2025-01-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Jag tror de iaf. Eftersom hans föräldrar bekräftade det och tittar du på de sista bilderna på honom ser han inte alls ut att må bra .

Såg precis klart dokumentären.. och fyfan det är sällan jag gråter men detta gjorde mig verkligen berörd.
Citera
2025-01-06, 15:57
Medlem
Är inte detta en omklippt version av den som gick på svt förrut? Är rätt säker att den kom ut efter hans död. Kändes som samma fast dom klippt bort när han pratar om hur han upptäkt carl jungs filosofi, en extra scen med han från coldplay i studion. Samt att Ash framstod i den förra som mycket mer hänsynslös och pushande mot slutet.

Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2025-01-06, 16:06
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har vad jag vet aldrig hört en låt av Avicii, men jag blev rekommenderad av en nära vän att se dokumentären då jag själv är musiker.
Går den att se någon annanstans än på netflix?
Citera
2025-01-06, 16:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Higgz
Är inte detta en omklippt version av den som gick på svt förrut? Är rätt säker att den kom ut efter hans död. Kändes som samma fast dom klippt bort när han pratar om hur han upptäkt carl jungs filosofi, en extra scen med han från coldplay i studion. Samt att Ash framstod i den förra som mycket mer hänsynslös och pushande mot slutet.

Eller är jag helt ute och cyklar?
Det är en annan, men vissa scener och klipp finns i båda.
Tycker denna gav en bättre bild av Ash. Men kanske inte av hans zombieliknande föräldrar.
En sorglig historia på alla sätt, det verkar inte ha funnits någon som kom honom riktigt nära.

Kan även rekommendera hans sista konsert från Ushuaïa, Ibiza som också finns på Netflix
Citera
2025-01-07, 20:53
Medlem
Fin musikhistoria men den hade ingenting med Tims mentala ohälsa att göra. Och ingenting nämns tex om hans komplicerade förhållande till kvinnor och hur han också förändrades dramatiskt efter sina Ayahuasca-sessioner. Den första dokumentären hade betydligt mer djup.
Citera
2025-01-09, 18:43
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Fin musikhistoria men den hade ingenting med Tims mentala ohälsa att göra. Och ingenting nämns tex om hans komplicerade förhållande till kvinnor och hur han också förändrades dramatiskt efter sina Ayahuasca-sessioner. Den första dokumentären hade betydligt mer djup.

Komplicerade förhållande till kvinnor?
Citera
2025-01-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Komplicerade förhållande till kvinnor?

Ja det är något som Ash tar upp i första dokumentären. Dessutom utelämnar man den lilla detaljen att Tims tjej gjorde slut och gick tillbaka till sitt ex bara dagar före Tim tog sitt liv. Det behöver inte vara en bidragande faktor men det är så många saker man utelämnat i denna dokumentär. Inte undra på att folk inte förstår någonting.

(FB) Skvaller om DJ:n Avicii (Tim Bergling), död 2018-04-20
Citera
2025-01-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har vad jag vet aldrig hört en låt av Avicii, men jag blev rekommenderad av en nära vän att se dokumentären då jag själv är musiker.
Går den att se någon annanstans än på netflix?

Det har du garanterat gjort, hundratals gånger. Och vilken slags svensk självutnämnd ''musiker'' känner inte iallafall till Avicii?
Citera
2025-01-20, 19:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Det har du garanterat gjort, hundratals gånger. Och vilken slags svensk självutnämnd ''musiker'' känner inte iallafall till Avicii?
Jag har aldrig sagt att jag inte känner till Avicii, och vad vet du om vad jag exponerar mig för för sorts musik?

Kanske att jag hört någon låt av honom i någon arena när jag sett en hockeymatch, annars vet jag inte var jag skulle ha hört honom, men det kanske du vet? Inte en chans att jag hört honom hundratals gånger.

Och vad menar du med "musiker"? Vad vet du om det?

Ödmjukt inlägg
Senast redigerad av Bartman777 2025-01-20 kl. 19:14.
Citera
2025-02-19, 07:47
Medlem
Why wasn't Tereza included in the documentary?After all, she declared that she was close to starting a family with Tim. Not to mention how "extraordinary" she thought their relationship was.
Senast redigerad av isprinsessan777 2025-02-19 kl. 07:55.
Citera
2025-02-25, 16:23
Så otroligt dålig dokumentär om en otroligt ovärdig och tråkig svensk feghet.
Satt med en bög kompis som ville se den, låtsades iaf att den var värd all jävla tid min fula hor kompis behövde. Var under influencern av vape penna dessutom, otroligt mer intressant än en jävla svenne horunges existens iaf.
Dokumentären får en faktura på: 2 timmar av mitt liv tillbaka på engång tack!
Citera
2025-02-26, 13:34
Medlem
Bret-Harts avatar
En plågad konstnärs själ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in