Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.tubbs
Har själv sålt av en del sverige-fonder och köpt på mig USA-fonder, även Avanza Zero och investmentbolag såldes.
Jag tror EU kommer gå dåligt 2025 och tror på USA, köper LF USA Index samt globalfonder som nu är mycket USA. Till det kryddar med en del risk-aktier som exempelvis D-wave.
Ska säga att 50% av kapitalet är på Lysa bred 75/25 men det är nog ett bra lass USA där oxå..
Funderat på en post mot Indien oxå men inte kommit till skott.
Hur tänker ni?
För första gången har jag bestämt mig för att anskaffa andelar i kontracykliska bolag. Exempel : kommunikation, läkemedel
livsmedel, tobak, alkohol och spel. FFa livsmedel. Detta är branscher som fortfarande går hyfsat när allt annat går dåligt.
Behåller en fond ( 50% U.S , 25% Sverige och resten global) Det är lågkonjunktur i Sverige och jag tror att vi håller oss där på några års sikt. Då blir det väl att köpa axfood , telekom, hälsovård etc
EU-Området och aktier i Euro undviker jag helt.
U.S. tror jag på , tror att de kommer att uppleva en ökande andel av utländskt kapital som söker sig dit i dessa tider. Synd bara att valutarisken är så stor nu. Stärks kronan så kan man snabbt hamna på minus .