2025-01-05, 17:50
Avslutad
Jag älskar mitt jobb och saknar det om jag är ledig för länge eftersom det ger mig så mycket positivt. Jag jobbar inom vården. Det var en lång väg dit men det är verkligen värt det.

Hur har ni det? Vad jobbar ni med?

Ni som verkligen gillar ert jobb, vad jobbar ni med och hur kom ni dit?

Ni är också välkomna här. ( ni som inte trivs på jobbet).
Citera
2025-01-05, 18:26
Medlem
knark-kungens avatar
*räcker upp handen*.

Jobbar med produktutveckling och försäljning.

Framförallt arbetstiderna som lockar, blir mycket kvällar och helger så det är inga problem att sova till lunch vilket jag gillar.

Sedan uppskattar jag kundmöten också, har faktiskt svårt att slita mig från jobbet och är sällan ledig men det är inget problem om man som oss älskar sitt jobb.
Citera
2025-01-05, 19:05
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag älskar också mitt jobb. Det är verkligen ett privilegium att det aldrig tar emot att gå till jobbet - aldrig!

Men har verkligen inget emot att vara ledig och då saknar jag inte jobbet.

Tyvärr är det lite fult bland svensk arbetarklass att säga att man gillar sitt jobb. Det ska gnällas för gnällandets skull.

/Lokförare
Citera
2025-01-05, 20:39
Medlem
Jag älskar verkligen mitt jobb! Jag jobbar som skolbibliotekarie, och även om det är oerhört krävande ibland finns det så mycket roligt att göra och ibland blir det inte så mycket biblioteksarbete utan mycket mer relationsskapande arbete.
Dock är min nuvarande arbetsplats mindre kul, det är chefsbyten och fan och hans moster hela tiden, men jobbet i sig är nog bland det bästa jag haft och de flesta av mina kollegor är toppen och troligtvis människor jag kommer vara vän med resten av livet även om jag flyttar eller byter jobb.

Hamnade där jag är av en slump under pandemin då mitt vikariat på ett kommunbibliotek snart var slut, men kommer i huvudsak från specialbibliotek inom hälso- och sjukvård, vilket också var kul, men i enligt mig inte så utvecklande som jag ändå tycker det är på skola.
Citera
2025-01-05, 20:58
Medlem
Jag hatar det inte. Fick jag välja skulle jag inte jobba alls, men för en introvert funkar det bra att köra lastbil.
Citera
2025-01-06, 00:07
Medlem
gammgubbes avatar
Jag älskar mitt jobb. Jobbar som it-tekniker på en myndighet. Jag är högpresterande och kom in som konsult först och fick anställning sen. Jag är högpresterande och gör mest av alla ändå känns det som semester (var ju konsult tidigare, det kan vara jobbigt). Sen är det roligt träffa studenter. Lönen är helt ok liksom arbetstiderna. Helt klart bästa jobb jag haft. Skönt att lämna karriären på topp när jag så småningom pensioneras.
Citera
2025-01-06, 00:17
Medlem
Har trivts med det mesta utom försäljning.
Mitt bästa jobb var då jag jobbade med spelutveckling vari ingick historisk research och att spela strategispel för att kolla hur andra gjort och tänka ut bättre ideer. Från bostaden så vid bra väder sittande på verandan med laptop i fin natur och rådjur kom och var nyfikna på vad jag gjorde

/Egen företagare
ollka utvecklingsprojekt, egna och åt klienter
Citera
2025-01-06, 01:07
Avslutad
Jag älskar inget jobb. Tycker mest om mina kollegor. Väldigt roligt att umgås.
Citera
2025-01-06, 13:13
Medlem
Pershagen76s avatar
Tycker mitt jobb är ”ok” och jag tjänar bra. Men kunde jag välja och få samma pengar utan att arbeta så skulle jag givetvis göra det. Det finns 100 saker jag hellre skulle vilja göra med min tid.
Citera
2025-01-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag älskar också mitt jobb. Det är verkligen ett privilegium att det aldrig tar emot att gå till jobbet - aldrig!

Men har verkligen inget emot att vara ledig och då saknar jag inte jobbet.

Tyvärr är det lite fult bland svensk arbetarklass att säga att man gillar sitt jobb. Det ska gnällas för gnällandets skull.

/Lokförare

För att i Sverige (och Västeuropa i överlag) jobbar man för att leva nedan i Asien och USA lever man för att jobba.

Definitionen i Sverige att man älskar sitt jobb betyder följande

- Jag har mycket bra lön
- Jag är chef
- Min kompetens är viktigt på min arbetsplats
- Jag känner mig inte stressad

Det sistnämnda är något vi alla här strävar. Att man kan släppa jobbet. Alla som jobbar som lastbilschaufför vet att det är aldrig 7-16 jobb utan kan i värsta fall bli 07.00-20.00 beroende på arbetsdagar.
Citera
2025-01-06, 19:23
Medlem
Ochotnyryads avatar
Älskar mitt jobb! Är sjuksköterska och jobbar natt
Tycker mkt om att vara ledig också men har jag varit ledig ett tag längtar jag till jobbet ⭐️
Citera
2025-01-06, 21:39
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Älskar mitt jobb! Är sjuksköterska och jobbar natt
Tycker mkt om att vara ledig också men har jag varit ledig ett tag längtar jag till jobbet ⭐️
Vad med jobbet är det som du älskar?

För egen del gillar jag mitt jobb och det är få jobb som jag kan ha en chans att få, som jag kan tänka mig att byta till. Men för mig innebär det något helt annat att säga att man älskar sitt jobb...jag menar, man älskar sin partner och sina barn...men jobbet, nej, det kan aldrig komma upp på den nivån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in