Citat:
Ursprungligen postat av
ReAnimater
Hej! Har ett problem med min ena wc-stol då den vid upprepande tillfällen tar väldigt lång tid på sig att fylla upp sig med vatten. I förrgår märkte jag hur den stod och rann och fylldes inte upp utan allt vatten som kom in gick direkt ut i toastolen. Så jag stängde av vattnet till toaletten och tänkte att jag får titta på detta imorgon (dvs idag) men nu när jag sätter på vattnet igen så kommer det inget vatten trots jag öppnat ventilen till toaletten.
Vad kan ha hänt? Eller behöver man vänta en stund (nu har det gått 15 minuter) tills vattnet kommer ut igen? Jag har testat att öppna - stänga - öppna ventilen igen men än länge kan jag inte se/höra att något vatten kommer till toastolen.
Jag testade även att spola men eftersom det inte finns något vatten inuti (men i botten av toastolen) så kan jag inte spola. Spolknappen kan tryckas ned men det kommer inget vatten.
Så min fråga är, vad har hänt? Jag har inte stängt av någon annan vattenventil i huset och den andra toastolen kan man spola, duschen fungerar och kranarna fungerar också.. Det är endast toastolen som det inte kommer något vatten till.
Jag tippar att du har ett gammalt badrum och att när du stängde vattnet så hängde det sig. Vet inte hur din ventil ser ut, men när du öppnat den, kan du knacka lite med en hammare på den?
Försiktigt, se om den öppnas.
Hur man lagar rinnande toaletter finns det massa video på Youtube, jag har tyvärr gjort det flera gånger.