlem
”Varför fortsätter media att öppet ljuga för svenskarna?”

Haha, skulle agendan ha ändrats helt plötsligt menar du? Har de inte hittills kommit undan med att ljuga?

Invandrare från länder med stenålderskulturer ska fortsatt in, ingenting får stoppa detta. Svensken har gått på medias ljugande och säger aldrig ifrån. De som ska granska media är korrupta, inget har nånsin hänt, de får aldrig några konsekvenser såsom indraget bidrag eller fängelsestraff.
Citera
2025-01-10, 12:17
Medlem
Schicklgrubblares avatar
StasiTV existerar enbart för att manipulera och förleda, samt underminera det svenska folket. SVT är en typ av krigsföring mot det svenska folket för att demoralisera och hjärntvätta invånarna.

Jag kastade ut min TV för flera år sedan. Hade inte tittat på skiten ens om jag blev hotad till livet! Dom vill oss illa helt enkelt och det bästa hade varit om svenska folket gick ihop och sprängde upp SVT-huset. Hemskt ledsen att behöva säga det men så är det. SVT är ett medel som vänstern använder sig av för att behålla makten och förvrida sanningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in