• 1
  • 2
2024-12-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Varför ska ni godhetsknarka, när ni istället kan ge direkt till folk i er närhet, vetrinärer osv. Har ni inga bekanta som har det extra svårt?

Personligen handlar det inte om att godhetsknarka utan om att göra en insats som leder till en bättre värld. Då jag inte har tid och ork att göra arbetsinsatsen det skulle kräva i form av t.ex frvillighetsarbete men ändå vill hjälpa till, så gör jag det ekonomiskt.

Återigen, personligen, så vill jag i första hand stödja de större organisationerna som är världsomspännande för mest nytta. Lokalt kommer i andra hand. Svenska freds räknar jag som lokalt medans Amnesty International vore världsligt.

Så om någon känner till några respekterade och väl ansedda organisationer så skriv i tråden. Det jag är ute efter att bidra till är inom de klassiska områdena; fred, djur, natur och forskning generellt sett om den leder till en bättre värld.

Greenpeace som sagt, vågar man bidra till dem, eller har de helt havererat internt efter skandalerna.
Citera
2025-01-01, 15:51
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Dumpen eller vid din sida
Citera
2025-01-01, 18:43
Medlem
Det finns flera som heter liknande, men sök på "hand in hand percy barnevik".
De ordnar Hjälptillsjälvhjälpprojekt ungefär som jag gör, men de är mycket större. Till skillnad från en del andra sådana, som misslyckats för att de inte begriper företagsekonomi,
vet den organisationen hur eftersom den grundades av Percy Barnevik för bonuspengar han fick för att ha fixat till Asea Brown Bovery. Enligt internet har de fixat så många jobb som 4 miljoner jobb till fattiga i världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in