2025-01-06, 09:08
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Här har vi en nykter och välformulerad analys av Ben Habib. Det som slår mig är att Nigel tycker det är en politisk häxjakt när Trump dras inför rätta och får en fällande dom men när Tommy Robinson blir utsatt för samma sak så målas han ut som en simpel brottsling som ska slängas in bakom lås och bom.

https://x.com/elonmusk/status/1876107251276251257?t=BMdcOh5cLKr6snrPSVtb5Q&s=19
Har Nigel Farage verkligen sagt att Tommy Robinson hör hemma i fängelse? Det låter olikt honom. Att han inte vill ha Tommy Robinson i sitt parti är en annan sak. Tommy Robinson är en politisk fånge som har behandlats orättvist men han har problematiska kopplingar till judiska finansiärer. Jag vet inte om det är därför Farage säger nej men hans magkänsla kanske säger honom att något är lurt med Tommy.

Musk har troligtvis inte så bra koll på sådana här saker, han är ju nybliven rödpillerfantast. Han får ta det lugnt ett tag medan han låter saker och ting sjunka in, innan han börjar diktera vem och vilka som ska exkluderas.
Senast redigerad av PK-befriad 2025-01-06 kl. 09:25.
Citera
2025-01-06, 09:18
Medlem
Klas-Vegass avatar
Farage har ju rätt. robinson är en belastning för alla organisationer. Då gillar jag ändå vad tommy gör.
Tycker man att reformparty skall alliera sig med TR är man idiot.

Men sluta med era djävla lögner. Farage har sagt att Tommy inte är rätt man för reform uk. Han har inte tagit avstånd från TR. Skall engelska vara så djävla svårt?

Det är samma sak med invandringen i Sverige. De enda som vågar ta bladet från munnen är folk som sålt smöret och tappat pengarna (likt tommy).

Tommy har en historia som gör att han aldrig kommer att bli rumsren.
Det gäller även SD.
SD skulle behöva göra vad danskt folkeparti gjorde. De bröt helt med glistrup och började om. Och helt plötsligt var precis samma människor "accepterade" (nåja).
Senast redigerad av Klas-Vegas 2025-01-06 kl. 09:21.
Citera
2025-01-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Farage har ju rätt. robinson är en belastning för alla organisationer. Då gillar jag ändå vad tommy gör.
Tycker man att reformparty skall alliera sig med TR är man idiot.

Men sluta med era djävla lögner. Farage har sagt att Tommy inte är rätt man för reform uk. Han har inte tagit avstånd från TR. Skall engelska vara så djävla svårt?

Det är samma sak med invandringen i Sverige. De enda som vågar ta bladet från munnen är folk som sålt smöret och tappat pengarna (likt tommy).

Tommy har en historia som gör att han aldrig kommer att bli rumsren.
Det gäller även SD.
SD skulle behöva göra vad danskt folkeparti gjorde. De bröt helt med glistrup och började om. Och helt plötsligt var precis samma människor "accepterade" (nåja).

Tommy Robinson har inte försökt gå med i Reform och har inte sagt att han vill ta över posten! Detta kommer från andra som vill ha ett nytt ledarskap då Farage inte vill deportera illegala.

Dessutom har Farage inte anslutit till skaran som vill se Tommy Robinson fri. Tommy har alltså gjort en dokumentär som han förbjudits att visa, det gjorde han i alla fall och därför sitter han i fängelse, i isoleringcell!

Tommy Robinson är inte som SD, du begriper inte Storbritannien kraftiga avsky för nazismen och extremhögern. Tommy Robinson's "problematiska" förflutna utgörs av att han varit "fotbollshuligan", han är helt enkelt vit brittisk arbetarklass. Lite "rough around the edges" som någon uttryckte det. Han har aldrig dömts för eller ertappas med rasism!

Jag rekommenderar er att kolla hans X-konto och dokumentären i fråga. https://x.com/TRobinsonNewEra/status/1817184820151070917?t=mHqMl7ceJNO-0XA1zTtW3A&s=19

Här finns den sista intervjun innan fängelse han gjorde med den brittiska-judiska (cancellerade bbc) journalisten, Andrew Gold.

https://x.com/AndrewGold_ok/status/1841913173143912528?t=y5qEB2n3rkJazQADnJxblQ&s=19
Senast redigerad av Hidjangalo 2025-01-06 kl. 10:33.
Citera
2025-01-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Elon Musk börjar närma sig Annika Strandhäll i snabba, spretiga inlägg på X. Kanske av samma orsak.

Som politiker skulle jag vara försiktig med kontakter med Musk, han verkar snabbt kunna vända. Han fick ju MAGA mot sig i arbetskraftsinvandringsfrågan.
Det blir lätt så med högpresterande hjärnor som Musks. Till skillnad från din Strandhäll, som drivs av alkohol-ångor. Men det visste du så klart..
Citera
2025-01-06, 10:32
Medlem
Sleepdancers avatar
Hans kritik av, och om man läser mellan raderna, hat, mot Starmer är också värt att ta upp varför han postar inlägg om Starmer.

Råder er att titta på hans X sida.
Citera
2025-01-06, 11:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Nigels svaghet är nog också att han kör en "one man show". Han är partiet, de verkar inte ha en stark organisation utan honom. Jag tänker lite på Ny Demokrati med Bert Karlsson.
Citera
2025-01-06, 11:17
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Tommy Robinson har inte försökt gå med i Reform och har inte sagt att han vill ta över posten! Detta kommer från andra som vill ha ett nytt ledarskap då Farage inte vill deportera illegala.

Dessutom har Farage inte anslutit till skaran som vill se Tommy Robinson fri. Tommy har alltså gjort en dokumentär som han förbjudits att visa, det gjorde han i alla fall och därför sitter han i fängelse, i isoleringcell!

Tommy Robinson är inte som SD, du begriper inte Storbritannien kraftiga avsky för nazismen och extremhögern. Tommy Robinson's "problematiska" förflutna utgörs av att han varit "fotbollshuligan", han är helt enkelt vit brittisk arbetarklass. Lite "rough around the edges" som någon uttryckte det. Han har aldrig dömts för eller ertappas med rasism!

Jag rekommenderar er att kolla hans X-konto och dokumentären i fråga. https://x.com/TRobinsonNewEra/status/1817184820151070917?t=mHqMl7ceJNO-0XA1zTtW3A&s=19

Här finns den sista intervjun innan fängelse han gjorde med den brittiska-judiska (cancellerade bbc) journalisten, Andrew Gold.

https://x.com/AndrewGold_ok/status/1841913173143912528?t=y5qEB2n3rkJazQADnJxblQ&s=19
Och så låtsas vi att han aldrig varit med i nationella rörelser.

Reform Uk handlar om att just reformera dagens politiska partier. Det är ingen nationell rörelse.

TR kommer aldrig att bli rumsren. Gå och lägg dig. Jag vet mycket väl vem han är och tex. lyssnat på jordan peterson intervjun.
Citera
2025-01-06, 11:19
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Här har vi en nykter och välformulerad analys av Ben Habib. Det som slår mig är att Nigel tycker det är en politisk häxjakt när Trump dras inför rätta och får en fällande dom men när Tommy Robinson blir utsatt för samma sak så målas han ut som en simpel brottsling som ska slängas in bakom lås och bom.

https://x.com/elonmusk/status/1876107251276251257?t=BMdcOh5cLKr6snrPSVtb5Q&s=19
Din länk handlar varken om musk eller farage. Du läser in massa skit som ingen sagt.
Citera
2025-01-06, 11:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Det blir lätt så med högpresterande hjärnor som Musks. Till skillnad från din Strandhäll, som drivs av alkohol-ångor. Men det visste du så klart..

Ogenomtänkta X-inlägg på nätterna är det som förenar dem. Kanske olika substanser som orsakar det.
Citera
2025-01-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Och så låtsas vi att han aldrig varit med i nationella rörelser.

Reform Uk handlar om att just reformera dagens politiska partier. Det är ingen nationell rörelse.

TR kommer aldrig att bli rumsren. Gå och lägg dig. Jag vet mycket väl vem han är och tex. lyssnat på jordan peterson intervjun.

Vad menar du med nationella rörelser?

Han gick med i BNP, men lämnade snabbt när hans två svarta vänner inte fick komma in. Är det det du menar?

Nej, Tommy Robinson kanske inte kommer att bli rumsren i dina ögon, han är en aktivist. Han gör inte anspråk på att vara något annat, han hymlar inte med sitt förflutna inom huliganism eller att han gripits med ett halvt gram kokain.

Han har aldrig gjort anspråk på en position inom Reform.
Citera
2025-01-06, 12:12
Medlem
Tintinikongos avatar
Farage är en stinkande Putindyrkare. 🤮
Citera
2025-01-06, 12:26
Medlem
sxephils avatar
Farage har inte vad som krävs. Han löper aldrig linan ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in