2025-03-17, 19:57
Medlem
klengass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Har jag missat nåt. MGM blev väl släppt i Rockesholm?
Kan ju vara mord även om det just nu inte finns MGM.
Citera
2025-03-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klengas
Kan ju vara mord även om det just nu inte finns MGM.
Framtiden var inte frågan.
Citera
2025-03-18, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanotconny
Det vet nog dom flesta som känner/kände dom

oavsett så ska man inte bli mördad för det
Citera
2025-03-18, 01:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luktmuff
Fyfan..hon har jag sett på Tinder förut 🥴

vad gjorde hon på Tinder om hon hade en sambo?
Citera
2025-03-18, 02:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vad gjorde hon på Tinder om hon hade en sambo?

Kanske därför hon blev mördad, otrogen?
Citera
2025-03-18, 12:27
Medlem
Han har begärts häktad nu på sannolika skäl misstänkt för mord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1351666&_sp_pass_consent=true
Citera
2025-03-18, 13:15
Medlem
notknapparens avatar
Annelies bror:

"I lördags fick Andreas Törnkvist höra ett rykte om att en kropp hittats vid Norsbron, öster om Grythyttan. Efter en stund hörde polisen av sig.

– Jag fick identifiera henne genom att titta på hennes tatueringar. Det var på sätt och vis en lättnad att hon hittades. Jag har haft tid att förbereda mig på det här. Men samtidigt kändes det i magen när jag väl fick mina värsta farhågor bekräftade. Det kommer många tankar.
"

https://www.na.se/2025-03-17/annelie-46-hittad-dod-broderns-ord/
Citera
2025-03-18, 13:51
Medlem
När man läser artikeln i NA, så får man inryck av att MGM kanske inte var så populär hos hennes släktingar. Det framgår mellan raderna att hennes familj misstänkte att fackklubbsordföranden, kan ha legat bakom hennes plötsliga försvinnande.
Var MGM känd för att ha hetsigt humör?
Citera
2025-03-18, 14:25
Medlem
Jag undrade om "hittad vid bron" betyder att hon hittades på land eller i vattnet. Äntligen tydliggörs att kvinnan hittades i vattnet.

https://www.na.se/2025-03-18/han-misstanks-for-mordet-pa-annelie-46/

Morddatum uppges vara "4 eller 5 december 2024" i häktningsframställan så hon kanske anmäldes försvunnen senare (datumet i rubriken)

Mannen som misstänks förekommer inte tidigare i belastningsregistret.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-03-18 kl. 14:44.
Citera
2025-03-18, 15:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Annelies bror:

"I lördags fick Andreas Törnkvist höra ett rykte om att en kropp hittats vid Norsbron, öster om Grythyttan. Efter en stund hörde polisen av sig.

– Jag fick identifiera henne genom att titta på hennes tatueringar. Det var på sätt och vis en lättnad att hon hittades. Jag har haft tid att förbereda mig på det här. Men samtidigt kändes det i magen när jag väl fick mina värsta farhågor bekräftade. Det kommer många tankar.
"

https://www.na.se/2025-03-17/annelie-46-hittad-dod-broderns-ord/

Faktiskt anmärkningsvärt. Enligt de rutiner jag sett för identifiering av döda vid misstanke om brott så får anhöriga inte identifiera, utan det ska göras av rättsläkare. Frågan är på vilken nivå det bestäms hur det ska gå till?
Citera
2025-03-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Faktiskt anmärkningsvärt. Enligt de rutiner jag sett för identifiering av döda vid misstanke om brott så får anhöriga inte identifiera, utan det ska göras av rättsläkare. Frågan är på vilken nivå det bestäms hur det ska gå till?

Det kan vara så att det där är broderns sätt att uttrycka sig. Jag skulle bli förvånad om inte en rättsläkare gör den formella identifieringen.
Citera
2025-03-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Tänkte samma sak. Skulle tro att polis visade bilder på tatueringarna i mobilen. Sedan kommer givetvis en rättsläkare göra en 100% identifiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in