Citat:
Ursprungligen postat av
rcs
13.45 är väl inte dåligt då perset är 13.43.
Att stå stilla i en ålder då alla potentiella konkurrenter utvecklas som allra mest är tyvärr att stagnera. Inte heller Lörstads andra resultat på senare tid har visat på några framsteg. Men visst, han verkar ha haft problem av något slag på sistone så det kanske förklarar det hela. Jag envisas dock med att säga att han i så unga år borde satsa mer på kortare distanser. Springa fler 1500 framöver istället för 10000 eller 10 km landsväg.
Ottfalk undrar jag minst lika mycket om. Som underårig 17-åring blev han fyra på JEM 2023. Det lopp som Grahn vann. Sen har det gått lite upp och ner, även om insatsen på JEM i fjol var överraskande stark efter en svag säsong. Jag tyckte jag hörde då att han hade haft en besvärlig vår med allergiproblem. Undrar om det är förklaringen nu också?
Grahn är ett annat oroväckande kapitel. Bäst som 19-åring med 7.43 på 3000 framåt hösten efter guld och silver på JEM. Men sen? Mängdträningen har kanske gjort honom bättre på 10000, men sämre på kortare distanser, (1500-3000).