• 1
  • 2
2024-12-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Som jag redan skrivit, folk glömmer betala, inget konstigt med det och därför är du CP som inte förstår det
Visst är det så att folk glömmer att betala, men går det så långt som att den som utan problem kan betala hamnar hos fogden så, är det ett rejält slarv.

Det anser i alla fall bolagen som lånar ut pengar, och därför får den som slarvat svårt att få ett lån, i alla fall till en acceptabel ränta.

Men jag och kreditbolagen är väl cp som inte fattar det.
Citera
2024-12-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Visst är det så att folk glömmer att betala, men går det så långt som att den som utan problem kan betala hamnar hos fogden så, är det ett rejält slarv.

Det anser i alla fall bolagen som lånar ut pengar, och därför får den som slarvat svårt att få ett lån, i alla fall till en acceptabel ränta.

Men jag och kreditbolagen är väl cp som inte fattar det.
Anmärkning är inte kronofogden.....
Citera
2024-12-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Anmärkning är inte kronofogden.....
Mer eller mindre är det så.

Tänker mig att den som har råd att betala men ändå får en skuld som hamnat hos fogden, fortsätter att göra ingenting. Och då blir det ofta en betalningsanmärkning.

Jag förstår inte vad det är du ifrågasätter och tjurar om och som får dig att tro att jag är cp (som för övrigt inte har något med förstånd eller intellekt att göra)?

Företag som lånar ut pengar tittar på kreditvärdigheten hos den som vill låna, och om den tidigare har slarvat med sina betalningar så grovt så att det lett till betalningsanmärkning, så minskar givetvis den personens kreditvärdighet. Vilket innebär högre ränta, om personen ens kan få ett lån.

Trådstartaren skröt för en dryg månad sedan att hen hade en halv miljon i kryptovaluta, ändå bönar och ber hen om råd för att få låna fyratusen spänn. Dagarna efter att lönen betalats ut.

Skulle du vilja låna ut pengar till en sådan person?
Citera
2024-12-26, 13:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Behöver låna 4000kr idag och har en skuldbergen 20k, vilken sida kan fixa detta åt mig?

Långivarna vill ha tillbaka pengarna förstår du. Varför skulle de låna ut till någon med anmärkning? Det om något tyder ju på att du slarvar med ekonomin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in