2025-01-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Tack, jo jag är så försiktig jag kan vara och ändå leva mitt liv.
Det gör du rätt i.

Störda bruka råka illa ut, förr eller senare.
Citera
2025-01-31, 23:32
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
När jag följer lagen gör jag det för att jag vill inte ta konsekvenserna t.ex. fängelse om jag skulle åka fast.
Jag följer inte lagen när jag är 100% säker på att jag kan undgå konsekvenser och jag har något ut av det jag gör psykiskt eller materiellt.
Jo jag vet 100% finns inte men det har funkat såhär långt.
En sak vi inte nämnt, samvetskval=ånger, det är inte heller något jag har.
Det jag gör ligger bakom mig i samma sekund som jag är färdig med vad det nu är.

Mitt liv är bara jag jag jag men till skillnad från många, speciellt medelålders kvinnor, är jag fullt medveten om det och är absolut medveten om att världen inte snurrar runt mig.
Den medvetenheten är ett fantastiskt redskap när man skall manipulera.
Visst är det fascinerande hur självbevarelsedriften kan få direkta moraliska konsekvenser?
Ur ett strikt själviskt perspektiv är det sällan fördelaktigt att agera omoraliskt – särskilt när det handlar om att ta en annan människas liv. En sådan handling skulle med stor sannolikhet leda till negativa konsekvenser för en själv.

Paradoxalt nog kan ens själviskhet alltså leda till att man indirekt handlar moraliskt. Men för att detta samband ska fungera krävs ett avgörande inslag – ens konsekvenstänk, och det använder du.
Citera
2025-02-01, 10:19
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Visst är det fascinerande hur självbevarelsedriften kan få direkta moraliska konsekvenser?
Ur ett strikt själviskt perspektiv är det sällan fördelaktigt att agera omoraliskt – särskilt när det handlar om att ta en annan människas liv. En sådan handling skulle med stor sannolikhet leda till negativa konsekvenser för en själv.

Paradoxalt nog kan ens själviskhet alltså leda till att man indirekt handlar moraliskt. Men för att detta samband ska fungera krävs ett avgörande inslag – ens konsekvenstänk, och det använder du.
Du är en sån där som aldrig ger dig va?

Att ha moral och agera till synes moraliskt är inte riktigt samma sak.
Lite som att agera artigt som tex Frau Sommerlath men vara en riktig häxa när ingen ur allmänheten ser.
Citera
2025-02-22, 18:24
Avslutad
Nej.
Inte ens i nuvarande läge. Har varken ork eller lust till jägarlicens att mörda valfria djur med samt människa på absolut engångsförlopp och komma undan med. Djur oavsett, jag vill kunna sparka på dom ett flertal gånger innan man ska ta slut på deras lidande iallafall. Maken på värdelösa har jag aldrig sett iallafall.
Fan va brutal man ska vara ^^
Citera
2025-08-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Mitt i prick där jag är ämnad att vara. Allt går inte min väg, långt ifrån, och tur är väl det för hur fan skulle det se ut? Hur väl jag lyckas är oväsentligt, min livsuppgift förblir densamma oavsett.

Livsvillkoren är och skall vara obönhörliga.

Det här var otroligt bra skrivit Psilosopher! Helt fantastiskt.

Känner precis samma själv, men har aldrig lyckats formulera det på ett så genuint bra sätt.
Citera
2025-08-01, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalasTratt
Är du personen som du var menad att vara? Det vill säga, lever du till vardags som en person som du till fullo vill vara? I samklang med din egen bild av dig själv, dina värderingar, personlighet, ambitioner, intressen, bidrag till andra osv. Om inte, vad hindrar dig? Och om svaret är ja, vad har lett dig dit?
Ja ungefär
Citera
2025-08-01, 17:41
Medlem
I dag, ja.
Citera
2025-08-04, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasTratt
Är du personen som du var menad att vara? Det vill säga, lever du till vardags som en person som du till fullo vill vara? I samklang med din egen bild av dig själv, dina värderingar, personlighet, ambitioner, intressen, bidrag till andra osv. Om inte, vad hindrar dig? Och om svaret är ja, vad har lett dig dit?

Skulle inte påstå att jag är det, livet är påväg att rinna mig ur händerna och senaste 10 åren har flugit förbi, jag är 34 år gammal idag och jag känner att jag egentligen inte har åstadkommit nånting, jag peakade när jag va typ 22-23.

Jag har gått från att vara en sportbegåvad, social, välvårdad ,snygg man till att vara någon med social fobi, ångest, lätt överviktig och ful.

Jag klarar inte av människor längre och det är helt omöjligt för mig att hålla i ett jobb, jag kan knappt gå på stan utan att det osar ångest om mig.

Det enda positiva senaste 5-6 åren är att jag helt har slutat med knark.

Jag har lagt alla mina hopp och drömmar i ödets händer, min enda chans att få ett hyfsat drägligt liv är att på något sätt lyckats vinna pengar på stryktipset eller något annat liknande spel, vinna några miljoner och leva ut mina sista dagar i ett varmt billigt land.

Jag är väldigt energisk ibland och känner att jag vill jobba, tjäna pengar och allmänt vara boss, problemet är bara att jag har sån jävla social fobi och ångest att det inte går, hade jag bara haft ett jobb där jag kunde sitta själv, få uppgifter, slippa social kontakt så hade jag inte haft några problem att jobba 100h i veckan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in