• 5
  • 6
2025-05-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Såg det precis på text-tv och tänkte göra ett inlägg här, men du hann före.

11-0, alltså... Det ska inte vara möjligt på den här nivån. Ibland kan det bli konstiga resultat på somrarna när lag med tydlig invandrarprägel drabbas av spelarbortfall för att många åker på semester till landet de flytt ifrån, men det känns som för tidigt för det.

Konstigt också ifall Skövde visat bra form på sistone (de ligger iofs näst sist). Bara 12 insläppta mål totalt på 9 spelade matcher inför kvällens match. Kanske drog de på sig ett par utvisningar? Skador på nyckelspelare? Om flera i laget drabbats av typ maginfluensa har jag för mig att man kan ansöka om att få matchen uppskjuten, så det bör inte ha varit fallet här.

Väldigt ovanligt förstås, men ändå att det kan hända någon gång i en tredjedivision. Har faktiskt hänt ett antal gånger i allsvenskan med tvåsiffrigt, om än väldigt länge sedan. Att något lag gjort 9 mål hände dock så sent som på 90-talet.
Citera
2025-05-29, 20:31
Medlem
zebra121s avatar
Ponera med att Ljungskile går upp i SE och Oddevold håller sig kvar /avancerar inte uppåt. Derby i den regionen är då ett faktum. Det skiljer ca. Två mil mellan orterna.

Hur stort/hett är detta derby? Någon som vet?
Citera
2025-05-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
Här kan alla de 11 målen av Ljungskile ses.
https://www.youtube.com/watch?v=2OsHXqRXD7A

Oj.. en del flyt men kanske det blev ovanligt många mål delvis pga att Ljungskile verkligen gick för det. De firade varenda mål som om de nyss gjort ett viktigt sådant. Ofta slår lag som leder stort av på takten och ”säkrar” redan vid 3-0/4-0, men Ljungskile bara öste på.
Citera
2025-05-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ponera med att Ljungskile går upp i SE och Oddevold håller sig kvar /avancerar inte uppåt. Derby i den regionen är då ett faktum. Det skiljer ca. Två mil mellan orterna.

Ljungskile tillhör Uddevalla kommun så de är alltså mer än bara grannorter. Som jag uppfattat det har folk i Uddevalla tätort upplevt det som väldigt störande att lilla Ljungskile var bättre än Oddevold under många år. Men ”hett” kanske det inte riktigt är. De tydligt ogillar varandra men inte så att det skulle bli kaos om de möts i Superettan, tror jag.
Men jag har mest hört kommentarer och har ingen lokal insyn, så vore kul om någon från Uddevalla hittade hit och ger lite input.
Citera
2025-05-30, 14:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

Det är väl rätt hett. Det är inte bara samma region utan samma kommun. Uddevalla kommun. Ett Uddevalla-derby där centralorten ställs mot byn utanför.

Vill minnas att det varit rätt kyligt då Ljungskile tycker att dom nedprioterats av kommunen till förmån för lagen inne i stan med Oddevold i spetsen då Ljungskile tycker att dom borde få mer då dom varit bäst i kommunen länge då Oddevold varit på dekis.
Citera
2025-05-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Ljungskile tillhör Uddevalla kommun så de är alltså mer än bara grannorter. Som jag uppfattat det har folk i Uddevalla tätort upplevt det som väldigt störande att lilla Ljungskile var bättre än Oddevold under många år. Men ”hett” kanske det inte riktigt är. De tydligt ogillar varandra men inte så att det skulle bli kaos om de möts i Superettan, tror jag.
Men jag har mest hört kommentarer och har ingen lokal insyn, så vore kul om någon från Uddevalla hittade hit och ger lite input.

Många inbitna LSKare tycker genuint illa om Oddevold. Tvärtom kanske är annorlunda då ju Oddevold fram till LSK började stiga i seriesystemet runt 1990 ändå var superklar etta i Bohuslän, var ju snarare IFK Uddevalla som var rivalen. Min tyvärr avlidne vän som var ett stort LSKfan njöt ju över Oddevolds misär under åren, det är ju först nu de sista åren som Oddevold återtagit tätplatsen i Bohuslän.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in