2024-12-25, 21:54
Medlem
Ja, men I mitt fall handlar det om att jag aldrig skulle klara ett förhållande eller familjeliv. Tror nog det finns många som innerst inne föredrar att vara ensamma för det mesta och i dagens värld är det okej. Gammal har jag aldrig velat bli och kommer lösa det på egen hand när det är dags.
Citera
2024-12-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag tror inte det du påstår stämmer alla gånger, även om jag förstår din tanke.
Jag har en kille på mitt gym som jag brukar prata med emellanåt. Han verkar vara vettig och social. Han har bostadsrätt i ett bättre område och ett ganska bra jobb. Hur som haver har han nu varit ensam i 10 år. Och vänner har han, enligt egen utsago. Han pratar med både mig och andra på gymmet och verkar normal.

Då kanske han inte vill träffa någon. Eller så har han för höga krav
Citera
2024-12-25, 22:01
Medlem
Det är så trenden ser ut. På sikt kan det leda till civilisationskollaps, men eftersom väst har rätt mycket materiella tillgångar är det mer sannolikt att blir det krig och invasion.
Citera
2024-12-25, 22:09
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delex
Ja, men I mitt fall handlar det om att jag aldrig skulle klara ett förhållande eller familjeliv. Tror nog det finns många som innerst inne föredrar att vara ensamma för det mesta och i dagens värld är det okej. Gammal har jag aldrig velat bli och kommer lösa det på egen hand när det är dags.

Verkar svårt för många att förstå.

Själv skulle jag klara ungefär 3 sekunder med en flickvän som bråkar över påhittat skit, och ungefär 3 minuter med en tjutande unge.
Citera
2024-12-25, 22:11
Medlem
Christopher.s avatar
Var vanligt för 1000 år sedan också, därför vikingarna begav sig på plundringsräder för att hitta fruar utomlands då stormännen hade sig ett harem. Man bör uppmuntra folk att hitta kärleken utomlands. Kärlek är inte någon fin saga för många, det är ett praktiskt arrangemang för en stor del av världens befolkning.
Citera
2024-12-25, 22:15
Avslutad
Är cirka 35 år och känner nog att tyvärr kommer jag bli en av dem som aldrig kommer få en "egen" familj . Gått trögt med dejting och med mina arbetstider just nu så har jag knappt tid för personliga intressen , gå kurser och liknande. Har försökt med dejtingappar och varit på några dejter men det har runnit ut i sanden. Känner mer och mer på senare år av ensamheten och längtan att hitta någon. men just nu känns det ganska hopplöst.
Citera
2024-12-25, 22:18
Avstängd
Till att börja med - stor mängd singelhushåll är ett välståndsfenomen som handlar om gott om råd.
Bor massajer som har kapitalbrist ensamma i var sina hyddor o samma Sentinel Island?
Det är bara i rika länder man har råd att bo själv om de är kalla så man inte kan bo utomhus
i tält eller i en lövhydda.

Så min fråga är hur är det i andra länder - hittar fattiga indier o pakis fruar?

Hur är det i marocko där männen tjänar lite o det är brist på jobb - dito algeriet tunisien?

Hur är det i öst - moldavien transnistrien ukraina albanien jugo

för att inte tala om grekland som blivit fattiga?

Iran Irak Syrien - Gaza verkar det inte vara problem kvinnorna blir knullade utav bara helvete
o föder barn utav bara helvete - om de blir knullade av många eller få - dvs sin enda man vet
jag inte.

Hur fungerar detta med incels o singelhushåll i Afganistan Somalia o Sudan??

USA är rikt o där finns massor av singelhushåll - hur är det med grannen mexico?
Citera
2024-12-25, 22:23
Medlem
Den variabel som vi kan göra mest åt ar invandringen. Har vi färre män som invandrar blir konkurrensen om de kvinnor som vill ha familj mindre. Nu känner kvinnor att män inte har något värde eftersom det finns så enormt många män som vill ha relationer.

Samhället kan alltså göra något och det är att minska invandringen av män. Matematiskt blir det att;kommer det 1000 fler kvinnor till Sverige än män så får ung.600 män en relation.
Citera
2024-12-25, 22:32
Medlem
Krampusnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Den variabel som vi kan göra mest åt ar invandringen. Har vi färre män som invandrar blir konkurrensen om de kvinnor som vill ha familj mindre. Nu känner kvinnor att män inte har något värde eftersom det finns så enormt många män som vill ha relationer.

Samhället kan alltså göra något och det är att minska invandringen av män. Matematiskt blir det att;kommer det 1000 fler kvinnor till Sverige än män så får ung.600 män en relation.
Invandrarmän föredrar att bilda familj med oskulder från sina hemländer. Många kan känna sig ensamma i Sverige, det finns en feministisk kultur som uppmuntrar kvinnor att fokusera på utbildning och karriär, vilket leder till att de skaffar en hund istället.
Citera
2024-12-25, 22:40
Medlem
Kolla på Youtube om left over women i Kina så ser vi hur samhället blir.
Kvinnorna väljer karriär och har ofta högre utbildning än männen. De anser sig berättigade till high value men.
Dock är dessa kvinnor 30+ och dessa eftertraktade män träffar yngre kvinnor. Och då helst inte välutbildade sådana, utan kvinnor som kan ta hand om hem och barn.
Dessa högutbildade kvinnor vägrar att sänka sina krav och blir äldre och ensama för att till slut ångra sig, men då är det för sent.
Resultatet blir att många kvinnor förblir barnlösa och desto fler män blir det.

Sverige lider dock av dekadens där det ska knullas runt så mycket som möjligt och många blir ensamstående mammor / pappor med en ström av olika partners som kommer och går.
Feminismen sätter ytterligare kilar mellan män och kvinnor.
Alla har rätt att enbart tänka på sig själva utan att behöva ta hänsyn till andra.
Särskilt inte sin eventuella partner.
Män vet vilka risker det innebär att skaffa barn med en svensk kvinna.
I USA är det än större risker. Mannen riskerar att bli fullständigt ruinerad av underhåll och försörjningsstöd.
Citera
2024-12-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Till att börja med - stor mängd singelhushåll är ett välståndsfenomen som handlar om gott om råd.
Bor massajer som har kapitalbrist ensamma i var sina hyddor o samma Sentinel Island?
Det är bara i rika länder man har råd att bo själv om de är kalla så man inte kan bo utomhus
i tält eller i en lövhydda.

Så min fråga är hur är det i andra länder - hittar fattiga indier o pakis fruar?

Hur är det i marocko där männen tjänar lite o det är brist på jobb - dito algeriet tunisien?

Hur är det i öst - moldavien transnistrien ukraina albanien jugo

för att inte tala om grekland som blivit fattiga?

Iran Irak Syrien - Gaza verkar det inte vara problem kvinnorna blir knullade utav bara helvete
o föder barn utav bara helvete - om de blir knullade av många eller få - dvs sin enda man vet
jag inte.

Hur fungerar detta med incels o singelhushåll i Afganistan Somalia o Sudan??

USA är rikt o där finns massor av singelhushåll - hur är det med grannen mexico?

Människor här har för höga krav på sin eventuella framtida partner. Ingen duger, alla söker vidare och blir därmed singlar.
Citera
2024-12-25, 22:53
Medlem
Men haha.

Ja jo, detta såg man liksom komma för 20 år sedan. Ingen fattade något, "konspirationsteori", "dumma incels".

Kvinnor bryr sig inte.
Staten bryr sig inte.
Ingen bry sig.
.. Om män.

Det är såhär man raserar ett samhälle.

1. Hög kvinnornas standards till skyarna.
2. Feministpropaganda, alla män är dumma, girl power.
3. Massinvandring av majoritet yngre män.
4. Ge kvinnor pengar indirekt genom skatt, välfärd.

Det är då helt jävla otroligt att det ALLTID ska ta sådan tid för dumsvenne att fatta ett dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in