• 1
  • 2
2025-01-02, 19:34
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Håller med i det😄

Det verkar korkat när många syntetiska cannabinoider är helt livsfarliga men kör på.

Snart börjar folk väl dö som flugor igen som förut med sånt här spice.
Citera
2025-01-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det verkar korkat när många syntetiska cannabinoider är helt livsfarliga men kör på.

Snart börjar folk väl dö som flugor igen som förut med sånt här spice.

Dessa THC analoger är nog inte i närheten lika farligt som vissa spice substanser var eftersom i dessa nyare THC varianterna bygger eller ändrar de bara i formulan på THC och HHC så det blir inte flera tusen gånger starkare. Spice var helt nya substanser som påverkade (hade affinitet) på cannabinoid receptorerna fast sjukt mycket starkare som att jämföra tex morfin med fentanyl där cannabis är morfin och spice fentanyl. Där fanns några rätt lugna spice kemikalier oxå faktiskt men det flippade ut och människor köpte 90-98% rent pulver där det behövdes 1-5mg per dos max och fick i sig kanske 30-80mg på en gång det var mest det som gjorde det så jävla farligt även om där kom färdigblandad ibland som sköt en till månen men dom gjorde det inte safe så det kom max 5% över växt materialet. Dessa är mer safe och dessutom blandade relativt safe men bra är det ju inte men det är inte mediciner eller alkohol heller det förstör nog ungefär lika bara påverkar olika receptorer det är allt men jag hade valt Real Deal det är ju definitivt bättre än syntetiskt och inga syntetiska material hör hemma i kroppen igentligen fast jag bryr mig inte jag tycker människor har rätt bestämma själva över sin kropp om de kan hantera det relativt säkert så borde ingen lägga sig i heller och hade de inte klassat cannabis hade detta aldrig någonsin blivit så populärt som det är det måste man räkna in oxå.
Nu har det kommit metaboliter av THC såg jag vilket jag faktiskt skulle kunna tänka testa eftersom metaboliter är vad original substans blir i kroppen som 10-oh-thc så det kan ju omöjligt bli som spice men de doserar det för högt vilket är synd man lär ju få tolerans direkt sedan kommer inget funka.
Citera
2025-01-09, 07:26
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Jag köpte en vape från en svensk återförsäljare och den skulle innehålla THCM. Jag har på några timmar dragit i mig all olja och jag skulle säga att denna känns typ ingenting. Jag är glad på ett sätt för jag slapp äta asmycket godis och må skit imorgon, men jag är också halvt missnöjd då jag förväntade mig THC-liknande effekt, om än svagare. Jag hade blivit lika hög om någon gav en jävligt målande beskrivning på ett cannabis-rus. Nåja, jag köpte dessa vapes med ett annat syfte. Jag har nämligen rökt cannabis för några veckor sedan och jag brukar vara positiv i över 2 månader, ibland 3 månader, så om jag blir stoppad och testad så tänker jag skylla på vapen. Om det fungerar eller inte kan ingen säga men det är bättre än inget.

Om den här återförsäljaren skulle sälja sådana här vapes för 10 kronor styck, med samma olja i, så skulle jag ändå inte köpa den, för det känns i halsen att den är väldigt ansträngd. Det blev typ en syssla tillslut att försöka få i mig den.

Jag har testat HHC, THC-JD, THC-B. Från denna återförsäljare köpte jag en annan vape som innehöll THC-B. Jag anser att den THC-B känns svagare än THC-B som jag konsumerat tidigare. Angående HHC (inklusive alla variationerna, typ HHC-P, HHC0 eller vad dom hette) och THC-JD. När jag konsumerade dom så kunde jag hosta lite extra, men det var det enda negativa, man blev fan hög! Men på dessa vapes med THCM och THC-B, nä jag vill inte påstå att jag blev hög.
Citera
2025-03-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Jag köpte en vape från en svensk återförsäljare och den skulle innehålla THCM. Jag har på några timmar dragit i mig all olja och jag skulle säga att denna känns typ ingenting. Jag är glad på ett sätt för jag slapp äta asmycket godis och må skit imorgon, men jag är också halvt missnöjd då jag förväntade mig THC-liknande effekt, om än svagare. Jag hade blivit lika hög om någon gav en jävligt målande beskrivning på ett cannabis-rus. Nåja, jag köpte dessa vapes med ett annat syfte. Jag har nämligen rökt cannabis för några veckor sedan och jag brukar vara positiv i över 2 månader, ibland 3 månader, så om jag blir stoppad och testad så tänker jag skylla på vapen. Om det fungerar eller inte kan ingen säga men det är bättre än inget.

Om den här återförsäljaren skulle sälja sådana här vapes för 10 kronor styck, med samma olja i, så skulle jag ändå inte köpa den, för det känns i halsen att den är väldigt ansträngd. Det blev typ en syssla tillslut att försöka få i mig den.

Jag har testat HHC, THC-JD, THC-B. Från denna återförsäljare köpte jag en annan vape som innehöll THC-B. Jag anser att den THC-B känns svagare än THC-B som jag konsumerat tidigare. Angående HHC (inklusive alla variationerna, typ HHC-P, HHC0 eller vad dom hette) och THC-JD. När jag konsumerade dom så kunde jag hosta lite extra, men det var det enda negativa, man blev fan hög! Men på dessa vapes med THCM och THC-B, nä jag vill inte påstå att jag blev hög.

Testade den THCM och jag fick effekt fast det var väldigt lite men det funkade. Fast jag är känslig mot THC fast kan hålla med det var lite väl dåligt. Nästa blir THCB och jag tror den blir perfekt för mig fast blir nog den med dubbel styrka eftersom man vänjer sig fort.
Citera
2025-04-22, 13:09
Medlem
Tjena alla. Vet nån en vape som funkar. Inrikes. Eller ska man acceptera att det är bara lurendrejeri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in