• 1
  • 2
2025-01-08, 18:30
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Kopior ja. Men inte går det väl att köpa riktiga? Men nu är jag vuxen och har dessutom gjort värnplikten inom flottan så... Lövhögen... Haha. Nja...
Sen var det ju inte det jag efterlyste utan en genomgång av på marknaden tillgängliga fabrikat på friluftskläder. Finns det en mer utförlig sådan än den jag själv länkade till initialt?

Det är samma byxor bara det att de inte är märkta med tre kronor.

Jag vet ingen lista på märken, men kolla de företag på nätet som säljer outdoors-grejer.

Outnorth, Widforss, Outdoorexperten, osv.

Du får knåpa ihop en egen lista.
Citera
2025-08-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Hej på er!
Efterlyser "den stora listan" över alla fabrikat på friluftskläder vi kan tänkas känna till.
Denna dyker upp men är i mitt tycke bara en bra start.

https://staffansandberg.se/friluftsmarken/

Några fabrikat kände inte ens jag till men den är ju långt ifrån ens halvvägs tillkomplett. Efter 48 år så har man ju hunnit med ett antal och oftast varit som nöjdast med North Face, Meindl, Tierra, Haglöfs, Peak och Marmot. Plus att Staffans "Kvalitet/prisindex" kanske kan utvecklas något. Då menar jag inte att Haglöfs identifieras som gangsta i orten och det bör tas i beaktning; Det kan vi bara skita i. Och att en skidjacka från Lasse Kjus eller Elevenate kostar 15000 vet vi, men är det rätt pris?

Så, är det någon som sitter och filar på något eller finns det en mer arbetad guide över märken och fabrikat i friluftsvärlden? Anledningen till att jag frågar är att jag igår beställde för första gången utrustning från Revolution Race. Varit skeptisk länge men har inte hört något negativt direkt heller. Billiga o bra grejer från Borås och endast försäljning online. Tja, vad kan gå fel? Halva priset jämfört med andra mer etablerade märken...
Vi får väl se.

Jag tror (påstår mig veta), precis som det var någon skrev: ge upp tankarna på en lista, om du inte skriver en själv, och börja leta hos webbutiker. En sån här lista skulle bli på tok för stor för att innehålla alla märken. Tänk på att det finns många stora internationella märken, det finns mindre nationella märken och de som säljs enkom på ett visst företag tex att InterSport och Stadium har egna märken. Jag som bor på gränsen till Norge vet att det är likadant där på deras kedjor och att de har egna nationella märken.

Den bättre frågan är att be om en lista över bra, betrodda webbutiker med bra utbud och kundservice.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in