2024-12-30, 02:19
Bannlyst
Det verkar som om de inte ens kan stå framme i 1 dag efter öppning, oavsett kyl eller rumstemperatur utan att tappa smaken ganska mycket.

Jag syftar på alla slags dryck här, från Pepsi till Julmust, Cola till Trocadero osv.

Är dessa volymer till för de som verkligen dricker så mycket under en dag på kort tid, eller för familjer som gör slut en sån på middagen, eller typ vid festmåltider som jul/nyår/påsk/gästinbjudan osv osv...

Jag köper dom ibland för de är billigare än 0,5 liters, men 0,5 liters tar ju slut på en gång, det gör inte 1,5 liters flaskorna för mig, de kan stå framme i 3-4 dagar och då är det långt ifrån samma smak som när man först öppnade dom.

Ni som nu köper 1,5 liters, dricker ni upp allt på en gång typ, 1-2 timmar?

Vad är regeln för er när ni väl öppnat en sån 1,5 liter? Är man normal så köper man inte en sån om man inte ska göra slut på den direkt tänker jag, för smaken är förlorad om den står framme 1 dag.
Senast redigerad av Hizbulllaaaaah 2024-12-30 kl. 02:24.
Citera
2024-12-30, 02:28
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizbulllaaaaah
Vem/vilka är 1.5 Liters läskflaskorna till för?

De flaskorna är givetvis till för de som ska ha stora släktkalas där sådana flaskor går åt inom två timmar efter man öppnat dom.
Citera
2024-12-30, 03:02
Medlem
Vill du ha mer än 0,5 liter kan du antingen köpa 2 sådana, eller en 1,5 liters. Inget säger du måste dricka upp allt. Men är man flera räcker det till. Det betyder dock inte att allt måste drickas upp. Man kan hälla bort det som inte dricks upp direkt.
Citera
2024-12-30, 03:03
Medlem
kalkryggars avatar
De har blivit sämre flaskor under senare år. För 15 år sen kunde man öppna en Pepsi Max och dricka lite sen stänga. Man kunde ha den i 3 dagar. Men på 3e dagen så började den tappa lite så man räknade med att ha den i två dagar.

Men de har mixat med korkarna sen dess och de sluter av någon anledning inte lika bra längre. Öppnar man en Pepsi Max till middagen så smakar den trist redan på morgonen dagen efter och på eftermiddagen så är den i princip inte drickbar längre.

Men för mig är det bra för det har gjort att jag i princip nästan helt slutat dricka läskeblask. Har druckit 2 burkar 33cl julmust nu under julen. Pepsi Max har jag nog inte druckit sen i somras.
Citera
2024-12-30, 03:28
Medlem
Jag kan dricka en sådan ensam på en kväll
Citera
2024-12-30, 03:48
Medlem
Citat:
Det verkar som om de inte ens kan stå framme i 1 dag efter öppning, oavsett kyl eller rumstemperatur utan att tappa smaken ganska mycket.

Jag syftar på alla slags dryck här, från Pepsi till Julmust, Cola till Trocadero osv.

Är dessa volymer till för de som verkligen dricker så mycket under en dag på kort tid, eller för familjer som gör slut en sån på middagen, eller typ vid festmåltider som jul/nyår/påsk/gästinbjudan osv osv...

Jag köper dom ibland för de är billigare än 0,5 liters, men 0,5 liters tar ju slut på en gång, det gör inte 1,5 liters flaskorna för mig, de kan stå framme i 3-4 dagar och då är det långt ifrån samma smak som när man först öppnade dom.

Vad är regeln för er när ni väl öppnat en sån 1,5 liter? Är man normal så köper man inte en sån om man inte ska göra slut på den direkt tänker jag, för smaken är förlorad om den står framme 1 dag.

Kanske det fungerar att hällahälla över i glassflaska
Citera
2024-12-30, 04:13
Medlem
Rekommendationen ang hur mycket vätska som ska förtäras/dag är väl ca 3-liter ?
Citera
2024-12-30, 04:19
Medlem
Bra till läskagrogg. En sjuttis och en blanne i kulör efter smak. Någon har alltid tänkt på allt!

Men ja, såklart bra till barnkalas också som nämnts.
Citera
2024-12-30, 05:10
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Jag kan dricka en sådan ensam på en kväll

Jag också. En pepsi max 1,5 sväljer man typ hel eftersom man är så koffeintolerant nu för tiden.
Inte nyttigt.
Citera
2024-12-30, 08:09
Medlem
c.divers avatar
Jag trycker i ny kolsyra då den känns lite avslagen.
Citera
2024-12-30, 08:58
Medlem
Citat:

De är till för fetton, groggkärringar och större sällskap.
Citera
2024-12-30, 09:10
Medlem
Korv-Bajss avatar
Vem/vilka är 1.5 Liters läskflaskorna till för?

Blivande diabetiker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in