• 3
  • 4
2024-12-31, 16:27
Medlem
Operatören kunde fortfarande inte se fakturan av någon anledning fast de sa att det skulle gå idag.

Gör jag en saldokoll verkar det dock som att det lagts på 433 kronor. Då stämmer det nog att det var 30 kr per minut, med tanke på att samtalet varade i 14 minuter + ett X antal sekunder. Återkommer dock om det ej skulle stämma.

Tack för all hjälp i tråden och Gott nytt år!
Citera
2024-12-31, 17:58
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Landsnummer 39 är Italien tror inte de har sådant scam men det får du se

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det var väl ett italienskt nummer som TS barnbarn ringde? Åtminstone förstod jag det så pga att det var Italiens landsnummer.

0939 är ett "riktnummer" för betaltjänster i den svenska nummerplanen.

Förutom de geografiska riktnumren finns:
  • frisamtalstjänster - (020)
  • tjänster med delad kostnad - (077)
  • betalteletjänster - (0900, 0939, 0944)
  • personliga nummertjänster - (075)
  • mobiltelefonitjänster - (070, 072, 073, 076 och 079)
  • telematiktjänster (M2M/IoT) - (0378, 071 9)
  • geografiskt oberoende tjänster (010)

Det internationella prefixet är 00 i Sverige.
Citera
2024-12-31, 18:15
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Du tror att det finns betalnummer där ute som kostar flera tiotals kronor per minut, som dras endast av att man ringer? Det får stå för dig. Återkom om några veckor och se TS intyga att ingenting hände.

Ja, det finns, och det är säljaren som sätter priset.
Det finns två typer av betalnummer: ett där du betalar per minut. Där är gränsen 1500 kronor per samtal. Den andra typen är kostnad per samtal. Där är gränsen 500 kronor per samtal.

Sen finns det massanropsnummer, som börjar med 099. Där betalar du för varje samtal, oavsett om det är en telefonsvarare eller människa som svarar. Används ofta av olika tävlingsprogram. Om det är för att rösta i ett tv-program brukar maxgränsen vara 20 kronor per samtal, men om det är till välgörenhet är det upp till 500 kronor per samtal. Och du kan ringa hur många gånger som helst...
Citera
2025-01-01, 00:11
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Oroa dig inte, det är en myt att man kan ringa ett nummer som sedan kostar hur mycket som helst.
vadå en myt finns tjejer att prata med för 19:90/min det är ingen myt
Citera
2025-01-01, 00:17
Medlem
Twizzs avatar
Hallon har en funktion jag kunde välja att jag inte kan ringa något som inte ingår.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in