Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag gnäller en del på svensk supporterkultur, men jag är jävligt glad att vi inte är England i vilket fall. Det här är det bland det stördaste jag sett:
https://x.com/CasualChaps/status/1921280084599537815
Burnley bannar sina egna supportrar på livstid för att de pitchade efter avancemanget till Premier League. Det är sinnessjukt.
Kikade lite på infon etc och det är inte riktigt så att de inte visste vad som gällde. Klubben har tidigare under säsongen informerat om vad som gäller, dvs springer du ut på planen så får du en ban for life. Gissningsvis pga att de ju tidigare haft problem med en del fans. Nu var det ändå ett gäng som rusade in och "passade på" att göra sönder elektroniska reklamskyltar som Burnley får betala, några som provocerade, etc.
Så var nog alltså inte så att alla var några som bara firade lite för mycket och inte förstod vad som gäller, vilket man kan få uppfattningen av om bara läser och fokuserar på den enskilda matchen.
Men om de nu har film och faktiskt bannar även sådana som bara gjort en glädje-invasion så tycker ju även jag att klubben gått för långt. Lite överseende måste man ju ha för folk som firar uppflyttning och pitch invasion vid enstaka tillfällen är liksom en del av den engelska fotbollskulturen.