2025-03-14, 15:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag förstår inte riktigt jämförelsen med längdskidåkarna. Ingen avstod väl VM? Eller menar du att förutsättningarna är för olika för att man skall kunna jämföra? Lite oklart?
VM i Japan i september motsvarar i min jämförelse VM i längdskidor. Och att man skall lita på att de aktiva vet vad som fungerar bäst för de själva för att de skall kunna prestera som bäst på säsongens höjdpunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Problemet är väl att hon inte kombinerar college med internationellt tävlande, utan helt avstår internationella tävlingar när det konkurrerar. Tävlar utanför USA gör hon väl enbart under sommaruppehållet.
En veckas förlängd inomhussäsong lär inte påverka hennes utomhussäsong. Tyder på en väldigt rigid tränare eller adept.
Varför är det ett problem?

Edit: Axelina tävlade faktiskt vid inomhus-VM förra året men då låg det tidigare under inomhussäsongen.
Senast redigerad av Alkibiades 2025-03-14 kl. 15:41.
Citera
2025-03-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
VM i Japan i september motsvarar i min jämförelse VM i längdskidor. Och att man skall lita på att de aktiva vet vad som fungerar bäst för de själva för att de skall kunna prestera som bäst på säsongens höjdpunkt.

Varför är det ett problem?

Edit: Axelina tävlade faktiskt vid inomhus-VM förra året men då låg det tidigare under inomhussäsongen.
OK då förstår jag ditt inlägg. Jag tycker dock inte det är helt jämförbart när det i friidrott finns två separata säsonger. Och det är ett halvår till VM utomhus. Jag vägrar att tro att en veckas längre inomhussäsong skulle påverka hennes chanser där negativt.
Vad beträffar din andra kommentar, det som jag understrukit, så rörde det mitt svar till Sashilitas inlägg om att kombinera college med internationella tävlingar.
Vi tycker helt enkelt olika och jag har inget att tillägga. Tack och lov resonerar inte alla USA-studerande som Axelina (eller hennes tränare).
Citera
2025-03-15, 07:27
Medlem
Tycker det är relativt få svenska avhopp till iVM. Betydligt fler avhopp från andra nationer.

I och med att VM går så sent på sommaren borde det inte vara något problem att tävla i iVM och skjuta lite på grundträningen. Men mänga har ändå valt att hålla i sina tidigare säsongsupplägg och prioritera träning nu.
Citera
2025-03-15, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Tycker det är relativt få svenska avhopp till iVM. Betydligt fler avhopp från andra nationer.

I och med att VM går så sent på sommaren borde det inte vara något problem att tävla i iVM och skjuta lite på grundträningen. Men mänga har ändå valt att hålla i sina tidigare säsongsupplägg och prioritera träning nu.
Jo, dubbla mästerskap för européerna och mästerskap sent på säsongen har säkert påverkat intresset. I den svenska truppen finns i alla fall några namn som har tillkommit pga. avhoppen. Wilma Nielsen, Vera Sjöberg, Sara Lennman och Bianca Salming låg alla utanför för en vecka sedan.
Citera
2025-03-15, 12:47
Medlem
Nästa dopade kenyan: Kandie. Vad fan ska till för att Kenya ska uteslutas helt och hållet från tävlingssammanhang? Ett sånt skämt att det genomruttna landet fortfarande får vara med i mästerskap.
Citera
2025-03-15, 13:05
Medlem
Oj, 77,07m av Silja Kosonen när hon vinner Europacupen i släggkastning överlägset
Citera
2025-03-15, 13:23
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Oj, 77,07m av Silja Kosonen när hon vinner Europacupen i släggkastning överlägset
Hennes serie 75,61, X, 74,72, 74,81, X, 77,07

Krista Tervo 69,58 o en 5 plats.
Citera
2025-03-15, 15:32
Medlem
Citat:
Grymt bra. VM-guld är fullt realistiskt.
Citera
2025-03-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Nästa dopade kenyan: Kandie. Vad fan ska till för att Kenya ska uteslutas helt och hållet från tävlingssammanhang? Ett sånt skämt att det genomruttna landet fortfarande får vara med i mästerskap.
Instämmer.
Citera
2025-03-15, 15:38
Medlem
Simon Pettersson inledde tydligen säsongen i European Throwing Cup med sex ogiltiga.
Citera
2025-03-17, 02:52
Avstängd
Isabella Whittaker vann 400 meter i collegemästerskapet på 49,24. Det är bara sju hundradelar från Femke Bols världsrekord inomhus.

Femke Bol vill nog inte möta hen i duschen, Trumps löften om att stoppa transpersoner inom idrotten var uppenbarligen bara en lögn, precis som allt annat han säger
Citera
2025-03-17, 07:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Isabella Whittaker vann 400 meter i collegemästerskapet på 49,24. Det är bara sju hundradelar från Femke Bols världsrekord inomhus.

Femke Bol vill nog inte möta hen i duschen, Trumps löften om att stoppa transpersoner inom idrotten var uppenbarligen bara en lögn, precis som allt annat han säger

Finns det några belägg för att hon är en transperson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in