2024-12-28, 16:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Om det är en tråd med 100 sidor och jag vill se om en viss användare postat i den tråden så kan jag kan söka efter användarnamnet i tråden. Problemet är dock att hans inlägg bara syns om han citerats. Det måste finnas ett bättre sätt. Går det inte att hitta en viss användare i en tråd om han inte citerats?
Citera
2024-12-28, 16:56
Medlem
Har du någon aning om vad personen kan ha skrivit? Du kan gå in på användarens profil och ordsöka för att få upp alla dennes inlägg med det eftersökta ordet
Citera
2024-12-28, 17:09
Bannlyst
Använd google.
Citera
2024-12-28, 17:15
Medlem
Noxyls avatar
Klicka på svar i 'Svar • Visningar' kolumnen. Funkar 'bara' i ämnes menyerna och inte i aktuella, populära etc.
Citera
2025-02-10, 15:16
Avstängd
Jag brukar göra så här, men det fungerar nog bara på dator (webbläsare med flera tabs) och inte på telefon. För klarhetens skull säger vi att den man letar efter har namnet AV1

1. Kör AV1 som sökterm i tråden. Då får man upp samtliga som citerat honom i en lista.
2. Välj någon av dessa sökträffar och högerklicka på den lilla pilen i början av den bit som citeras från AV1. Välj "öppna inlägget i ny tab".
3. Gå vidare till den nya taben, högerklicka nu på AV1.s namn och välj "visa alla inlägg av denne anv i detta ämne"

Det fungerar , förutsatt att åtminstone en person har citerat AV1 i tråden (det är praktiskt taget idiotsäkert i livliga och välbesökta trådar
Senast redigerad av HepCat-X 2025-02-10 kl. 15:19.
Citera
2025-02-10, 17:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag brukar göra så här, men det fungerar nog bara på dator (webbläsare med flera tabs) och inte på telefon. För klarhetens skull säger vi att den man letar efter har namnet AV1

1. Kör AV1 som sökterm i tråden. Då får man upp samtliga som citerat honom i en lista.
2. Välj någon av dessa sökträffar och högerklicka på den lilla pilen i början av den bit som citeras från AV1. Välj "öppna inlägget i ny tab".
3. Gå vidare till den nya taben, högerklicka nu på AV1.s namn och välj "visa alla inlägg av denne anv i detta ämne"

Det fungerar , förutsatt att åtminstone en person har citerat AV1 i tråden (det är praktiskt taget idiotsäkert i livliga och välbesökta trådar

Nu handlade det ju om just det fallet när någon inte citerats.
Citera
2025-02-10, 17:53
Medlem
maktspels avatar
Du får väl köra find_posts_by_user-addressen och manuellt skriva in tråd- och användarnummer
Citera
2025-02-12, 18:19
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Om det är en tråd med 100 sidor och jag vill se om en viss användare postat i den tråden så kan jag kan söka efter användarnamnet i tråden. Problemet är dock att hans inlägg bara syns om han citerats. Det måste finnas ett bättre sätt. Går det inte att hitta en viss användare i en tråd om han inte citerats?
Svar + visningar kolumnen, klicka på namnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in