2025-01-09, 23:24
Medlem
Marabouoreos avatar
QUndra om det finns samband med det som hände strax efter i Nälsta
Citera
2025-01-10, 01:09
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackan00
Är väl bara Libaneza som ligger på Tulegatan, finns Rosina också men den ligger på tvärgata upp mot kyrkogatan.
Nja, vid Tuletorget ligger ju Piatti och några slakshak, och längre bort Lilla Rött, Lions, och kolgrillen.

Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
Faktiskt. Det är sällan det händer så mkt i centrala Sumpan. Väldigt lugnt och trevligt för det mesta.
Tulegatan är inte (längre) centrala Sumpan, det ligger på andra sidan kyrkan och järnvägen.
Tuletorget är dött, idag.
Citera
2025-01-10, 02:52
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddfilter
Lågodds - Libaneza.

Mitt tips är på lilla rött.. Där hängde det alltid riktigt skumt folk, medans på libaneza var det lite mer familj. (detta är dock mina erfarenheter sen 5-10 år tebax så ta det med en nypa salt)

de bilderna med polisavspärrningarna tyder på kolgrillen eller lilla rött. (om de inte är AP)

edit: tydligen hade jag fel.
Citera
2025-01-10, 09:36
Medlem
Fanns det gäster inne på restaurangen samtidigt?
I så fall måste ju detta klassas som terroristbrott.
Alla andra länder i världen hade ju givetvis klassat en bomb bland civila matgäster på en restaurang som en terrorattack och inte bara mordförsök
Citera
2025-01-10, 13:09
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagkallasbullen
Enligt Alla Bolag:
Verkar vara samma ägare av Libaneza som guldbutiken i Täby Centrum som råkade ut för sprängning under mellandagarna..
Vilket bolag? Adress?
Citera
2025-01-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Vilket bolag? Adress?

Sök på Alla Bolag :
Tony A*far

* S
Citera
2025-01-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafanhendz
Alla andra länder i världen hade ju givetvis klassat en bomb bland civila matgäster på en restaurang som en terrorattack och inte bara mordförsök

Enligt vad jag förstår fanns det åtminstone personal där (Aftonbladet) som inte fick gå ut från lokalen av säkerhetsskäl.

Har väntat på att något sådant här skulle hända, med gäster.
Inte ovanligt utomlands med 'restaurant invasions' men då har gästerna hotats och rånas på smycken, klockor m.m.

Ur led är världen.
Citera
2025-01-10, 16:55
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafanhendz
Varför skulle det handla terror? Vet du ens vad terrorbrott innebär?

Förklara gärna hur "alla" andra länder skulle terrorklassa detta med den kunskap vi sitter på nu. Jag gissar att det bara är du som är mycket okunnig gällande defitnitionen av terrorbrott.
Citera
2025-01-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...atan-avsparrad

[b]

Vet vi mer?
Det vi vet är att jag körde den vägen och kom 2 timmar försent pga eländet
Citera
2025-01-10, 22:23
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagkallasbullen
Enligt Alla Bolag:
Verkar vara samma ägare av Libaneza som guldbutiken i Täby Centrum som råkade ut för sprängning under mellandagarna..

Det var inte ens under mellandagarna utan 5 dagar innan denna incident. Två incidenter inom loppet av en vecka alltså. Verkar som att en del personer verkligen vill förstöra för denna ägaren. Samtliga trådar jag lyckades hitta om ägaren och det han utsatts för här på Flashback.

Februari 2017, rån i guldsmedsbutiken - (FB) 2017-02-27 Rån guldsmedsaffär Täby
Juli 2023, rån i guldsmedsbutiken igen - (FB) Butiksrån Täby Centrum, rånare band personal (2023-07-29)
Januari 2025, explosion i guldsmedsbutiken - (FB) Butiksrån Täby Centrum, rånare band personal (2023-07-29)
Januari 2025, bombförsök i restaurang - denna tråd.

Man undrar ju verkligen vilka personer som vill komma åt honom.
Citera
2025-01-10, 23:17
Medlem
jagkallasbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Sök på Alla Bolag :
Tony A*far

* S

Jaimes Food AB har enl källor tagit över verksamheten sen en tid tillbaka. Men det verkar vara inom familjen - alternativt en front bara.
Citera
2025-01-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Varför skulle det handla terror? Vet du ens vad terrorbrott innebär?

Förklara gärna hur "alla" andra länder skulle terrorklassa detta med den kunskap vi sitter på nu. Jag gissar att det bara är du som är mycket okunnig gällande defitnitionen av terrorbrott.

Är du efterbliven eller?
Jag ställde frågan OM det var gäster på restaurangen.
Om så är fallet att vanligt folk det vill säga din mamma och din moster, Mustafa, Mohammed o Isak. Linda hennes 3 vänner och sen ett grabb gäng på 6 personer och 2 par till satt där och åt kvällsmiddag. Från ingenstans kommer någon och slänger in 2 bomber i lokalen mitt bland gästerna för att ägaren till stället sitter i Dubai och sagt knulla din mamma till någon över telefon så anser du att det inte är terroristbrott? Spränger du civilbefolkningen så är det för i helvete terror det handlar om och inget annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in