2025-01-01, 15:19
Medlem
https://www.reddit.com/r/FantomFoundation/comments/1hqlxsj/coming_soon/

Såg detta nyss och tyckte det var häftigt, visst finns det kryptokort redan men det finns väl ingen coin som har ett eget kort som sonic/ftm har.

Undrar hur det blir med KYC?
Om dom inte kräver id och bara en adress så skulle det va sjukt jävla underbart för alla kriminellla som då bara kunde skapa ett kort och få det skickat till random typ ett hotellrum eller nåt och sen kunna spendera alla sina pengar riskfritt.
Citera
2025-01-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Självklart krävs KYC.

Var har du läst det och i vilken form?
Vissa kräver bild på id vilket är lätt att fakea medans andra kräver videoverifikation vilket nästan är omöjligt
Citera
2025-01-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
https://www.reddit.com/r/FantomFoundation/comments/1hqlxsj/coming_soon/

Såg detta nyss och tyckte det var häftigt, visst finns det kryptokort redan men det finns väl ingen coin som har ett eget kort som sonic/ftm har.

Undrar hur det blir med KYC?
Om dom inte kräver id och bara en adress så skulle det va sjukt jävla underbart för alla kriminellla som då bara kunde skapa ett kort och få det skickat till random typ ett hotellrum eller nåt och sen kunna spendera alla sina pengar riskfritt.

FLOKI har släppt ett kort redan
https://floki.com/debit-card

Det här är ingenting nytt, funnits/finns många cryptoprojekt med kort..
CDC och coinbase har kort, binance hade också det fram tills förra(?) året. Räknar med att de kommer med ett nytt kort under 2025.

KYC kommer det garanterat vara, annars skulle dessa kort inte säljas eller ens fungera inom EU.

Här kan du läsa mer,
https://www.coingecko.com/learn/top-crypto-cards
Senast redigerad av firmahasten 2025-01-01 kl. 17:05.
Citera
2025-01-01, 20:21
Medlem
Coolt, alla coins borde ha så, då hade man sluppit använda både banker och exhanges
Citera
2025-01-21, 15:57
Medlem
Kan S ha nått sin botten. Köpte in mig på $0.55

Man får kolla på FTMs graf för att ha någon referens.
Senast redigerad av david-taxi 2025-01-21 kl. 16:08.
Citera
2025-01-21, 19:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Kan S ha nått sin botten.
Jag vet inte, har kedjan börjat användas till något plötsligt?
Citera
2025-01-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag vet inte, har kedjan börjat användas till något plötsligt?
Det är inte det som krävs för att priset ska stiga.
Citera
2025-04-12, 15:52
Medlem
Ett spännande projekt och mycket volatilt pris just nu som man kan utnyttja för att göra snabba pengar. Gick in runt $0.42 nån dag innan Trump meddelat att han pausar tullarna.

Dippar kraftigt ibland men är också en av de 100 högst rankade kryptovalutor som stiger kraftigast när det väl stiger på marknaden rent allmänt.
Citera
2025-04-15, 17:44
Medlem
ftm, eller sonic, eller s token som det kallas, har hållit ganska bra denna struliga vår.

Vi hade en enorm sälj i vintras när binance annonserade att ftm skulle tas bort från deras plattform, men det var ju ett dumt misstag bara vilket fick priset att rasa 2-3x på några veckor.
Ftm bytte namn endast, inget mer.

Skulle säga det är riktigt bra köpläge nu.
Citera
2026-01-08, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
ftm, eller sonic, eller s token som det kallas, har hållit ganska bra denna struliga vår.

Vi hade en enorm sälj i vintras när binance annonserade att ftm skulle tas bort från deras plattform, men det var ju ett dumt misstag bara vilket fick priset att rasa 2-3x på några veckor.
Ftm bytte namn endast, inget mer.

Skulle säga det är riktigt bra köpläge nu.

Citerar mig själv och detta var den sämsta investering jag någonsin gjort.

På ett sätt är jag inte ledsen över pengarna jag förlorat, är mer ledsen och funderad över hur en coin kan rasa såhär otroligt jävla mycket.
För det hör inte till vanligheterna att en ganska etablerad coin först går ner till priserna det låg på för flera år sedan och sen rasar det ytterligare 10x.
Det är faktiskt riktigt illa.
varför gick det ner så otroligt mycket?

Kommer det någonsin gå upp igen?
Jag tvivlar, iaf att vi skulle nå 1 dollar ens, det är 10x från dagens pris.
Citera
2026-01-08, 03:25
Medlem
Citat:
Ett spännande projekt och mycket volatilt pris just nu som man kan utnyttja för att göra snabba pengar. Gick in runt $0.42 nån dag innan Trump meddelat att han pausar tullarna.

Dippar kraftigt ibland men är också en av de 100 högst rankade kryptovalutor som stiger kraftigast när det väl stiger på marknaden rent allmänt.

Ja, det har varit en bra coin att investera i och sälja när marknaden går upp igen, gjorde själv en del pengar på just denna coin från 2023-2025.
Vissa tillfällen kunde jag göra 2-3x på nån vecka och det har känts som en hyfsat stabil coin, men sen hände det något under 2025.
Citera
2026-01-08, 06:38
Medlem
Citat:
Kan S ha nått sin botten. Köpte in mig på $0.55

Man får kolla på FTMs graf för att ha någon referens.

Nu är möjligtvis en botten.
Men vad händer om btc går neråt igen, typ mot 60k usd?
Då lär altcoins dumpa ännu lite till.

Var väl några saker som gjorde att ftm gått dåligt.
Uppgraderingen var ett misslyckande, många användare var endast intresserad av airdrops eller vad det var.

Ftm låste 2 wallets vilket gjorde att användarna av ftm började misstro och funders om det verkligen var rätt att en altcoin ska kunna låsas sådär.
Det ledde till att några anonyma hackare på något sätt lyckades komma åt de låsta coinsen och sedan växlade dom allt till eth.
Då fick sig säkerheten hos ftm en smäll vilket gjorde att priset dalade ännu mer.

Har läst ftm vill skapa etf bland annat och det skulle göra att priset steg ganska mycket.
Men jag skulle säga ftm/sonic är rätt illa ute just nu och inget jag hade velat inneha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in