• 1
  • 2
2025-01-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Sollentunas kommunalskatt är en av de lägsta i landet och att det är högre priser än i Väsby finns det väl många bra anledningar till. En stor del av invånarna i Väsby är lågutbildade WT för att använda ett FButtryck, det är låg status helt enkelt. Dåliga skolor också har jag hört.
En av de lägsta i landet? 30,50 är knappast så värst lågt.
Ligger inte ens på topp 10.
Citera
2025-01-06, 19:35
Medlem
Citat:
Dåliga skolor också har jag hört.
Du har hört? Men du vet inte. Jag har jobbat 25 år i Sollentuna varav 6 år på Sollentunaskolor, jag är inte så värst imponerad.
Citera
2025-01-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
En av de lägsta i landet? 30,50 är knappast så värst lågt.
Ligger inte ens på topp 10.
Plats 10 exakt.
Citera
2025-01-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Du har hört? Men du vet inte. Jag har jobbat 25 år i Sollentuna varav 6 år på Sollentunaskolor, jag är inte så värst imponerad.
Finns sämre i Sollentuna också.
Citera
2025-01-06, 21:01
Medlem
Citat:
Sollentunas kommunalskatt är en av de lägsta i landet och att det är högre priser än i Väsby finns det väl många bra anledningar till. En stor del av invånarna i Väsby är lågutbildade WT för att använda ett FButtryck, det är låg status helt enkelt. Dåliga skolor också har jag hört.
Obs, inget fel i att vara lågutbildad naturligtvis, men många har en stil med mycket problem.
Citera
2025-01-06, 22:49
Medlem
Hur lugnt som helst här, men jag bor inte i Sigma eller Smedby. Kan vara fördelaktigt att köpa hus här iom att det är betydligt billigare än i Sollentuna och Vallentuna än så länge.
Välkommen!
Citera
2025-01-12, 18:19
Medlem
Fresta, Odenslunda och Bollstanäs är hur lugna som helst. Håll dig borta från Smedby och runt Sigma.
Citera
2025-03-14, 17:18
Medlem
upplaenningens avatar
Området kring Fysingen är underbart, riktigt lantligt sen har man nära till gamla klockbacka.
Det dåliga med väsby är sossestyret men det går upp och ner vid varje val.
Citera
2025-05-03, 17:41
Medlem
Leeloo81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornskifz
Är Upplands Väsby ett bra område att bo i? Är det bra att flytta dit som första egna hemägare? Tack på förhand.

I Bollstanäs är det jätte vackert och lugnt …. Samt även Jaktvägen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in