Fick en klump i magen när jag såg ett specifikt par boende i fastigheten, som tidigare haft bränder i flera fastigheter de bott i och plockat ut pengar från Försäkringsbolaget varje gång.
Hur jag vet detta är för att jag känner till båda privat men inte umgås med, och de är ett ganska känt par här i Arboga och inte minst kvinnan för hennes överlevnadsmetoder och sociala förmågor.
*va-Lotta Krist*ns*en (Lotta) och Sam*e abdalla Rahman Abdo (Titi).
Paret figurerar redan på flashback i andra trådar https://www.flashback.org/t2858549p45
Det är andra gången det brinner i det huset på en vecka, och vad jag vet sedan tidigare så har det i minst 3-4 andra fastigheter de haft i sin ägo på något sätt har brunnit och några fler fall av vattenskada varpå Lotta och Titi Plockat ut försäkringspengar för.
Titi fick nyligen sparken från sängfabriken i Valskog och Lotta är ett klockrent socfall som aldrig jobbat en dag i sitt liv och levt på barnbidrag för 7 ungar.
Jag misstänker att istället för att skaffa sig ett nytt jobb tänker dom dra försäkringskortet ännu en gång för att få lite pengar att leva på.
Är det fler i Arboga som reagerat på att det brinner i fastigheten just dessa två bor i?
Dom är minst 3 inblandade. Nej,nej. Hans mamma lever inte vad jag vet.
Men har du någon aning om vilka 3 de skulle kunna vara? Vore ju bra att polisen vet om det eller såg något? Tänkte du som bodde i källaren lär väl ändå kunnat sett vad som skett?
Men har du någon aning om vilka 3 de skulle kunna vara? Vore ju bra att polisen vet om det eller såg något? Tänkte du som bodde i källaren lär väl ändå kunnat sett vad som skett?
Glömmer du bort vad du själv skriver ?
Du skriver dom har gjort så förr för att få försäkring pengar. Ändå tur att man har hem försäkring såklart. Om saker blir rökskadat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!