Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-28, 18:57
Medlem
Efter förlaga i aktieforumet startar jag en särskild tråd med gissningar om var priset kommer att ligga vid nyår den 31 december 2025.

Regler för att få lite struktur:

Gissningen bör vara i dollar i hela tusental. Ange ett specifikt tal. Eventuella intervall eller garderingar får man lägga till efteråt om man vill, men dessa ingår inte i "tävlingen", vilken handlar om att komma så nära det verkliga nyårspriset som möjligt. Man kan få lägga in tävlingsbidrag fram till och med den 2 januari 2025, men man får bara lägga in ett bidrag.

Från förra årets helt ostrukturerade tävling hittade jag följande gissningar om priset av den 31 december 2024:

Priset den 31 december 2025 kommer att bli mer svårgissat än priset den 31 december 2024, tror jag. Jag är själv väldigt osäker.

Edit. Priset på börsen Coinbase får utgöra facit.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-12-28 kl. 19:44.
Citera
2024-12-28, 19:08
Medlem
Leastons avatar
Hade rätt på att 40k skulle passeras höst/vinter 2023 och samma sak med 100k 2024.
Därför står ju mycket på spel nu när 2025 skall gissas.

Jag tror uppgången bara börjat och är inte så säker på att cyklerna fortsätter som tidigare så som exakt alla verkar tro.

På nersidan tror jag inte vi stänger någon vecka under 74k (förra ATH) om nivån över huvudtaget testas ens.

På uppsidan så tror jag att 150k passeras innan året är slut. Kanske är konservativt, men svårt att spekulera för mycket innan Trump har tillträtt och man får en bättre känsla av vad han tänker göra av alla sina löften. Gör han slag i saken med Bitcoin reserven så kommer 250k utmanas under 2025.
Citera
2024-12-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hade rätt på att 40k skulle passeras höst/vinter 2023 och samma sak med 100k 2024.
Därför står ju mycket på spel nu när 2025 skall gissas.

Jag tror uppgången bara börjat och är inte så säker på att cyklerna fortsätter som tidigare så som exakt alla verkar tro.

På nersidan tror jag inte vi stänger någon vecka under 74k (förra ATH) om nivån över huvudtaget testas ens.

På uppsidan så tror jag att 150k passeras innan året är slut. Kanske är konservativt, men svårt att spekulera för mycket innan Trump har tillträtt och man får en bättre känsla av vad han tänker göra av alla sina löften. Gör han slag i saken med Bitcoin reserven så kommer 250k utmanas under 2025.

Ok, men om det ska räknas som ett tävlingsbidrag behöver du ange ett specifikt tal.
Citera
2024-12-28, 19:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ok, men om det ska räknas som ett tävlingsbidrag behöver du ange ett specifikt tal.

Då kommer ju alla ha fel

Man kan ju då ha rätt i att 150k passeras men sedan om priset är 100k på nyårsafton så är man ändå helt snett på det.

Jag tror jag har rätt i att 150k passeras, men att jag kommer ha väldigt fel när jag säger att priset på nyårsafton är exakt $184 000
Senast redigerad av Leaston 2024-12-28 kl. 19:29.
Citera
2024-12-28, 19:28
Medlem
RobertoSavianos avatar
2025: $235k

Blir ganska stark uppgång från Januari till att April/maj.

Sedan ett bra drop till 108k-nivån.

Sedan rätt lugnt fram till September. Då det tar fart igen.
Citera
2024-12-28, 19:29
Medlem
Citat:
Då kommer ju alla ha fel

Man kan ju då ha rätt i att 150k passeras men sedan om priset är 100k på nyårsafton så är man ändå helt snett på det.

Det gäller att komma så nära som möjligt. Om du tror att priset har passerat 150k kan du t.ex. ange 173k som ditt bidrag för priset av den 31 december.
Citera
2024-12-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
2025: $235k

Blir ganska stark uppgång från Januari till att April/maj.

Sedan ett bra drop till 108k-nivån.

Sedan rätt lugnt fram till September. Då det tar fart igen.

Noterat!
Citera
2024-12-28, 19:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det gäller att komma så nära som möjligt. Om du tror att priset har passerat 150k kan du t.ex. ange 173k som ditt bidrag för priset av den 31 december.
Jag tror jag har rätt i att 150k passeras under året, men att jag kommer ha väldigt fel när jag säger att priset på nyårsafton är exakt $184 000
Citera
2024-12-28, 19:31
Medlem
Citat:
Jag tror jag har rätt i att 150k passeras, men att jag kommer ha väldigt fel när jag säger att priset på nyårsafton är exakt $184 000

Noterat!
Citera
2024-12-28, 20:10
Medlem
Kollade nyss Benjamin cowen och han visade en trendlinje från alla år och under alla dessa år har vi toppat när vi nått den linjen, och den linjen har vi precis nått när vi slog till med 108k.

Jag är tveksam till hur mycket btc kommer gå upp och tror att det kommer bli betydligt lägre än vad folk tror, för det blir det alltid.
Glömmer ni att vi låg på typ 30k för ett år sedan och 100k kändes som en dröm?
Lätt att glömma hur högt priset faktiskt är.

Jag tror att 2025 kommer bli en besvikelse för många när aktiemarknaden krashar.
Tror inte btc kommer vara särskilt högt om ett år och jag gissar det ligger på 55k.

Jag ser absolut ett alternativ där ekonomin inte rasar och btc får ny fart och sprutar förbi 250k, men jag tror det är mer sannolikt att folk är blinda just nu och blir manipulerade av valar och större aktörer och blir blåsta precis som alla gånger förut, så jag säger ändå 55k om ett år.
Citera
2024-12-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
166K säger jag

Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Kollade nyss Benjamin cowen och han visade en trendlinje från alla år och under alla dessa år har vi toppat när vi nått den linjen, och den linjen har vi precis nått när vi slog till med 108k.

Jag är tveksam till hur mycket btc kommer gå upp och tror att det kommer bli betydligt lägre än vad folk tror, för det blir det alltid.
Glömmer ni att vi låg på typ 30k för ett år sedan och 100k kändes som en dröm?
Lätt att glömma hur högt priset faktiskt är.

Jag tror att 2025 kommer bli en besvikelse för många när aktiemarknaden krashar.
Tror inte btc kommer vara särskilt högt om ett år och jag gissar det ligger på 55k.

Jag ser absolut ett alternativ där ekonomin inte rasar och btc får ny fart och sprutar förbi 250k, men jag tror det är mer sannolikt att folk är blinda just nu och blir manipulerade av valar och större aktörer och blir blåsta precis som alla gånger förut, så jag säger ändå 55k om ett år.

Noterat!
Citera
2024-12-28, 20:53
Medlem
Jag tror att en ordentlig krasch kommer nån gång mellan q3 q4 2025 så min gissning blir 30-50k..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in