2024-12-27, 19:33
Medlem
Nr jag ska stnga en mapp eller ett dokument eller bara stnga datorn via pplet lyder den inte. Jag fr upp pekaren till klickrutan och klickar, men inget hnder. Jag frsker igen men samma sak. Efter en kvart fungerar allt igen, men s efter ca 40 minuter blir det terigen samma problem. Jag har inte gjort ngot srskilt med datorn. Vad r det fr fel och vad kan jag gra t det?
Senast redigerad av ruter 2024-12-27 kl. 19:36.
Citera
2024-12-27, 19:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad sger Apple support? Du kanske har skumma saker p gng. Eller kaksmulor i tangentbordet.
Citera
2024-12-27, 20:03
Medlem
Tack, det var ju ett bra frslag, tnkte inte p att jag kunde ringa Apple. Men frut kunde man ju fixa en massa fel genom att starta om datorn med shift tangenten ned tryckt. Finns det ngot liknande nu?
Citera
2024-12-27, 20:27
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Nr jag ska stnga en mapp eller ett dokument eller bara stnga datorn via pplet lyder den inte. Jag fr upp pekaren till klickrutan och klickar, men inget hnder. Jag frsker igen men samma sak. Efter en kvart fungerar allt igen, men s efter ca 40 minuter blir det terigen samma problem. Jag har inte gjort ngot srskilt med datorn. Vad r det fr fel och vad kan jag gra t det?

Vilken Mac har du? Version av macOS?
Citera
2024-12-27, 21:34
Medlem
Det r en Mac mini kpt januari 2019 och det r den senaste versionen av macOS
Citera
2024-12-27, 22:32
Medlem
Smarree88s avatar
Om det inte gr starta om den kan du hlla inne strm knappen p den tills den stngs av.
Sedan sl p den igen.
Citera
2024-12-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Om det inte gr starta om den kan du hlla inne strm knappen p den tills den stngs av.
Sedan sl p den igen.

Ska frska med det nr datorn brja konstra igen, men ju nu gr allt. Funderar p om jag kan ha ftt ngot virus av ngot slag eller om ngon tagit sig in p min dator.
Tack fr alla svar. Jag hoppas att jag lr mig ngot nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in