2025-01-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Inför Obs skolor med minst två manliga lärare i, obs klasser fans på 70 talet.

Men visst finns motsvarigheten till obs-klasser även numera fast de kallas specialklasser?
(Kanske jag har fel). Men de behövs.
Citera
2025-01-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Men stackars lille mördare!... Vi skiter fullständigt i han och känslotryck när han är här, han kan ta med sig familjen hem och ta en specialskola i sitt hemland...

Återigen så pratar jag om stökiga elever generellt. Men visst håll du kvar i den sparkande eleven, så att du har någonting att skriva. Oavsett vad så gäller ju skolplikten, oavsett om man mördat eller misshandlat. Så den diskussionen är ju helt oväsentlig...

P.S du tycker inte att det är lite låg nivå att snacka om "hemland" när ingen av oss vet vart eleven kommer ifrån?
Citera
2025-01-07, 21:58
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Jäpp, eller flyta med ansiktet neråt i nåt träsk nånstans. Whatever.

Det funkar det med. Helst av allt bara en Galge upp i trädet
Citera
2025-01-07, 21:59
Medlem
KillPus avatar
Ungdomsanstalt till 18. Sen vuxenfängelse i minst 10 år till. Så bör det vara egentligen.
Citera
2025-01-07, 22:00
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Återigen så pratar jag om stökiga elever generellt.

Jasså, så jag snackar om den sparkande eleven och inget annat och du byter unge när det passar dig? Utan att förklara det för någon annan än dig själv? Helt plöstligt är ungen 18, och bor inte alls på samma ställe? Nästa dag är särbarnet bara fem, och har inte hunnit gå i skola än?
Citera
2025-01-07, 22:00
Medlem
Citat:
Problemet är att du ändrar dig hela tiden.. Först är den stor som ett hus, mycket större än en vuxen. Sedan är den tio år. Nästa inlägg är den tolv..

Det är lite som att du ändrar riktning när du känner för det. Allt för att det ska vara så synd som möjligt för din efterblivna lilla mördare.

Nej, det är jag som svarar flera skribenter, i fler diskussioner, samtidigt. Ibland handlar det om den sparkande eleven och ibland handlar det om skolan och stökiga elever generellt. Om du har svårt att hålla isär detta så råder jag dig att endast läsa/svara på våra interna diskussioner.
Citera
2025-01-07, 22:01
Medlem
Fy fan... Skolan var illa när en själv var liten, nu måste det vara en mardröm att undervisa...
Räds att ens egna barn inte kommer få chansen att lära sig även om man själv lär dem hur man ska bete sig...
Citera
2025-01-07, 22:03
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Nej, det är jag som svarar flera skribenter, i fler diskussioner, samtidigt.

Men det är inte mitt problem att du inte kan hålla rätt på vad du skriver.. Du vet mycket väl förmodligen att jag diskuterat samma ämne, jag har nämligen aldrig avvikt.. Du bara byter unge för att du tycker att det låter bättre om ditt efterblivna särbarn nu var 10... Stackars lilla tolv-tioåring, på 10-20 meter..
Senast redigerad av buhbye 2025-01-07 kl. 22:07.
Citera
2025-01-07, 22:07
Medlem
Citat:
Jasså, så jag snackar om den sparkande eleven och inget annat och du byter unge när det passar dig? Utan att förklara det för någon annan än dig själv? Helt plöstligt är ungen 18, och bor inte alls på samma ställe? Nästa dag är särbarnet bara fem, och har inte hunnit gå i skola än?

Suck...nu är nog alla dina argument slut va? Istället för att sikta in dig på detta och fullständigt förpesta hela tråden, så kan du ju testa att komma med något väsentligt.

För att hjälpa dig med detta (och dessutom avlasta din hjärna lite) så kan jag säga följande:

1. Jag tycker ingen lärare skall använda våld mot elever, oavsett om eleven är 6, 10, 12, 14 eller 17 år.

2. Jag tycker inte att skolan/vuxenvärlden skall lägga ansvaret på den enskilda oavsett om den är 6, 10, 12, 14 eller 17 år. Jag tycker skolverksamheten och vuxenvärlden skall ta ansvaret själva!
Citera
2025-01-07, 22:08
Medlem
Citat:
Men det är inte mitt problem att du inte kan hålla rätt på vad du skriver.. Du vet mycket väl förmodligen att jag diskuterat samma ämne, jag har nämligen aldrig avvikt.. Du bara byter unge för att du tycker att det låter bättre om ditt efterblivna särbarn nu var 10... Stackars lilla tolv-tioåring, på 10-20 meter..

Nej, min åsikt är åldersneutral (läs tidigare inlägg).
Citera
2025-01-07, 22:11
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
1. Jag tycker ingen lärare skall använda våld mot elever, oavsett om eleven är 6, 10, 12, 14 eller 17 år.

Säg som det är istället. Du är rasist för att du likställer nivån på efterbliven 10 åring med en fullvuxen jävla neger.. ?
Citera
2025-01-07, 22:15
Medlem
RullaNedforBergets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrmurinLange
Känns på riktigt som att detta blir vändpunkten. Fan är detta alltså. Lovar att ungen säkert flinar åt detta, och att dens kamrater inte heller har någon större sympati för läraren.

Jag slår vad om att det är värre än så. Invandrarna ser det inte bara som okej, utan som en prestation, att skada andra, för då visar de sig vara starka. Det är som det där vidriga "street-cred", de letar aktivt efter folk att starta bråk med och skada bara för att få möjlighet att öka sitt rykte och respekt bland andra som delar deras djurmentalitet. De har ingen sympati, pojken och hans kompisar är glada och stolta över vad han har lyckats åstadkomma. Nu kan de skryta om hur farliga de är för att få respekt och beundran från andra som tänker som de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in