2024-12-28, 16:10
Medlem
Är ute efter en dammodell av elcykel som e prisvärd men ändå med bra komponenter

Pris runt 25-30 000kr

Crescent går fetbort då många haft problem med deras elcyklar och vill ej ha deras egoing system

Lågt insteg alltså en U-ram tantcykel
Helst utan dämpning i framgaffeln, men funkar även med
Navväxlar 7-8 växlad
Fotbroms
Pakethållare
Mittmotor
Cykelkorg (helst att går att låsa så styret inte vrider sig medans man lägger nåt i korgen som på en t ex Batavus ) kommer använda cykelväska på pakethållaren med vid tyngre last.
Helst Integrerat batteri i ramen 5-600Wh minst (det e snyggare än när den sitter som en klump utanpå) gärna

Kommer cykla mestadels utan backar, men vill ändå kunna cykla upp för ett par långa backar ibland.

Cykelavstånd allt från 2-3km till 7-8 mil ungefär vill kunna cykla året runt, då jag bor söderut så har vi inte så mycket vinterväglag utan mest regn isf
Citera
2024-12-28, 23:13
Medlem
Batavus Torino. Holländskt och världens största el-cykelproducent. Är inne på min andra cykel efter att ha kört min första sedan augusti 2016 ca 2 mil 5 dagar i veckan året runt. Batteriet helt slut och det finns inga nya att köpa som passar till den gamla modellen.
Citera
2024-12-30, 16:55
Medlem
Tack för tipset

Men den har varken mittmotor eller batteriet i ramen
Citera
2024-12-31, 20:29
Medlem
Jag tittade på Batavus Altura E-Go innan jag till slut landade på en Crescent Elston, ganska mycket över din budget, men väldigt rejäl!
Senast redigerad av dataquid 2024-12-31 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in