2025-01-05, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag trodde du gillade massinvandring av indier.

Vet inte vad som fått dig att tro detta inget emot indier men vi har nog med människor kapabla att lära sig software development kodning och dylikt.
Citera
2025-01-05, 18:59
Medlem
Nle201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Farage måste ju attrahera breda väljargrupper från både Labour och Tories, han måste vara lite mesig. Det räcker ju inte med 20 % där utan för att få makt måste man vara största parti.

Frågan är om det finns tid för att vara mjäkig medans en relativt stor folkrörelse håller på att bildas, han lever fortfarande på sina brexit-meriter, och på sin karisma, men finns det plats för honom
Citera
2025-01-05, 19:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201
Frågan är om det finns tid för att vara mjäkig medans en relativt stor folkrörelse håller på att bildas, han lever fortfarande på sina brexit-meriter, och på sin karisma, men finns det plats för honom

Men deras majoritetsvalsystem omöjliggör att ett radikalt nationalistiskt parti kan få makten. Man måste få majoritet i valkretsarna, tvåan räknas inte.

Edit: Om det är flera partier behöver man inte ha majoritet; men man måste vara störst i valkretsen för att få någon plats i parlamentet. Se på Reform nu; de fick ytterst få platser trots att de var 3e största parti.
Citera
2025-01-05, 19:27
Medlem
MyJustices avatar
Lämmnade Twitter idag
Musk har ätit för många sviskon och fått storhetsvansinne
Vad jag har läst så är det vanligt med dubbeldiagnos och Musk har asbergers
så gissningsvis har han borderline eller psykopatiska tendenser
vad jag har läst så har man en stor rädsla för att bli övegiven om mann har Borderline -
Så det är vanligt att borderliner lämnar folk för att slippa att bli lämnad
Farage har väl börjat att dra sig bort från Twitter
Senast redigerad av MyJustice 2025-01-05 kl. 19:29.
Citera
2025-01-05, 20:00
Medlem
Kaptagons avatar
Historien med Tommy Robinson är nog bara tippen på isberget. Nigel har gjort en del uttalanden den senaste tiden som en del gräsrötterna inom Refom inte gillat.

Här säger Nigel att det inte går att deportera de som tagigt sig illegalt till England.

https://x.com/Queenie12111/status/1875921297576022343?t=IaxKo0q4sIRRQ0G0qGdNnA&s=19

Här ett uttalande där han säger om britterna inte kan samarbeta med den muslimska populationen så kommer den vita kristna britten att förlora runt 2050.

https://x.com/MajorGowen_/status/1875918036408156416?t=WBR0OlSKsaTy8VIaOrmjpQ&s=19

Här säger han att det inte har någon betydelse att vita britter skulle bli en minoritet i sitt egna land.

https://x.com/wayotworld/status/1836147670152257589?t=-V2FFsWZ0AW707Ln11JzZA&s=19

Alla dessa uttalande började komma när en viss Muhammad Ziauddin Yusuf blev en av de största bidragsgivarna till partiet samt ordförande. En muslimsk miljonär från Sri Lanka.

https://x.com/Shunyaa00/status/1875909194211365276?t=sigOHc9kY-_kyYWPKayWPw&s=19

Jag får känslan av att Nigel har gett upp och gått från en Winston Churchill till en Neville Chamberlain.
Citera
2025-01-05, 20:35
Medlem
Är Tommy Robinsons rätta plats i ett politiskt parti dock? Jag tror han kan göra mer nytta på andra sätt. Exempelvis har han väl anordnat stora demonstrationer som varit lyckade.

Svagt dock av Farage att inte kunna stå upp för honom. Han är helt uppenbart en politisk fånge för att han är besvärlig för den styrande klassen.

Jag är också osäker på om Farage har vad som krävs för att rädda UK.
Citera
2025-01-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Vad jag har läst så är det vanligt med dubbeldiagnos och Musk har asbergers
så gissningsvis har han borderline eller psykopatiska tendenser

Fast ordet dubbeldiagnos betyder att personen dels har en psykiatrisk diagnos, dels miss*brukar alkohol (eller substanser).

Har musk ett missbruk?
Citera
2025-01-05, 22:14
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Fast ordet dubbeldiagnos betyder att personen dels har en psykiatrisk diagnos, dels miss*brukar alkohol (eller substanser).

Har musk ett missbruk?

Det ryktas om att han tagit narkotikaklassad medicin för någon form av psykisk ohälsa. Han har även uttryckt stöd för dessa substanser för de med psykisk ohälsa.

Han är onekligen en underlig figur. Rent fysiskt har han förändrats mycket också. Till en början pga av dåligt självförtroende i o m att han började bli skallig. Sen nu är han ju mer fet och flottig i ansiktet. Jag tror inte han mår bra alls. Han är i alla fall ingen närvarande far till sina barn och fruar.
Citera
2025-01-05, 22:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så du tycker inte att Nigel Farage är för mesig mot Islam?
Du menar väl inte det är därför Musk anser att han bör avgå?
Det är helt orelaterat till den frågan. Musk är 100 % för muslimsk (likaså andra religioners) arbetskraftsinvandring till USA, bara folk kan försörja sig själva.

Det är ingen politik alltså, bara tuppfäktning.
Citera
2025-01-05, 22:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det ryktas om att han tagit narkotikaklassad medicin för någon form av psykisk ohälsa. Han har även uttryckt stöd för dessa substanser för de med psykisk ohälsa.

Han är onekligen en underlig figur. Rent fysiskt har han förändrats mycket också. Till en början pga av dåligt självförtroende i o m att han började bli skallig. Sen nu är han ju mer fet och flottig i ansiktet. Jag tror inte han mår bra alls. Han är i alla fall ingen närvarande far till sina barn och fruar.
Inte ryktas. Musk har flera gånger talat om sitt eget (receptbelagada) intag av ketamin. Att han är en cannabisbrukare undgår ingen.
https://www.forbes.com/sites/dereksaul/2023/06/27/elon-musk-touts-ketamine-for-depression-following-report-on-his-use-of-drug/
https://www.bbc.com/news/technology-45445554
Citera
2025-01-06, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82

Han arbetar 16 timmar om dagen, vem.hade inte sett sliten ut då?. Twitter är iallfall ovärderligt för sanningen och yttringsfriheten i många länder med kontrollerande statsmedier som Iran och England.

Farage verkar vara chosen opposition, han säger ingenting alls. Helt blodfattig.
Senast redigerad av SamDumpty 2025-01-06 kl. 02:28.
Citera
2025-01-06, 08:20
Medlem
Kaptagons avatar
Här har vi en nykter och välformulerad analys av Ben Habib. Det som slår mig är att Nigel tycker det är en politisk häxjakt när Trump dras inför rätta och får en fällande dom men när Tommy Robinson blir utsatt för samma sak så målas han ut som en simpel brottsling som ska slängas in bakom lås och bom.

https://x.com/elonmusk/status/1876107251276251257?t=BMdcOh5cLKr6snrPSVtb5Q&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in