2025-02-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, mycket skador på unga svenska stavhoppare. En svensk tradition. Minns Jesper Fritz och Melker Swärd. Vet du något mer om Askers skada? Eller om de andras?

Baksida lår enligt Rymdraketernas instagram. I bästa fall en lättare sträckning? Rogö stukade foten rätt illa i UEM; kom visserligen snabbt tillbaka men kan säkert vara det som spökar fortfarande. Bara spekulationer dock. Linus vet jag inget om.
Citera
2025-02-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sashilita
Baksida lår enligt Rymdraketernas instagram. I bästa fall en lättare sträckning? Rogö stukade foten rätt illa i UEM; kom visserligen snabbt tillbaka men kan säkert vara det som spökar fortfarande. Bara spekulationer dock. Linus vet jag inget om.
Tack. Ja, baksida lår kan betyda allt möjligt. Från lindrigt till lång frånvaro.
Citera
2025-02-23, 12:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Aftonbladets Mats Wennerholm har listat de tio största talangerna under 20 år i svensk friidrott: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/EykAK3/friidrott-mats-wennerholm-rankar-sveriges-storsta-talanger

1. Sebastian Lörstad
2. Evelina Olsson
3. Elias Kapell
4. Carmen Cernjul
5. Karl Ottfalk
6. Liam Belo Da Silva
7. Svante Svensson
8. William Trulsson
9. Patricia Kamga
10. Linus Jönsson

Några namn som saknas är kanske Ayla Hallberg Hossain, Isak Hughes, Axel Rogö, Elsa Sundqvist, Engla Nilsson, Ebba Cronholm, Elin Lindberg och Ludvig Ellgren.
Citera
2025-02-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Aftonbladets Mats Wennerholm har listat de tio största talangerna under 20 år i svensk friidrott: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/EykAK3/friidrott-mats-wennerholm-rankar-sveriges-storsta-talanger

1. Sebastian Lörstad
2. Evelina Olsson
3. Elias Kapell
4. Carmen Cernjul
5. Karl Ottfalk
6. Liam Belo Da Silva
7. Svante Svensson
8. William Trulsson
9. Patricia Kamga
10. Linus Jönsson

Några namn som saknas är kanske Ayla Hallberg Hossain, Isak Hughes, Axel Rogö, Elsa Sundqvist, Engla Nilsson, Ebba Cronholm, Elin Lindberg och Ludvig Ellgren.
Tack för att du återger listan. Inget större fel på den, eller de namn nu kompletterar med. Det enda man vet är att listan kommer se helt annorlunda ut om ett år, givet att den då omfattar samma årgångar, dvs. talanger under 21. Det blir sällan som man tror. I båda riktningar.
Citera
2025-02-23, 19:28
Medlem
Citat:
Tack för att du återger listan. Inget större fel på den, eller de namn nu kompletterar med. Det enda man vet är att listan kommer se helt annorlunda ut om ett år, givet att den då omfattar samma årgångar, dvs. talanger under 21. Det blir sällan som man tror. I båda riktningar.
På tal om Ayla. Någon som vet om hon blev allvarligt skadad under 200-metersfinalen?
Citera
2025-02-23, 20:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
På tal om Ayla. Någon som vet om hon blev allvarligt skadad under 200-metersfinalen?

Såg mest ut som hon bara snubblade på sig själv, det såg inte ut som någon baksida som gick sönder. Var uppe och gick en stunds fete det.
Citera
2025-02-23, 20:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Jag skulle nog inte ha tagit med Svante Svensson på min topp-10, tycker han är svår att värdera. Tveksamt också med Jönsson då han är äldre än alla andra.
Citera
2025-02-23, 20:42
Medlem
Citat:
Såg mest ut som hon bara snubblade på sig själv, det såg inte ut som någon baksida som gick sönder. Var uppe och gick en stunds fete det.
Då var det lugnt.
Citera
2025-02-23, 20:52
Medlem
Citat:
Jag skulle nog inte ha tagit med Svante Svensson på min topp-10, tycker han är svår att värdera. Tveksamt också med Jönsson då han är äldre än alla andra.
För Jönsson är det nog mest all skador som är problemet. Sak samma med Hughes. Därför är jag tveksam om deras framtid. Å andra sidan hade Henrik Larsson mycket problem i flera år. Först när han fick bukt med skadorna har han fått riktig fart på karriären.
Citera
2025-02-23, 20:58
Medlem
Att Cernjul ska pausa fotbollskarriären ett år för att satsa helt på löpningen enligt Wennerholm, det är väl en nyhet?
Citera
2025-02-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Att Cernjul ska pausa fotbollskarriären ett år för att satsa helt på löpningen enligt Wennerholm, det är väl en nyhet?
Desto viktigare att det går bra för henne under året då. SM var väl en besvikelse. Men självklart är sommaren viktigast.
Citera
2025-02-23, 21:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Det stod väl något henne för någon vecka sedan där hon sa att hon skulle pausa fotbollsspelandet under inomhussäsongen om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in