2024-12-27, 11:27
Avslutad
Innan var jag för att man skulle kunna komma tillbaka i samhället/mindre kraftfulla straff. Idag kan det i bästa fall vara en fd vision. Nu är det hårda straff för att minimera skadan och gärna se över möjligheten att hyra fångplatser utomlands.

Förr...de svaga ska stödjas och det ska gå att leva på lönen samtidigt som företagare ska kunna tjäna pengar. Vi behöver ha ett skyddsnät för de övriga i samhällets skull om inte annat. Idag: Vi måste skruva åt alla system. Vi kan inte betala ut bidrag till Iraks förra försvarsminister m.fl. Helt galet!

Invandringen måste dras ner så att den är hanterbar. Vi borde införa något system för att hantera vad invandrare kan göra för Sverige. Gärna AI-baserat/självinnlärande med logik som har en målbild o hantering av demografi, arbetslöshet mm. Vi kan inte bara låta allt landa som det landar. Som det har vart har alla tillkortakommanden vart Sveriges fel.

Jag har aldrig röstat på SD, men känner att det är bra att dom är med och hjälper till att peka om kursen och hjälper till att ta the shame blame litegrann. Samtidigt tycker jag SD med alla vildar har ett dilemma att all sköns losers dyker upp där. Åkesson har som tur var insett att gate keeper funktionen i partiet är viktig. Man kunde önska att dom hade nåt liknande i andra partier också.

Vad säger ni fb? Rösta på SD eller inte? Vad gäller?
Citera
2024-12-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Innan var jag för att man skulle kunna komma tillbaka i samhället/mindre kraftfulla straff. Idag kan det i bästa fall vara en fd vision. Nu är det hårda straff för att minimera skadan och gärna se över möjligheten att hyra fångplatser utomlands.

Förr...de svaga ska stödjas och det ska gå att leva på lönen samtidigt som företagare ska kunna tjäna pengar. Vi behöver ha ett skyddsnät för de övriga i samhällets skull om inte annat. Idag: Vi måste skruva åt alla system. Vi kan inte betala ut bidrag till Iraks förra försvarsminister m.fl. Helt galet!

Invandringen måste dras ner så att den är hanterbar. Vi borde införa något system för att hantera vad invandrare kan göra för Sverige. Gärna AI-baserat/självinnlärande med logik som har en målbild o hantering av demografi, arbetslöshet mm. Vi kan inte bara låta allt landa som det landar. Som det har vart har alla tillkortakommanden vart Sveriges fel.

Jag har aldrig röstat på SD, men känner att det är bra att dom är med och hjälper till att peka om kursen och hjälper till att ta the shame blame litegrann. Samtidigt tycker jag SD med alla vildar har ett dilemma att all sköns losers dyker upp där. Åkesson har som tur var insett att gate keeper funktionen i partiet är viktig. Man kunde önska att dom hade nåt liknande i andra partier också.

Såna som du bidrar till att MP och Sossarna kan fortsätta att förstöra vårt land.
Citera
2024-12-27, 12:01
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:

Som du skriver så står SD inför ett vägskäl.
För att kunna regera på riktigt så behöver partiet bli större. Dvs få fler väljare.
Alla partier dras med "Hill-Billys" i någon form. Centern verkar samla på sig ett o annat och vänstern består av en hel del knepiga människor också.
Liksom SD.
För att bli regeringsdugliga så behöver SD visa upp en framsida som visar vart man vill föra landet. Det räcker inte att bara vara mot invandring, det behövs en tydlig färdriktning också.
För att kunna visa upp det så behövs fler som Stegerud och Blomgren. Det går inte att bara fylla på med fler "Hill-Billys".
Det vill säga det behövs fler personer som har kunskap i ryggen och som kan argumentera med pott- o mediatränade tillika hårdhudade politiker i de andra partierna.
Om vi ska tillåta oss ett tunnelseende och bara kika på partiledarna så är Herr Åkesson nog en av de bästa partiledarna landet har just nu, för han dras inte med så mycket floskler och trams som de andra partiledarna.
SD behöver också utöver tydligheten i behovet av minskad/stoppad invandring släppa aggen mot socialdemokraterna om de ska kunna vinna större väljarstöd. Sossarna har gjort massor av bra saker för Sverige, men även ställ till mycket skit. Moderaterna med Reinfelt-eran är på samma nivå. Vad landet nu behöver är en klar och tydlig väg framåt. Alla kommer inte att kunna vara med. En del kommer att komma i kläm. Det är lika bra att vara tydlig med det. För att ett samhälle ska kunna fungera så måste alla hjälpas åt i samma riktning. I vart fall nästan alla och de som ställer till för stor skada de behöver inkapaciteras (låsas in). De ska inte fångvårdas utan enbart hållas borta från det öppna samhället. Tyvärr kommer det att hamna massor av "utlänningar" i de fängelserna/arbetslägren. En o annan "Hill-Billy SD:are kommer också att hamna bakom lås och bom och flera kommer att behöva ta av sig offerkoftan, sluta leva på bidrag och skapa sig en egen försörjning.
Citera
2024-12-27, 12:13
Medlem
Citat:

Tänker så här.

Syrien är väl ett extremt bra exempel på att diplomati, yttrandefrihet och protester inte är nått som skapar förändring. Där var det en kraftfull revolution som gjorde skillnaden så där har du rätt.

Sen tänker jag att det inte blir bättre av att du inte röstar på SD. Du kan ju rösta på det och samtidigt gå den kraftfulla vägen. Du bidrar till destruktivitet genom att inte rösta.
Citera
2024-12-27, 12:52
Medlem
Huntsmans avatar
Röstar på SD.
Inte för att jag tycker de är bäst, långtifrån... Men det är enda sättet att få någorlunda ordning på Sverige.

Klassiskt Liberala Partiet är det parti som jag anser vore bäst för Sverige, sympatiserade för AFS en gång i tiden men deras sedemera ryssvurmande fick mig att överge dem.

SD är alldeles för mycket mellanmjölk, men i dagsläget är de det bästa alternativet som kan göra en skillnad..
Citera
2024-12-27, 12:55
Medlem
För mig är det lite som att hitta en bra begbil hos en shady bilhandlare. Man vågar liksom inte.
Citera
2024-12-27, 13:05
Medlem
Ingen chans att jag skulle rösta på nynazistpartiet SD.
Det är t o m grundat av en nynazist och flera av medlemmarna kommer från skinnskallar o d.
Att låta håret växa och sätta på sig kostymer ändrar inte att de är skitmänniskor...
Citera
2024-12-27, 13:35
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det är t o m grundat av en nynazist och flera av medlemmarna kommer från skinnskallar o d.
Att låta håret växa och sätta på sig kostymer ändrar inte att de är skitmänniskor...

Men rösta på Nooshi och hennes Stalindyrkande parti ( Du vet Stalin, han som tog livet av drygt 20 miljoner av sitt eget folk..).
I dina ögon är väl alla höger om (S) dödknarkande nynazister..
Citera
2024-12-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Men rösta på Nooshi och hennes Stalindyrkande parti ( Du vet Stalin, han som tog livet av drygt 20 miljoner av sitt eget folk..).
I dina ögon är väl alla höger om (S) dödknarkande nynazister..
Till det svarar jag:
En till idiot som tror att alla mot nynazister måste vara kommunister. Jag är egen företagare och sådana brukar inte vara kommunister...
Citera
2024-12-27, 15:27
Medlem
Hamadryads avatar
Jag röstade på SD 2010 & 2014,
men efter att poletten trillat ner hos de övriga partierna om den ohållbara invandringen och mina prioriteringar har förändrats så kommer jag aldrig rösta på dem igen.
Är kanske den enda som gått ifrån att vara en stark SD-sympatisör till en ännu starkare MP-sympatisör mellan två val.
Kommer rösta på MP så länge de övriga partierna inte ha någon miljö- & klimatpolitik att tala om.
Om de andra partierna följer efter så kommer jag nog lägga om mina prioriteringar ännu en gång. Tyvärr är fan alla partier sämre än någonsin.

Ryck upp skiten med rötterna och se vart hönsen springer..
Citera
2024-12-27, 15:31
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Så du ser hellre att VPK sitter i nästa regering ?

Det är vår tragiska framtid. fy fan vilket val.
Citera
2024-12-27, 15:31
Medlem
zombie-nations avatar
Det är väl ett problem för de flesta arbetare som inte vill ha invandring. De får välja mellan sina egna rättigheter och att ha mindre invandring. Nu håller vi på att ta bort bostadstillägget, tack ska ni ha, känner att framtiden i total misär är skitkul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in